Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kuinka kauan koulutus kestää? palkka? Ilmeisesti opiskellaan amk:ssa.

Muutenkin kommetteja työstä. Oletko ollut tyytyväinen jne.

t. sairaanhoitajan ammattia miettivä

Kommentit (10)

Norjassa 28 000 ruotsin kr. Mitähän noi summat olisi sitten euroina en tiedä:) Mutta paremmin täällä tienaamme sairaanhoitajina. Mahtavat liksat saa Norjassa ja sinneppä suuntaakin monet hoitsut kesällä tienaamaan ylimääräistä! Tuli vaan mieleen...aika asian vierestä:/

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ammattilehtiä ja jos en ihan väärin muista, niin hoitajalle lupailtiin 18000-20 000mk ansioita lähi-idässä. Ilmainen asunto siihen päälle.

3,5 vuotta, josta 1 vuosi erikoistumisopintoja. Nyt on opiskelun amk:ssa, kestää 3,5 v tietääkseni yo-pohjaisena.

Mahdollisuuksia työelämään sijoittumisessa on monia. Itse teen terapiatyötä psykiatrian pkl:lla ja olen terapiakoulutuksessa.

Palkka on melko huono vastuuseen nähden ja monissa paikoissa työ on fyysisesti ja psyykkisesti raskasta. Työ on silti antoisaa ja koen tekeväni tärkeää työtä.

Koulutus nykyisellään 3,5-4 vuotta ja ammattikorkeakoulussa. Opiskeluissa paljon teoriaa ja turhia aineita, yleissivistäviä, hoitotieteitä, tutkimustyötä ym.

Työ on rankkaa, joka päivä erilainen. Ainakin mulla, jostain vuodeosastoista en tiedä. Itse olen ollut leikkaussalissa, ambulanssissa, ensiavussa ja teho-osastolla. Päivät täynnä kiirettä, et varmana kerkiä syömään, potilaat vittuilee ja uhkailee valituksilla, onneksi on mukaviakin potilaita. Työkaverit kivoja, mun työpaikat on kaikki olleet sellaisia, joissa on paljon mieshoitajia niin ei ole tarvinnut riidellä naisporukassa.

Luonteesta riippuu paljon millaiseen hoitotyöhön so´veltuu.

En suosittele kouluttautumaan hoitajaksi näillä palkoilla. Itse olen töissä keskussairaalassa ja palkka on 1800e/kk.

sairaanhoitajana et tienaa, valitettavasti :( . ainakin sairaaloissa kk palkka noin 20000, kun esim. undersköterskoilla (lähihoitajilla) kaupungin/kunnan alaisuudessa palkka noin 17-18000. ja jos sulla on siinä päällä opintolaina maksettavana, niin eipä ole järkeä toimia sairaanhoitajana (paska palkka ja PALJON vstuuta. ruotsissa sh tekee paljon toimenpiteitä, joita suomessa saa tehdä vaan lääkäri)

Uusimmat

Suosituimmat