Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tuntuu, että minua vain käytetään hyväksi. Toisten lapset hoidatetaan minulla melkein ilmaiseksi. Työpäivän jälkeen olen ihan poikki ja väsynyt, ja silti pitää vielä jaksaa siivota lasten jälkiä ja laittaa, tai vähintään miettiä seuraavan päivän ruuat. Masentaa. :((

Sivut

Kommentit (46)

En minä ainakaan suostuisi tuollaisella palkalla hoitamaan yhtään lasta, saatikka tekemään mitään muutakaan työtä!

Mutta toisaalta, iteppähän olet urasi valinnut, joten turhaan kai siitä on sitten vinkua...

ettei jää juuri mitään käteen. Hänellä on 4 lasta ja niistä jäi verojen jälkeen noin 500e.

Ollut pph pitkään mutta aikoi jäädä työttömäksi tai ryhtyä yksityiseksi, kun lähinnä jää vain työnilo. Ja niin hyvin kuin hänkin lapset hoitaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Normaali työpäivä on keskimäärin klo 7.00-16.30 ja hoitolapsia on päivässä yleensä 2-5.

lopulta minulle maksetaan vain 1,5 lapsesta, mistä vielä vähennetään 5% ja jotain muuta. Ei paljon mieltä lämmitä, kun tälläkin viikolla aamupalapöydässä oli joka päivä 6 hoitolasta ja 2 omaa.

Ensinnäkin jokaisesta hoitolapsesta sinä saat liksaa. " Ylimääräisistä" eli varahoitopaikkalapsistakin sinä saat kyllä ihan täydet liksat ja niiden varalastenkin kanssa se ryhmäkoko ei saa kasvaa liian suureksi. Eli sinulla pitäisi olla jonkinlainen maksimi miten monta lasta kerralla saa luonasi olla hoidossa. (määräytyy omien lastesi määrän mukaan)

Jos olet tosissasi, etsi kaikki mahdolliset palkkalaskelmasi ja pidä asap vapaapäivä, jonka aikana käyt paikkakuntasi työsuhdepiirissä tai vähintäänkin soitat sinne. Otat yhteyttä ennen sitä liittosi lakimieheen ja kyselet häneltä minkälaista palkkaa sinun kuuluisi saada kulloinkin ja mitä ne täytetunnit yms tarkoittaa. Hän kyllä selittää sinulle. Jos/kun selvinnee, että sinua on huijattu, kyselet sieltä työsuhdepiiristä lisää apuja. Sieltä kyllä neuvotaan mihin seuraavaksi otat yhteyttä.

Vierailija:

Lainaus:

jemmaantuvat sinne niin ettei minulle tarvitse niistä maksaa. Ja kouluikäisiäkin olen hoitanut, niistä maksettiin ruhtinaalliset 3 ¿/kk iltatyölisinä.

ap

Mikä helvetti siinä on, että noin tärkeästä ja vastuullisesta työstä, kuin lasten hoitamisesta maksetaan täysin mitätöntä palkkaa.

Oma lapsenikin on ollut pph:lla, arvostan suuresti heidän työtään.

Tuli mieleen, että mitä jos kunnalliset pph:t menisivät lakkoon, heistähän on muutenkin huutava pula ainakin täällä pk- seudulla?

jos eka vaihtoehto, noin pientä palkkaa et voi saada lain mukaan ainakaan.

Jos taas toka, niin sitten täytyy miettiä olisko omassa kilttiydessä parantamisen varaa??

Päiväkodissa samalla koulutuksella tienaa 80¿ / päivä (bruttona) ilman ylityön tekemisen tarvetta. Ruokakin tulee valmiina keittiöstä ja kaikki askartelutarvikkeet yms. on talon puolesta.

Vierailija:

Lainaus:

Jos olet tosissasi, etsi kaikki mahdolliset palkkalaskelmasi ja pidä asap vapaapäivä, jonka aikana käyt paikkakuntasi työsuhdepiirissä tai vähintäänkin soitat sinne.

Olen tässä tämän päivän tavannut 12A:ta ja tutkinut tarkasti omia kuukausi-ilmoituksiani ja palkkalappujani niiden pohjalta. Ymmärrän nyt taas vähän paremmin noita maksuperusteita, mutta silti aion ensi viikolla jutella luottamusmiehen kanssa että mikä kumma tässä oikein on. Kuitenkin alkaa jo elämä voittaa enkä ole enää ihan laittamassa hanskoja naulaan.

ap

Hei! Teet todella arvokasta tyota ja kylla sinun pitaa saada parempaa palkkaa.

1) Ota yhteytta KTV:n lakimieheen, lasketa onko palkkasi laskettu oikein. Kuulostaisi silta, etta nyt on joku palkanlaskussa mokailemassa.

2) Ryhdy yksityiseksi hoitajaksi. Voisit kysella entisilta hoitolastesi vanhemmilta suosituksia, niin etta olisi referenssia. Voisit kysya jos joku suostuisi sinua suosittelemaan niin, etta kun vanhemmat etsivat nupulleen hoitopaikkaa voisivat jutella jonkun sellaisen kanssa, joka asiasta tietaa. Etsi joku, joka yksityisesti hoitaa lapsia ja kysele miten pitaa toiminta aloittaa. Ihan varmasti sinulle asiakkaita loytyy.

3) Nyt sureminen sikseen ja ajattele valoisampaa huomista! Asioilla on tapana jarjestya, mutta vahan pitaa katsoa paalta, etta menevat hyvaan suuntaan. Ymmarran, etta olet aivan down, kun tyosta ei saa palkkaa. Hanta pystyyn! Olet ihan varmasti hyva ja osaava ihminen.

Vierailija:

Lainaus:

jemmaantuvat sinne niin ettei minulle tarvitse niistä maksaa. Ja kouluikäisiäkin olen hoitanut, niistä maksettiin ruhtinaalliset 3 ¿/kk iltatyölisinä.

ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat