Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meidän koululaiselle siis luvattu lintsin pikakierros (ei laitteita) vaan yleiskatsaus, vohveli ja muutama arpa+ narunvetoa. Meisin noin 1-1§h ja autolla mennään. Voiko 2 vee istua rattaissa tuon matkan? Mikä onkaan suositus nykyään?

T: 2vee ekan kerran kuumeessa... -*(ei siis yskää, nuhaa, ripulia , ei mitään muuta kun kuume)

Kiitos!

Kommentit (20)

On ihan ymmärrettävää, että toisten mielestä ei saa ulkoilla jos lapsi aivastaa ja toisten mielestä taas voi ulkoilla missä kunnossa vaan. Ihmisten suhtautuminen sairastamiseen on muutenkin niin erilaista.

Mulla itselläni on sellainen filosofia, että JOS erittäin eloisa ja vilkas poikamme jaksaa kinuta ulos, kuskata mulle saappaita ja pipoa, osoitella ikkunasta ulos ja aukoa ulko-ovea nauraen katketakseen niin jaksaa se kyllä ulkoillakin. Olemme olleet omassa pihassa josta pääsee sisälle heti jos alkaa väsyä. Ja hyvin on mennyt.

Varustaudut vaan niin, että pystyt helpottamaan lapsen oloa JOS se huonommaksi menee. Ja tuultapitävät, sopivat vaatteet päälle. Johan se lintsin näkeminenkin piristää pientä.

Tsemppiä. Uskon, että olet vastuuntuntoinen ja hyvä äiti joten luota vaan vaistoihisi.

T. se joka äsken vointia kyseli (kai nro 16)

Sama se on istuuko rattaissa vai sisällä tuolissa. Ei todellakaan haittaa yhtään mitään. Ja pääseehän sieltä herranen aika pois, jos kunto yhtäkkiä romahtaa. Ihme vauhkoilijoita täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lapsi on reipas ja on saanut suppoa. Leikkii ja on energinen. Itse en tosiaan kuumeessa menisi mihinkään en kyllä olisi energinen ja reipas ja leikkiväkään... Mielestäni aikuisen kuume ja lspen kuume ei ole ihan verrattavissa.

Taidamme siis lähteä kohta matkaan.

-ap

Mun mielestä voitte lähteä! JOs viihtyy rattaissa niin samapa tuo tosiaan! Jos ei riehu ja juokse. Kyllä toi kuumekin on sen verran mieto että siinä rajoilla et onko edes kuumetta. Mulle myös lasten lääkäri sanonut et voi varovasti ulkoilla jos lapsi vaikuttaa jaksavan. Kokemuksesta tiedän et ainakin meidän lapsilla alkaa meno hiipua vasta siinä 40 asteen hujakoilla. Otat peittoa mukaan ja juotavaa/evästä ja lämpimästi/sopivasti päälle vaatteita. Siinähän voi sitten ottaa vaikka torkutkin jos on väsynyt. Meillä lapset nukkuneet pikku kuumeessa ulkonakin -ja yskäisenä ollut ainoa paikka mnissä saa nukuttua.

Hohhoijaa hysteerisiä!

tällä pienemmällä ei ole tullut koskaan, mutta tät eiälen, koska pojalla tai muulla perheellä ei ole mitään sairautta eikä kotihoidossa oikein ole alitistunutkaan.

kuume nousee kun keho taistelee infektiota vastaan, hampaan puhkeamisessa on infektio vaara. Ja tämä taitaa olla sitä ,että ne joiden lapsilla on ne hampaat aiheuttanut kuumetta tietää tämä mahdoliisuuden loput epäilee. (vähän sama kun imetyksessä, jos ei maitoa tule SEN tietää ja loput 97% epäilee)

Ap, joka on edelleen ihan valot päällä ja vastuuntuntoinen.

lasten hampaat ei aiheuta nyt eikä koskaan kuumetta. kun hammas puhkeaa, suun kautta saattaa tarttua joku pöpö helpommin, mutta se pöpö ei johdu hampaista. kyllä se joku muu virus tai bakteeri on. ja kuumeeton päivä aina oltava kotona. kun viedään lapsi ulos kipeänä eikä anneta sairastaa kotona, juuri näin tulee jälkitauteja, niitä vaarallisiakin. vähän vastuuta vanhemmat. elämä on pettymyksiä ja kompromisseja myös, keksikää joku muu ratkaisu.

Jota hän ei tod. siellä tekisi vaan istuisi hyvin puettuna sylissä tai rattaissa. Näoin olen ihan luetettavista lähteisä joksus lukenut, mutta onkohan suositus sitten muuttunut?

Ja EN todellakaan ole vastuuton! Lapsi siis ekaa kertaa kuumeessa ja muita oireita ei ole! (en tiedä puhkeeko vikat hampaat tms.)

Aikas kärkkäitä vastauksia taasen :o)

Meidän poika 1v5kk on ollut kuumeessa alkuuviikolla ja nuhaa, kurkkukipua ja limaa ollut koko viikon. KUITENKIN lastentautien erikoislääkäri sanoi, että jos lapsi on reipas ja " oma itsensä" , jaksaa leikkiä ja JUO niin kyllä lapsen voi ulos viedä kunhan pukee hyvin päälle.

Kyllä minä ottaisin lapsen mukaan lintsille tuossa tilanteessa. Pukisin hyvin ja ottaisin juotavaa sekä kuumelääkkeet mukaan siltä varalta, että lapselle tulee huono olo.

Oma poikamme on ulkoillut joka päivä tällä viikolla ja tauti alkaa olla voitettu. Kuume hävinnyt, nuhaa enään ja vähän yskii limaa.

Kukin tyylillään.

Siellä on sitä paitsi todella kylmät tuulenpuuskat. Ajattele lapsesi parasta, ehdit itse kesemmällä koululaisen kanssa uudestaan Lintsille.

Olen itse ollut päiväkodissa ja TIEDÄN miten kipeitä lapsia sinne tuodaan KOKO päiväksi riehumaan. Omalla lapsellani on kuumetta 38 ei muuta. Ei nuhaa, ei yskää EI mitään muuta. Mutta ehkä olemme sitten kotona sen tunninkin reissun ajan, jotta saatte paremman mielen.

(ihme että kuitenkin olen ihan terveysinfosta lukenut, että kuumeisen lapsen kanssa saa ulkoilla jos ei lapsi ei rasitu)!

ja mopoilee kotona ja suposta 5h.

Katosn vielä iltapäivään ja teen päätöksen.

Tästä on akis sitten olemassa 2 kuppikuntaa (ulkoillakko vai ei).

Itse pidän tuota ulkoilua myös henkisesti tärkeänä (pienissä erissä tietysti aina ja lapsen kunnon mukaan).

-ap

Lapsen suposta on 4tuntia ja on reipas, syönyt ja juonut hyvin. Edelleen arvelen, että viimeiset poskihampaat puhkeaa kun mitään muuta oireitta ei ole. Mutta katson iltapäivään.

Kiitos.

-ap

omaani en veisi, mutta älä turhia täältä kysele vastauksia. itse teet päätöksesi, itse tiedät lapsen kunnon ja itse myös osaat seurata tilannetta (nuo jälkitaudit yms.) jatkossa

Uusimmat

Suosituimmat