Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Entä jos et itse jaksa syödä kettoa, kaadatko jämät takaisin kattilaan?

Sitten mielipiteitä, onko se ok vai ei ja jos on ok niin missä menee raja = kenen jämät sinne kaadetaan. Siis jos kaadat oman lapsen jämät kattilaan niin onko ok kaataa sinne myös teini-ikäisen lapsen luokkakaverin keitonjämät...

Sivut

Kommentit (30)

Minua inhottaa tuo keiton kattilaan kaataminen. Mieheni tekee sitä, jos hänen tyttärensä (minulla ei lapsia) ei jaksa syödä kaikkea. Olen sanonut, etten yhtään tykkää tuosta tavasta mutta miehestä siinä ei ole mitään kummallista- ja jatksaa sitä edelleen vaikka tietää mielipiteeni. Siksi halusinkin kysyä sitä täältä teiltä, joilla on omia lapsia, että onko kovinkin yleistä kaataa lapsen sopat takaisin kattilaan. Olin aika yllättynyt siitä, että kukaan teistä ei kaataisi niitä takaisin. Ajattelin jotenkin että oman lapsen jämät eivät ällötä. Olen miettinyt, mitähän mies tykkäisi, jos vaikka sukulaislapseni kylään tullessa kaataisin tuon sukulaislapseni jämät kattilaan. Mietin, ällöttäisikö se häntä = onko vain omien lasten jämät ok laittaa hänen mielestään takaisin. Siinä tapauksessa hänen pitäisi tajuta että koska tyttö ei ole minun, ei minusta ole ok syödä tytön jämiä. Ällöttää ajatuskin mutta pakkohan sitä on syödä...

vastustaa miestä tässä asiassa. En ole oikein tiennyt, miten kovasti vastustaa, kun olen ajatellut että jos kaikki vanhemmat tekevät noin lapsensa ruuanjämille...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis yök! Tiesin,että on nuuka,mutta tuo on jo liikaa. Ei kiinnosta lounastaa hänen luonaan. Viedään omat ruoat nykyään lapsille ja mulle,jos lounasaikaan tavataan! Meillä pienemmät tulot,mutta säästytään sentään ruokamyrkytyksiltä. Hänen lapset usein vatsataudissa,johtuukohan tuosta jämien kaatamisesta?

ei ap

suussa on bakteereja, jotka keittoon päästyään alkavat lisääntyä haitallisin määrin ja pilaannuttavat ruoan, vaikka olisivat millaisesta kultamussukasta lähtöisin. Jääkaappisäilytys ei paljoa auta.

Aikuiset ottavat meillä ruokaa sen verran kuin jaksavat syödä. Lapsille laitetaan aika pienet annokset, mieluummin ottaa lisää kuin jättää. Jos lapsen annos jää lähes koskematta (pitää maistaa aina, mutta syömään ei pakoteta), niin laitan sen annoksen jääkaappiin lautasella ja lämmitän myöhemmin mikrossa lapselle tai itselleni.

Mutta jos muksu sairaana, niin en mä silloin hänen ruokaa söisi. Enkä varsinkaan johonkin kattilaan sitä takaisin kippaisi, koska meillä joku läheinen tuttava yleensä tyhjentää meidän ruokakaappeja ja en usko, että kukaan ulkopuolinen söisi mielellään ruokaa, johon kipattu toisen ihmisen ruoan tähteet.

Sama sääntö kai pätee kaikkeen ruokaan, eiköls??

Eli bakteerithan alkaa heti jylläämään siellä kattilassa, jos sinne kaadetaan kertaalleen syötyä takaisin.

Vaikka ap, miehesi logiikan mukaan, te voisitte luopua lautasista kokonaan: annatte koko porukalle lusikat käteen ja soppakattila keskelle pöytää. Ja siitä sit vaan lusikoimaan :)

Silloin kuin lapset olivat pieniä, saatoin laittaa syömättä jääneen ruuan lautasella jääkaappiin ja lämmittää sen samaiselle lapselle seuraavalla aterialla.

Nykyään lapsemme ovat jo sen verran isoja, että osaavat ilmoittaa, minkä kokoisen annoksen haluavat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat