Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hei!

Olen muuttamassa Omaniin. Mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon? Muutan yksin. Paikan päällä minulla on jo asunto valmiina. Mihin kaikkialle pitää ilmoittaa muutosta? Miten tavaroiden kuljetus Omaniin? Kiitos kaikista vinkeistä!

Kommentit (16)

Luulin, että menet sairaanhoitajana tms. töihin. Sitten vaihdan vinkkejäni. Ilmoita suurlähetystöön, mutta älä ilmoita Kelaan. Pidä jonkinlaiset kirjat Suomessa. Ainakin noin ensi alkuun. Suosittelen myös opettelemaan suurlähetystön puhelinnumeron ulkoa ja osoitteen. Kannattaa tarkistaa myös oma laillinen tilanteesi, jos menette naimisiin, voitko enää matkustaa missään tapauksessa yksin ja tuleeko sinusta automaattisesti Omanin kansalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olemme tunteneet jo 2 vuotta toisemme ja maaliskuussa kävin miestä tapaamassa. Oli samanlainen kuin netissä on kertonut olevansa, ei siis mikään huijari. Ei ole rahan perässä, hänellä on siellä iso asunto, työpaikka ym. ja minua odottaaa siellä elämä kotirouvana. Saan toki hankkia itselleni työpaikan mutta näin ensialkuun olen sinne kotirouvaksi menossa.

ap

Paikan päälle saapuessasi, ota yhteys lähimpään Suomen konsulaattiin/suurlähetystöön. Rekisteröivät alueella oleskelevat suomalaiset.

Yleensä ei kannattane viedä omia tavaroita minnekään. On sen verran kallista. Yksi konttikin maksaa ihan silmittömiä summia.

Muistaakseni on joku sivusto ulkosuomalaisille, kokeiles googlettaa. Heidän keskustelufoorumilta varmaan paljon vinkkejä saisit.

Ensi alkuun kaikki voi mennä hyvin... mutta jos jotain sattuu, niin kannattaa olla varautunut.

Ja jos kaikki meneekin ihan hyvin, niin kuin varmaan suurin osa jutuista, niin sitten voit onnitella itseäsi. Mutta oikeasti, ole varuillasi.

Miksi sun pitäisi viedä sinne tavaroita? Omat tärkeämmät tavarat vaan mukaan! Kivaa - Oman on mahtava valtio! Menestystä ja hyvää elämää!

Uusimmat

Suosituimmat