Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Voi että on taas paha mieli. Kaipaisin vinkkejä miten sopisin lapseni kanssa paremmin yhteen.

Olen YH-äiti ja minulla on 2v10kk ihana kiltti poika. Sellainen rauhallinen ja vähän nynny. Ongelmani on se, että minulla ei hermo kestä. Nyt yritän opettaa lasta ajamaan pyörällä, mutta kun hermo ei kestä sitä että kun sanon " polje" , niin lapsi yrittää kerran ja sanoo sitten " ei se liiku" .

Tämä kuulostaa tosi tyhmältä, ongelmalta, mutta on minulle ihan todellinen. Mistä saisin lisää hermoja yhteisiin tilanteisiin? Sen takia lapsi varmaan on niin nynny, kun minulla on huonot hermot ja kaiken pitäisi tapahtua heti. Lisäksi haluaisin niin kovasti ettei omasta lapsesta tulisi samanlaista nynnyä ja epävarmaa, kuin itse olin lapsena ja nuorena. Mutta juuri näin hänestä varmaan sellainen tulee.

Neuvoja? =(

Kommentit (2)

ei aina ole parhaita opettajia. Et ole mitenkään omituinen tässä suhteessa. Itse opin polkemaan ilman apupyöriä niin, että saman taloyhtiön yks setä opetti mua samalla kun opetti omia lapsiaan.

USAssa toimii sellanen järjestö, josta vapaaehtoiset toimii " isoina veljinä" yh:iden lapsille tms. En tiedä onko Suomessa jotain vastaavaa. Jahka lapsesi kasvaa, suosittelen, että menette yhdessä tai lapsesi yksikseen pienille leireille yms. missä oppii sosiaalisuutta.

Itse olin aika ujo pienempänä, mutta hinguin leireille kuitenkin. Ensi alkuun olin takiaisena toisissa kiinni ja pelotti ja hirvitti, mutta nykyään nautin matkailusta yksin, eikä hirvitä yhtään.

Tuloksia ei tapahdu nopeasti. Yritä asennoitua siten. Ja älä ole liian ankara teille kummallekaan. Iisisti vaan. Kyllä se siitä vielä. Jos meinaa hermot mennä, niin tekeminen ei ole kivaa kummallekaan. Sitten teette jotain muuta. Voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat