Seuraa 

Sivut

Kommentit (17)

Enkä ole vielä missään käynyt... Töissä käyn joskus viikonloppuisin, ja joskus jopa yksin kaupassa... Ostoksilla ja lääkärireissuillakin muksut ovat aina mukana =) Eipä ole tarvetta ollut lähteä leffaan, kahville, yms saati sitten viihteelle... Ennen lapsia makasin ihan tarpeeksi ravintoloissa ja viihteellä, taitaa kiintiö olla jo täys ja juoksut on juostu jo... Mieluummin olen lasten kanssa kun ovat vielä pieniä, olis varmaan hölmö olo istua kuppilassa ja miettiä mitä lapsille kuuluu...

Nämä ovat ihan omia mietteitäni, enkä tykkää arvostella muita. Monelle varmasti " tyttöjen illat" ovat tarpeen ja hyvä henkireikä =) Muutama tunti isän kanssa kahdestaan tekee varmasti vauvalle ja varsinkin isälle ihan hyvää vaan!

kuopus nyt 8 kk. Luulisin, että tuossa syksymmällä saatamme miehen kanssa käydä iltaa viettämässä. Edellisten lasten kohdalla juuri joku sellainen 1 v on ollut ikää kun äidillä on ensimäinen ravitolareissu. Alkoholia en juurikaan käytä, mutta sllti yörientojen jälkeen tuntuu olevan niiiiin puhki koko seuraavan päivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sormi oli liian nopea... enteriä liian aikaisin

Siis... Viihteellä käymisestä. Oletteko käyneet ja kuinka pian synnytyksen jälkeen? Entä miten imetys on sitten hoitunut?

Ja vauva viikkoa vaille 5 kk.

Tosin vain yhden syöttövälin yli menevän ajan, max. 3 h oon tainnut olla. Mutta voi sitä sillaikin ottaa ilon irti. Yhden kerran jopa pikatansseissa: baariin (Helsingin Lost&Found, jonne arkenakin on hirmuiset jonot puolen yön jälkeen) puoli kahdeltatoista, jonka alakerran tanssipuoli avautui keskiyöllä. Sitten tanssittiin hurjasti 20 minuuttia ja kotiin!

Yhden kerran olin keskustan baarissa niin, että keskustassa asuvan tuttavapariskunnan kämppä oli tukikohtana ja olin korttelin päässä oleva baarissa. Miehet soittelivat sieltä, milloin pitäisi imettää.

Minusta tuommoisissa asioissa voi olla luova, se on jänskempääkin. Ja kaikille päiväkokkareille olen ottanut vauvan mukaan. Silloin en tosin ole juonut, jo sosiaalisista syistä...

tuli mieleen kun joku mainitsi että maito pitää kaataa pois jos on ollut viihteellä. minä olen saannut ihan eri tieto..jos äidin veressä on 1 promille alkoholia niin rintamaitoon ei siitä erity kun 1%, eli ei oikeestaan mitään, neuvolassa sanottiin että voin imettää ihan huoletta aamulla, humalassa ei tietenkään kannata imettää kun voi nukahtaa ja vauvalla tukehtumis vaara ja muutenkin kun motoriikka ei pelaa samalla lailla humalassa. mutta rintamaitoon ei alkoholi vaikuta. tällästä tietoa minä olen saannut..sanoi täti vielä että monet äidin luulevat että maito pitää kaataa pois, vaikka näin ei ole. tiedä sitten..itsellä ei pumpulla tiule mitään ulos joten sitten kun lähden viihteelle niin nania saa sitten =)

peetu ja onni 11vrk

Itse sain neuvolasta sellaista tietoa että maito nimenomaan pitää kaataa pois. Maidosta ei alkoholi haihdu pois. Jopa saunaoluen jälkeen kehotettiin kaatamaan pois. Itsestä ainakin tuntuisi varmemmalta kaataa pois.

Hävisin mielelläni ja mieskin hoitaisi poikaa, mutta kun tuo kullanmuru ei suostu syömän tuttipullosta, joten vielä täytynee odotella ennen kuin pääsen siideriä nauttimaan.

nurse+yökyöpelipoika 4kk.

Eli maitoa ei tarvitse tosiaankaan pumpata. Jos äiti on promillen humalassa, maidossakin pitoisuus on promille. Eli voi laskea, minkä verran alkoholia vauva saa, jos juo esim. desin tuota maitoa =)

...toki tämäkin riippuu siitä, keneltä lääkäriltä kysyy =) ...

Mä meinasin vielä pistää muistakin menoista mutta sitten ajattelin että ap alunperin kysy nimenomaan juhlimisesta :)

Itse olen aloittanut jumpan. 2xviikossa käyn jumpassa. Välillä hierojalla, noin 1-2krt kuussa (suosittelen jokaiselle äidille!!) Joskus shoppailemassa (ilman vauvaa). Suunnilleen semmoisia yhden-kahden syöttövälin pyrähdyksiä ;)

Lisäksi käydään saunassa (saunavuoro 2xkk) miehen kanssa kaksin,jolloin isovanhemmat tai vauvan tädit tulevat hetkeksi hoitamaan.. Tai sitten menemme anoppilaan saunaan jolloin typy saa olla mummin ja ukin kanssa :)

-Tiggr edelleen :D

kyllä ainakin mun pääni kaipaa välillä kodin ulkopuolista elämää. Vauva on nyt neljä kuukautta, ja eilen olin tyttöjen kanssa liikenteessä. Lähdin seitsemän aikaan, imetin juuri ennen lähtöä tietysti, ja olin pumpannut 7dl pakkaseen. Eli aika paljon liikaakin siihen nähden, että vauva syö yöllä kerran, mutta olipa vielä aamuksikin " puhdasta" maitoa. En tosin juonut mitenkään hirveästi, mutta oli parempi mieli, kun ei tarvinnut arvuutella onko maito hyvää vai ei. Isä hoiti siis yösyötön ja aamulla vielä pullottelivat, niin sain nukkua vähän pidempään.

Mielestäni on tärkeää, että äiti pitää huolta myös omasta jaksamisestaan. Minulle sosiaalisena ihmisenä on ollut välillä todella rankkaa olla vain kotona, tai lenkkipoluilla työntämässä vaunuja. Vaikka vauva on kaikki kaikessa, tarvitsen myös ystävieni seuraa. Ja mielestäni on parempi ratkaisu lähteä baariin sillä aikaa kun vauva nukkuu, kuin esim. raahata häntä ympäri kaupungin kahviloita päivisin. Ja kun vauvalla on kotona tuttu ja rakas hoitaja (isä), ja maitoa on riittämiin, niin en näe mitään syytä miksi ei silloin tällöin voisi käydä.

Ärsyttävintä on vain se, kun kotiin tultua rinnat on räjähtämäisillään ja on vielä pakko pumpata maito viemäriin, vaikka on todella väsynyt...

...Kun vauva oli 2kk.Omia synttäreitäni tyttöporukalla ja teki kuulkaatten hyvää päästä tuulettuu.Niin hyvää että tuosta on jo aikaa kolme kuukautta eikä vieläkään ole tullut tarvetta lähteä uudestaan ;)

Luulin juoneeni vain muutaman lasin viiniä ja pari siideriä mutta ai karsea mikä kanuuna niistäkin :P jo tuli..

Olen niin laiska pumppailemaan enkä saa pumpulla pahemmin herumaan joten isukki syötti tytölle korviketta pullosta ja loistavasti olivat pärjänneet.Tekee isille ihan hyvää olla välillä keskenään vaavin kanssa..ettei itse aina höösää ja neuvo vieressä :)

Illan aikana oli pakko pari kertaa pumppailla ja yllättäen humalassa sainkin herumaan semmoset satsit joista normaalisti voin vain haaveilla..ja viemäriin meni :/ Lisäksi tyhjensin vielä aamuyön tunteina ennen nukkumaanmenoa ja aamulla herättyäni.En heti uskaltanut imettää vaan odotin iltapäivään,varmuuden vuoksi.

Hauskaa iltaa vaan kaikille jotka tuulettumaan ovat lähdössä ;) (Ilman viinaa tai viunan kanssa..) Pieni irtiotto tekee ihmeitä.Kummasti taas jaksaa sen jälkeen arjen rumbaa.. :D

-Tiggr&Nasu *5kk

Jos silloin tällöin käy viihteellä niin sitä ei mielestäni voi kutsua rellestämiseksi. Olen itse myös sosiaalinen ihminen ja olisi mukava käydä vähän kavereiden kanssa pitämässä hauskaa. Enkä nyt tarkoita " kännien" vetämistä. Muutama siideri olisi kuitenkin ihan mukava ottaa. Ja jos nyt joku ajattelee etten muuten osaa omaa aikaa ottaa kuin baareissa notkumalla, niin käyn kyllä esim. kirjastossa omalla ajalla.

Ihmettelen välillä sitä että jos pienen lapsen äiti käy viihteellä niin sitä joutuu hirveästi puolustelemaan. Mielestäni se nyt ei niin paha asia ole, jos lapsella on asiat hoidossa eikä sitä harrasteta koko ajan.

Olen miettinyt että josko sitä tohtisi lähteä omia kolmekymppisiä viettämään kun vauva olisi parin kuukauden...

...ja neiti täyttää pian 10kk.

Ennen raskautta käytin alkoholia ehkä kerran kahdessa vuodessa, joten ei ole ollut mitenkään hankalaa jättää juominkeja väliin. Kerran olen lapsen syntymän jälkeen ollut kaveriporukalle kuskina lauantai-iltana, mutta silloinkin olin kotona jo kahden aikaan ja tyttö oli jo lopettanut yösyömiset.

Viimeksi olen ollut päissäni reilun kaks vuotta sitten, baarissa tuli kyllä raskausaikana (ja varsinkin ennen raskautta!) käytyä tanssimassa ja kuskin ominaisuudessa. Tarkoituksena oli ensviikonloppuna viettää meillä saunailtaa synttäreideni kunniaksi, mies lupasi jäädä selvinpäin kotiin kun imetyskin oli harvennut iltatissin antamiseen. Kaks viikkoa sitten testasin kuitenkin ylläriplussan, joten vuosi lisää pakollista absolutismia napsahti samantien. Saunailta kyllä pidetään, mutta kotiinjääjä vaihtui =)

En ole mitenkään pahoillani siitä, etten ole viihteelle " päässyt" . Mies on kyllä tarjoutunut useinkin hoitamaan tyttöä, ja ehdottanut tuulettumista, mutta koen vauva-ajan kuitenkin NIIN lyhyeksi, että ehdin mainiosti rellestämään sitten, kun lapset ovat isompia.

Arica ja Catina pian 10kk sekä masuasukki " Pupu"

En toki tuomitse muiden viihteellä käymistä mutta täällä vain useimmiten puhutaan sillä tyylillä että aivan kuin viihteellä käyminen olisi ainoa tapa äidin relata ja viettää " omaa aikaa" . Voihan sitä muutenkin tuulettua...leffassa kaverin kanssa, shoppailemassa rauhassa, salilla jne. Mites tällaiset menot, kuinka paljon käytte yksin tuulettumassa?

Itse yritän käydä lerran viikossa salilla, enempää en malta olla kullannupun luota erossa ;-) Mieluummin vietän aikaa koko perheen kesken ja lähden esim iltalenkille mieheni ja tytön kanssa. Ehkä noin kerran viikossa käyn kaupassa tms yksin ja vähän harvemmin, ehkä kerran kuussa oikein ajan kanssa shoppailemassa yksin.

kun vauva oli 3½kk. Täysimetyksellä oli vielä silloin ja rintapumppua hilasin mukana illan. Kerran jouduin käyttämään sitä ravintolan vessassa (!!!!!!) ja toisen kerran sitten kotona. Eipä ollu kovin mieltä ylentävä kokemus, mutta muutoin hyvin piristävää! Kummasti sitä jaksaa touhuta vauvan kanssa innokkaammin kun käy vähän tuulettumassa. Mitä se tuulettuminen sitten itse kullekin vaan merkitsee.

Sittemmin olen muutamia kertoja käynyt ravintelissa/teatterissa, n. 1krt/2kk. Olen entisessä elämässäni ollut oikea baari-hiiri, mutta nyt tämä tahti on ollut ihan riittävä ja joskus tuntunut olevan jo liikaakin :)

Mehis ja poju 8kk

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat