Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

EN TEE ITSE vauvalle (7kk) ruokia vaan annan pelkästään tölkkiruokia. Imetän todella usein ja paljon. Painoakin on jo 11kg, mutta huono omatunto tölkeistä=(

Kommentit (9)

Ei niissä purkkiruuissa ole mitään vikaa, paitsi hinta.

meillä lapselle ei edes kelpaa itsetehdyt soseet, ja allergioiden takia ne pitäisi muutenkin valmistaa erikseen, kun melkein mikään meidän syömä ruoka-aine ei edes käy lapselle. Joten se että ottaa meidän aikuisten ruuista erän ja soseuttaa, ei meillä onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Purkkeja käytetään kodin ulkopuolella, mutta kotona otan pakasteesta ruokakuutioita ja lämmitän mikrossa. Ei todellakaan ole vaikeaa.

liharuuat on erikseen (siis hinnallisesti tulee kalliimmaksi ostaa valmista), ja usein teenkin lihan itse ja sekoitan valmiisiin purkki-kasvisruokiin. Siis kaikki saaneet kaupan soseita, kunnes pikkuhiljaa ovat siirtyneet samaan ruokaan. Normaalisti ovat kasvaneet ja oppineet syömään tosi monipuolista ruokaa sen purkkiruokavaiheen jälkeen. No tosin tuo viides ei vielä syö edes purkkiruokaa, mutta nuo 4 muuta.

Tee kerralla iso annos pakkaseen, pari tuntia siihen menee, mutta sitten riittää moneksi kerraksi. Säästät siinä selvää rahaa! Ei tölkeissä sinänsä mitään pahaa ole, vauva saa varmasti kaiken tarvittavan siinä. Mutta kotona voisi syödä itsetehtyä ja liikkeelläollessa tölkkejä, eikö totta?

Soseuta esim. lihaa, perunaa, porkkanaa ja kukkakaalia + keitinlientä pakkaseen tiivispusseihin tai jääpala-astiaan tms.!

joskus olen tehnyt itse soseita mutta ne eivät kelvanneet niin hyvin kuin purkkiruuat.. vauvani on myös 7 kk ja muutenkin tosi nirso syömään mitään kiinteitä, tissi on parasta mitä hän tietää:). Painoa on 9kg mutta oli tosi pieni syntyessään 2400kg. Joten et ole huono äiti.. olen kanssa ajatellut että syö mitä syö kunhan kasvaa...

Uusimmat

Suosituimmat