Seuraa 

KELAn siviuilta ei saa selvää.

Eli 9kk äitiyslomasta n puolet on vanhempainrahakautta, josta jälkimmäisen osan saa pitää isä tai äiti? Isä saa työtulojen perusteella tuohon rahan entä mitä äiti saa, jos isä on kotona tämän jälkimmäisen osan? SItten kun vauva on 9kk, alkaa kotihoidontuki?

Miten nää jutut menee?

Kommentit (13)

joo, olisimme molemmat kotona. mä saan minimiäitiysrahaa, eikä ole työpaikkaa olemassa. eli eikö kannata taloudellisesti, että mieheni olisi vanhempainrahakauden kotona , kun hänellä vakityöpaikka ja saisi vanhempainrahan ilmeisesti työtulojen perusteella? eli jotain 80% työtuloista vai? Ja vaikka mä olisin ihan ilman rahaa kotona? saisimme molemmat viettää aikaa lasten kanssa ja tulot eivät paljoa tippuisi? Olenko oikeassa? Ap vielä kyselee

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Rebis:

Lainaus:

kyllä mun mielestä täytyy kaikki etuudet käyttää. Jos lapset saa tasapainoisen lapsuuden, niin kyllä se on satsaus tulevaisuuteen. Mun mielestä on nykyään niin tarpeeksi lapsia, jotka ei oo kotona saaneet koskaan huomiota, niin keräävät sitten opettajilta ja muualta negatiivista huomioo ja tulevat yhteiskunnalle huomattavasti kalliimmiksi. kuin se, että jos haluamme molemmat vanhempina turvata lasten lapsuus olemalla läsnä ainakin heidän varhaislapsuuden ajan.

kyllä mun mielestä täytyy kaikki etuudet käyttää. Jos lapset saa tasapainoisen lapsuuden, niin kyllä se on satsaus tulevaisuuteen. Mun mielestä on nykyään niin tarpeeksi lapsia, jotka ei oo kotona saaneet koskaan huomiota, niin keräävät sitten opettajilta ja muualta negatiivista huomioo ja tulevat yhteiskunnalle huomattavasti kalliimmiksi. kuin se, että jos haluamme molemmat vanhempina turvata lasten lapsuus olemalla läsnä ainakin heidän varhaislapsuuden ajan.

No, jos on näin hyvä mahdollisuus, niin eikö ole järkevää käyttää, jos tulotasokaan ei nyt ihan niin hirveästi putoaisi???Meillä kun ihan kohta 3 pientä lasta ja mies ollut opiskelemassa edellisten lasten aikana ihan muualla, niin olisi hienoa, jos kerrankin mies voisi myös osallistua lasten hoitoon. Saisi esim tällä keinolla pidentää kesälomaa kuukaudella ja oilla meidän kanssa, ilman että taloudellisesti joudumme konkurssiin. Ap

sen n.60% työtuloista ja sinä voit jäädä myös kotiin, mutta et saa mitään jos vaan olet etkä ilmota itseäsi mihinkään.

Jos ilmotat itsesi työkkäriin niin saat työttömyyskorvausta. ilmeisesti minimin, mutta sinun on otettava työtä vastaan jos sitä tarjotaan.

eli jos miehen tulot on 3000e kuukaudessa, niin mies saisi 2000e olemalla kotona. ja jos mä saan minimi äitiysrahaa, niin ilmoittautumalla työkkäriin, mä saisin suht saman summan?(vai paljonko on?) mutta joutuisin ottamaan työn vastaan kun sitä minulle tarjotaan.

Olenko nyt ymmärtänyt oikein, vääntäkää rautalangasta, kiitos, ap vieläkin.

Mies saa vanhempainpäivärahaa ja sinä voit ilmoittautua työttömäksi/ olla vuosilomalla vakituisesta työpaikastasi/ olla kotona ilman rahaa.

Vanhempainpäivärahaa tai kotihoidontukea et voi saada päällekäin miehesi kanssa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat