Vierailija

Hain eilen lapset päiväkodista jo ruokailun aikaan ja kyllä vähän hätkähdin kun näin millaiset ruuat lapsille oli tarjolla. Niin köyhää evästä, vaikka olihan siinä periaatteessa kaikkea, mutta silti...

En ollut jotenkin tajunnut, vaikka totta kai olen kuullut miten ruokailuita on supistettu omien kouluaikojen jälkeen. Pitää alkaa panostamaan päivälliseen ihan eri tavalla, meillä on menty siinä aika usein siitä mistä aita on matalin, kun ollaan ajateltu, että kaikki on syöneet jo yhden kunnon ruuan hoidossa/töissä.

Kommentit (16)

tietääkseni päiväkotiin voi viedä oman salaatin lisäksi..

meillä ei kaikkia odotuksia arjen ruokahuollosta valuteta pk:n niskaan, ollaan ihan tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja tuskinpa keittoa syödään joka päivä? Itse ruoka-alalla olleena kohtasin hyvin usein sitä että kohtuullinen annos vaikkapa kastiketta "ei ole mitään" eikä siinä "ole lihaakaan kuin pari palaa".

Ihmiset syövät nykyään liian hyvin liian usein- perusruoka, joka usein on melko vaatimatonta, on täysin aliarvostettua. Ja kiitos tämän tosiseikan, ostin tänäänkin kaupasta puoleen hintaan ison kimpaleen lihaa joka ei kelvannut muille. Se kun olisi pitänyt itse paloitella ja ottaa kalvot jne. pois...

ne vanhemmat, joiden lasten pitäisi saada joka päivä hampurilaisia ja ranskiksia ja tumma leipäkin on ihan kauhean ankeaa. Valkoista leipää se olla pitäisi ja vähintään viisi siivua oltermannia per leuka.

Ruoka on tosi monipuolista ja maistuvaa.Ehkä ne näytti pieniltä paloilta kun usein ne ovat tarkotukselta silppua,helpompi pienien syödä. Olihan keitö kans kuitenki leipä+juusto.Ja melko usein keittoruuan jälkeen on myös jälkiruoka,rahka ym

että kauhomalla olisi keitosta löytynyt muutakin kuin nuutuneita porkkananpaloja, niin ruoka vaikuttaa ihan hyvältä. Tumma vuokaleipä keiton kanssa on ihan OK. Varmasti myös maitoa lisukkeena. Ja ehkä välipalalla hedelmiä, vihanneksia. Mutta ota tosiaan selvää, oliko keitto vailla sattumia :-)

ei olut kyllä meidän kouluaikanakaan keittopäivänä mitään salaattia.´Normaalistihan leipä on näkkäriä, keittopäivinä kunnon leipää

Päiväkodissa on perusruokaa. ongelma enemmänkin se että lapset ei suostu syömään.

aika köyhiä. Vanhemmat eivät vain sitä tiedä.

Tänään esimerkiksi oli

kaurapuuroa ja kurkkua (noin 1*4cm kokoinen pala/ lapsi)

laihaa jauhelihakeittoa (ja aika niukasti, vain korkeintaan kaksi pientä annosta per lapsi)

puolikkaasta puolikas pala reissumiestä

näkkileipää

margariinia

yksi siivu juustoa

maitoa, piimää

jälkiruuaksi eskimopuikko (yleensä ei ole jälkiruokaa)

puolikas sämpylä/ lapsi, lisäksi näkkäriä

margariinia

jogurttia 1 litra/ 11 lasta

Nämä ruoat ovat ihan normaaleja, ei mitenkään poikkeus.

Ja olen töissä päiväkodissa Helsingissä.

Jauhelihakeitto niin laihaa, muutama porkkananpala siellä seassa kellumassa. Tummaa vuokaleipää, juustopala per lapsi. Salaattia ei, koska oli juustoa.

Periaatteessa siis ihan ok ruuat, mutta kaikki vähänkin "ylimääräinen" oli riisuttu pois.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat