Vierailija

Olen haaveillut lapsesta jo monta vuotta ja nyt ollaan siinä tilanteessa, että olemme miehen kanssa aloittaneet yrittämisen. Toivomme lasta todella paljon.

Minulle vain on viime aikoina tullut epävarmuutta siitä, osaanko minä sitten olla sille pienelle ihmiselle hyvä äiti. Tätä kai miettivät kaikki ja se on aivan luonnollista, mutta kyllähän se mietityttää, lapsi kun on kuitenkin iso vastuu. Ongelmatilanteita kasvatuksessa ja arkipäivässä varmasti tulee, sen tiedän jo nyt. Mutta mitenköhän niistä selviää? Vaikka eihän kukaan ole äiti jo syntyessään ja kokemuksen kauttahan hyväksi äidiksi tullaan, mutta silti mietityttää...

Oletteko te muut ajatelleet tällaisia jo tässä vaiheessa?

Kommentit (3)

Itselleni iski suorastaan paniikki siinä vaiheessa, kun tulin raskaaksi. Olin todella epätoivoinen, koska uskoin ettei minusta ole äidiksi.

Jos olisin pohtinut noita asioita silloin kun en ollut vielä raskaana, niin tuskin olisin ollut niin paniikissa.

Ei sitä kuitenkaan voi etukäteen tietää millainen äiti on ja yllätyksiä voi tulla omankin käytöksen suhteen ja liian hyvä äiti ei missään nimessä kannata yrittää olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sen joka tapauksessa tiedän, että rakkautta lasta kohtaan minulla on jo nyt. Kun vain vielä osaisin kasvattaa lapsesta hyvän ja rehellisen ihmisen.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat