Vierailija

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Isäni vaan sattuu olemaan avokätinen, lakkiaislahjaksi osti auton ja kun valmistuin ammattiin osti oman asunnon.

Täytyy varmaan säästellä rahoja ainakin toistaiseksi.

-ap-

Samoin vanhempani ovat jokaisesti pennistä maksaneet isot verot. kukaan meistä ei ole koskaan ollut työttömänä tai sosiaalituilla. Mielestäni on moraalitonta ja väärin, jos joku nipottaa siitä, mitä he tekevät tienaamillaan rahoilla. Niistä on verot maksettu ja piste. Me emme ole vapaamatkustajia missään suhteessa!

Meillä tuommosta ei tosin tule koskaan tapahtumaan mutta pitää yrittää itsellä painaa duunia niin paljon, että tulokset näkyy joskus taloudenkin puolella. Mutta onhan se tosiasia että joskus käy kateeksi että toisille asiat tulee niin helposti. Ehkä minä osaan erilailla arvostaa sitä mitä itse olen saanut aikaiseksi kun mitään ei ole tullut ilmaiseksi. Voin olla ylpeä omista saavutuksistaan kaikin puolin. Itse en tosin isältäni mitään haluakaan. Hän on juuri sen tyyppinen ihminen että sitten ollaan kiitollisuuden velassa niin kauan että " lahja" on tavalla tai toisella maksettu takaisin.

5000 Euroa ei todellakaan mene verottajalle, ellei joku käräytä. Sittenkin voi asian selittää lainana..

Mä sain joskus tilisiirtona lähes viisin-kertaisen summan. Asiasta aikaa 9 vuotta ja kukaan ei ole kysellyt. Ainoa joka tietää on pankintädit (jos sattuvat ihmettelemään mokomaa tilisiirtoa), mutta heille asia on varmaan yhdentekevä ja sitä paitsi ei pankki voi alkaa asiakkaitaan jahtaamaan.

Lahjavero on musta ihan pöö. Tuloista on maksettu verot ja sen jälkeen mielestäni ne voi antaa kenelle vaan ja se ei kuulu valtiolle! (vaikka lain mukaan kuuluu, mutta moraalisesti ei)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat