Vierailija

Eilen täällä joku kyseli neuvoja kiljumisen taltuttamiseen ja nyt kaivataan kyllä lisävinkkejä. Meillä on 1v 4kk, joka aloittaa kiljumisen välittömästi, jos hommat ei mene hänen toivomallaan tavalla.

Voiko tuon ikäisellä mitkään jäähyt toimia. Tuo ei ainakaan pysy missään jäähyllä hetkeäkään vai pitäisikö se lukita huoneeseensa? Kokeilin kerran, mutta lapsi sai ihan paniikkikohtauksen. Ei kai sellaisella tuloksia saavuteta?

Olen nyt muutaman viikon harrastanut sitä, että poistun välittömästi paikalta, kun kiljuminen alkaa ja sanon, että äiti ei kuuntele yhtään tuota kiljumista. Lapsi rupeaa yleensä silloin itkemään. Onko tämä ihan huono tapa? Ei ainakaan ole tehonnut :).

Nyt kaivataan vinkkejä, pliis!

Kommentit (4)

Jos lapsi protestoi vaikka pukemista/riisumista kiljumalla, yritä olla täysin normaalin tyyni. Puhut vain lapselle, että " nyt riisutaan/puetaan" ja alat sitten riisua/pukea, jos hän ei itse tee sitä. Älä hyssyttele, älä huuda. Yritä olla täysin viilipytty. Mutta älä anna periksi missään asiassa.

Meillä on toiminut ainakin ihan hyvin tämä näin.

Mutta jos alkaa ottaa hermoon liian kovasti, mene paikalta itse pois, vaikka vessaan laskemaan sataan siksi aikaa, että kykenet taas olemaan räjähtämättä.

Tsemppiä! Parin vuoden päästä et meinaa edes muistaa noita aikoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olenkohan nyt sitten mogannut jo koko homman, kun lapsi jo tietää, että se kiljuminen on huono juttu vai voinko vielä onnistua tuolla huomaamattomuudella?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat