Vierailija

Sivut

Kommentit (32)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eipähän tartte miettiä mitä toinen tarvitsee tai soitella vanhemmille että mitähän se teidän pikku Liisa haluaa/tarvitsee.

Tuolla tavalla välttyisi turhalta roinalta.

Kutsutte vieraat kirjeellä jossa kerrotte mitä lapsi nykyään tykkää tehdä ja leikkiä Tyllin meidän rakas Onnimme tulee pian 2-vuoden ikään. Onnista on kasvanut vauhdikas autopoika, joka lukee mielellään ja äidin kanssa mielellään myös arkisin askartelee.. ja plääh plääh aj sitten Toivottavasti pääsette Onnia juhlimaan silloin ja silloin...

Tälläisestä tyylistä en pahastuisi, muista listoista kyllä.

Lapsille opetetaan jo tuo että " vaaditaan " ostamaan se ja se . Entäs kun lapsi kasvaa ja lahjatoiveet eikun kasvaa ja kasvaa . Ei kenenkään rahat riitä !

Lahjojen ja juhlien tulisi olla iloinen asia, ei velvollisuus.

Äitini naputtaa siitä, kun ostan sisareni lapsille epäkelpoja lahjoja. Ottaisivat kuulemma mieluummin rahaa tai lahjakortteja. Mielestäni tädin rooliin ei kuitenkaan kuulu hyvin toimeen tulevien vanhempien lasten talvikenkien tai suksien kustantaminen tai alle kouluikäisen sijoitusrahastokassan kartuttaminen. Luulen, että äitini kuuntelee lasten äidin kritiikkiä vaatimattomista lahjoista.

Omien lasten juhlissa olen tapauksesta viisastuneena toivonut, että juhlakansa tulee ilman lahjoja tai hyvin huokean lahjan kanssa. Huolehdimme itse siitä, että jälkikasvumme ei tarvitse tuntea oloansa pettyneeksi siitä, ettei vieraiden paketeista tullutkaan juuri sita paljon toivottua pleikkaria uusimpine peleineen.

Kutsussa sanottiin että tärkeintä on että tulet itse paikalle, lahjaa ei tarvitse tuoda. Mutta jos välttämättä aiot jotain ostaa niin tässä jotain mille ainakin löytyisi käyttöä (sitten oli lueteltuna esim. sormivärit, palapelejä, lastenkirjoja, t-paitoja, sukkia...)

Siis sellasta pientä mitä saa vähällä rahalla. Mieluummin laitan listan niistä mitä oikeasti käytetään, kuin että jokainen tuo sitten jotain täysin turhaa ja vaan " siksi että on pakko antaa jokin lahja" !

Ja tiesin että sukulaiset kuitenkin tulevat lahjan kera ja kysyvät ennen synttäreitä lahjatoiveita, niin samapa se on että kerronko jo kutsussa mitä toivotaan vaiko vasta heidän soittaessaan ;) Ja olivat muutenkin erittäin mielisssään siitä että toiveita oli esitetty.

mitä kannattaisi ostaa ja mitä muut ehkä on tuomassa. Laitoin sitten kutsuun listan, jolla oli halvempia ja kalliimpia lahjoja, ja paljon eri vaihtoehtoja. Saivat sitten soittaa, että minkä ovat hankkimassa.

Listalla oli esimerkiksi vauvan nukenvaunut, Baby born-nukke, talvihaalari, Kuoman toppakengät, auton turvaistuin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat