Vierailija

Mulla olis eka äitiysneuvola kohta.

Poltan, vaikka olenkin vähentänyt huomattavasti. Nyt mietin, kerronko tupakoinnistani vai en. Mitä ne sanovat neuvolassa?

Joskus luin jostain , hitto kun en muista mistä, että 10-14 prosenttia suomalaisista odottajista tupakoi, mutta vain 5% kertoo neuvolassa tupakoinnistaan.

Nyt ymmärrän niitä kertomatta jättäneitä tosi hyvin.. Pelottaa tunnustaa, mutta eroonkaan en pääse! Tupakoin nyt n. 5-7 savuketta päivässä, ennen plussaa askin päivässä = 18-20 savuketta.

Sivut

Kommentit (27)

mutta kun hävettää niin hemmetisti myöntää, että olen niin heikko etten pysty lopettamaan.

Kyllähän minä riskit tiedän. Inhoon itteeni tän takia. Pitäisi vaan lopettaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Neuvolan täti oli ihana. Ei syyllistänyt vaan kannusti vähentämään ja sitä kautta lopettamaan. Muisti joka kerta kysyä montako savuketta on päivässä mennyt ja jos otti kerran takapakkia, ei maalannut vielä mitään kauhukuvia. Kyllä se kannustus auttaa enemmän kuin uhkailu että vauvasi kuolee NYT.

Mutta komppaan, kyllä verenkierto häiriintyy lapsella kun imee syöpäkäärylettä!

Itte lopetan SAMANTIEN kun testi on plussa. Jos mulla ei olis tarpeeksi munaa lopettaa niin kertoisin siitä neuvolassa. Neuvolan paikka ei oo saarnata vaan auttaa ja tukea, jakaa neuvoja. Eikä neuvolaan tartte mennä jos ei halua, neuvolan tädin voi vaihtaa..

Mää lopetin ihan vaan sen takia että lapsi pissaa ne istukan kautta nauttineet myrkyt lapsiveteen ja ne aineet jää 12 tunniksi lapsiveteen, yhestä röökistä! Aattele kun vedät 2 röökiä niin se on jatkuvasti nielemässä sitä paskaa. Ja kun poltat vielä 5 lisäksi niin johan se vesi on terveellisen puhdasta!!! Liota itte vedessä röökejä ja kurkaa suusi sillä.. :(

ja kas kummaa mua ei syytelty yhtään. ajan kanssa tupakointi väheni ja lopulta loppui kokonaan. poltan nykyään monen vuoden jälkeen. saattaa mennä viikko etten polta yhtään tai poltan useamman päivässä. se vähän riippuu.

Sitä ei kysytä kyttäyksen vuoksi, vaan siksi, että tupakointi vaikuttaa mm. sikiön kokoon ja istukkaan.

Toisekseen, en usko, että pystyisit sitä edes salaamaan. Haistaahan sen, jos joku polttaa?

Mutta kyllä myös pitää kertoa, tai ei pidä, mutta tuskin th/kätilö nyt ihan hajuaistiton on, eli kyllä röökin haistaa ja näkee ihmisestä.

Tupakointi vaikuttaa sikiön kokoon, eli eivät turhaa ihmettele esim. pientä sf-mittaa jne.

Tosin tupakointini oli 3-10 savuketta viikossa, mikä ei ole kovin iso määrä. Ei syytelty yhtään. Loppuraskaudessa lopetin kokonaan.

Äitini poltti jokaisen raskautensa (3kpl) aikana reilusti. Hänelle sanottiin, että missään nimessä hän EI saa lopettaa, jos se aiheuttaa rankat vieroitusoireet ja stressin.

Terveitä lapsia ollaan, joskin minulle ja veljelleni puhkesi teini-iässä eläinallergia.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat