Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tuntuu vahvasti siltä, että odotamme poikaa. Torstain ultrakin näytti siltä. Tällä hetkellä suosikkinimiä ovat Konsta ja Santtu. Millaisia mielikuvia teillä on näistä nimistä? Tunnetteko sen nimisiä? Onko väännelty esim. konstaapeli? Kumpi olis parempi?

Kommentit (11)

mutta en tunne kummankaan nimisiä.

Konstasta muistelen, että joskus oli joku lastenohjelmien

juontaja Konsta ja sitten on Konsta Hietanen.

Konsta on konstailematon, reipas suomalainen nimi.

Tykkään Konstasta enemmän.

Pidän Santusta enemmän.

Konsta on liian " konstikas" minun makuuni.

Santusta tulee mieleen 80-luvun poikien tukat, kun oli sellainen " häntä" niskassa. Santtu tuntuu jotenkin sellaiselta " liehutukalta" :).

Santtuja en tunne yhtään; yhden ikäiseni Konstan tunsin, johon olin joskus jopa pikkaisen love; mutta tämä seikka ei kyllä silloinkaan lisännyt nimen viehättävyyttä yhtään. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei Santussakaan mitään erityistä VIKAA ole mielestäni mutta en osaa kuvitella sen nimistä AIKUISTA. Lapselle nimi on ihan passeli mutta entäs sit vanhempana- tai eläkeläisenä? :o)

Konsta olisi tullut pojalleni nimeksi silloin kun sain kaksi tyttöä, joten nimi jäi käyttämättä. Konsta-Santeria suunnittelin viivalla tai ilman. Minusta se on vieläkin tosi ihana nimi!

Konsta on veikeän reipas nimi reippaalle pojalle!

Santtu-nimi on kans mukava nimi.

Molemmat kivoja nimiä, mutta ehkä sittenkin antaisin ääneni Santulle. " Livenä" en tunne kummankaan nimen kantajaa, mutta julkisuudesta tulee mieleen Konsta Hietanen (Poika ja Ilves) ja Santtu Vasala (pitkän matkan juoksija). Kumpainenkaan ei ainakaan nimeä ole pahentanut yhtään =).

Konstasta tulee mieleen suoraryhtinen vanhempi mies, ja toisaalta joku lastenleffa, jossa oli ilves. Santtu on minusta turhan lempinimenomainen aikuisen miehen nimeksi... Joten ääni ilman suurempia ongelmia Konstalle!

PS. Santtuhan voisi olla myös Konstan lempinimi.

piti sanoa, että sain vielä pojankin mutta niminaku oli muutaman vuoden aikana sen verran muuttunut että nyt pidän eniten konsonanttiloppuisista nimistä pojilla...Voisin hyvin antaa nimeksi esim. Konstantin -superihana!...kutsumanimi olisi varmaan Konsta...

Kun olin lapsi, meidän kylällä asui yksi juoppo nimeltä Santtu ;-).

Eikös muuten se pitkänmatkanjuoksija ollut Samuli Vasala vai onko senkin niminen kuin Santtu Vasala, kenties.

neronja:

Lainaus:

Eikös muuten se pitkänmatkanjuoksija ollut Samuli Vasala vai onko senkin niminen kuin Santtu Vasala, kenties.

Ääh ja kääk. Minä paraskin urheilutietäjä. Tottakai se on Samuli Vasala, tarkoitin Santtu MÄKISTÄ, joka 90-luvulla juoksi ja voitti ainakin SM-mitaleita pitkillä matkoilla (5000 ja 10 000m).

*nolona* Iitu

Uusimmat

Suosituimmat