Vierailija

Kerroin tuttavalleni,että meidän vauva saa parhaiten nukuttua masullaan. Tähän tuo tuttuni tokaisi, että mahallaan nukuttaminen tekee vauavlle länkisääret. Onko tuo tosiaan totta? Voinko pilata pienokaiseni jalat?

En ole ikinä ennen tuollaista kuullut,että masulla nukuttaminen tekee länkisääret. APUA!

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija:

Lainaus:

Miettikää mitä aiheutatte, JOS nyt kävisikin niin, että ap:n vauva menehtyisi nukkuessaan. Onko pakko olla aina niin vietävän oikeassa kaikessa?!?!

Miksi tällä palstalla ei osata keskustella, vaan aina parjataan toisia ja ollaan itse NIIN oikeassa?!?!?

Riski mikä riski, mutta yhtä paljon on silti mielipiteitä kuin on sanojiakin, tutkimuksista huolimatta. ESIM: Kuinka moni teistäkin ' oikeassa olijoista' tupakoi, vaikka tietää tasan tarkkaan sen haitat jos minkälaisten tutkimusten perusteella?! Pelkästään Suomessa kuolee vuosittain tuhansia ihmisiä tupakoinnin aiheuttamiin/edesauttamiin sairauksiin!!!

kuin kukaan asiatonta tietoa saanut äiti.. Kuinka moni neuvolatäti sa

t: monessa asiassa varmaankin väärässä oleva, mutta tämän nukuttamisen sydämen asiakseen ottanut Melilea

On todella kummallista, jos jokainen vastasyntyneen äiti ei tiedä sitä, ettei lasta saa laittaa vatsalleen nukkumaan. Muualla maailmassa (esim. Ranska ja Iso-Britannia) asiasta on oikein kampanjoitu, koska tutkimusten mukaan vatsallaan nukkumisessa on riski kätkytkuolemalle. Luulen, että isompi vauva, joka osaa jo itse kääntyä, osaa myös kääntää päänsä oikein. Mutta lasta ei saa laittamalla laittaa siihen asentoon!

Ja taas palstalta löytyy näitä, jotka kiistävät tutkimukset, koska meidän Aatu ja Ilmari nukkuivat aina vatsallaan ja terveitä ovat. Ok, hyvä niin, mutta tutkimukset ovat tilastollisia todennäköisyyksiä ja riski on ihan tosiasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sellaisessa unipussivaatteessa, mikä on kuin yöpaita, mutta jalatkin pussin sisällä. Turvallisinta siis nukuttaa vauva ilman peittoa. Viileä huone. Tutti. Tupakoimattomat, päihteettömät vanhemmat. Ja mielellään vauvalla oma sänky vanhempien huoneessa. Näin jos tahtoo minimoida riskiä.

Tuskin löydät Suomesta(kaan) lääkäriä joka kyseenalaistaa nuo tutkimustulokset. Olet siis silti valmis nukuttamaan vauvasi masullaan, ja ehkä aiheuttamaan hänen kuolemansa? Sillä tuostahan tässä on kyse - vauvan hengestä, eikä esim jostain näppylöistä, vatsavaivoista tms...

Vierailija:

Lainaus:

vauva itse osaa kääntyä/kääntyy mahalleen, on vahtimien täysin ääliömäistä ja surkuhupaisaa.

Kukaan ei tainnut niin kehoittaakaan..

olet itse hereillä ja pystyy seuraamaan vauvan vaointia. Ja niin myös tein koska vauvalla oli maha vaivoja ja nukkui näin paremmin. Yöllä en nukuttanut vatsallaan.

Niin, että kuinkahan moni neuvolatäti sanoisi että no, eihän sitä ennenkään lapsia kuljetettu missään turvaistuimissa, laittakaa taapero tavallisiin vöihin vain...

Niin että MIKSI masullaan nukuttamisen vaaroja niin vähätellään???

Totta että jokaisen vanhemman on voitava viime kädessä tehdä itse päätös nukuttamisesta, mutta mikä minua on outoa, niin se, että esim neuvolassa tuota seikkaa todellakin tunnutaan vähättelevän. Mielestäni jokaisen olisi saatava asianmukaista tietoa, jonka perusteella päätöksen voi tehdä.

Sinun tapauksessasi ratkaisu oli varmaankin oikea, mutta usein kuulee vanhemmista, jotka turhan heppoisin perustein masullaan nukuttavat (tyyliin " no nukuttihan minun äitinikin" / " tutkimustulokset on nyt niin ja näin" )

t: melilea, joka taitaa joka selälläännukuttamis-keskustelussa tämän puolesta hehkuttaa ;) (nähtävästi aivopesty Ranskassa, jossa asiaan TODELLAKIN panostetaan...)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat