Vierailija

Laskin laskurilla, että laskettuaika olisi niin, että ikäeroa 3vja viikko. Eli en siis saa samaa äp-rahaa kuin esikoisesta? Olen ollut hoitovapaalla ja välillä vähän tehnyt osa-aikaisesti töitä, joten saan siis melkeen peruspäivärahaa. Vähän korkeampaa varmaan.

Oisko tässä mitään porsaanreikiä, pliis apuja!

Sivut

Kommentit (27)

Onhan se nyt ihan älyvapaata, jos viikon takia menetät isot rahat. Ei se keneltäkään ole pois paitsi sinulta, ja jos lääkärikin suostuu, mikäs siinä. Minä ainakin yrittäisin!

t. 11

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vanhempainpäiväraha voi määräytyä myös edellisen vanhempainpäivärahan perusteena olleen työtulon mukaan. Tällöin edellytetään, ettei lapsi, jonka perusteella edellistä vanhempainpäivärahaa on maksettu, ole täyttänyt kolmea vuotta ennen uuden raskauden laskettua synnytysaikaa tai adoptiolapsen hoitoon ottamista.

fiksaisin menkkojen alkamisaikaa viikolla taaksepäin ja menisin ultriin yksityiselle. Siellä selittäisin tilanteen ja pyytäisin, ettei lääkäri merkitsisi uutta laskettua aikaa neuvolakorttiin vaan pitäytyisi alkuperäisessä la:ssa. Jos lääkäri ei tähän suostuisi, sitten ei tietenkään olisi mitään tehtävissä, mutta olisinpa ainakin yrittänyt parhaani..

käy yksityisellä ja eihän neuvolakorttia ole pakko ottaa mukaan. se ultra voi olla ns. tarkistuskäynti ja sitten kieltäydyt kunnallisesta ultrasta. Kannattaa vaivan jos menetät kunnon vanhempain ja äitiysrahan

Itse sain juuri päivärahapäätöksen ja saan saman päivärahan (indeksillä korotettuna tietenkin) kuin esikoisesta, joka kuopuksen syntyessä n. 1 v 10 kk ja olen ollut tässä välissä ihan vakitöissä miltei puoli vuotta.

Suosittelen toimimaan samoin. Ja ultraan ei ole pakko mennä kunnallisella puolella. Sitä paitsi nehän ei muuta laskettua aikaa jossei heittoa ole yli viikon verran.

Aikaistettu la on yliaikaviikkojenkin kannalta kivempi, pääsee aiemmin käynnistykseen jos niikseen menee

joten siitä eivät taatusti jousta, mutta jos olet vasta raskauden alussa, voihan tuo laskettu aika vielä muuttua tai ehkä joku kiltti tohtori jopa voisi sitä vähän korjata taaksepäin jos selität asian.. viikko kuitenkin niin lyhyt aika. Aika kurja tilanne.

laskettua aikaa, vaikka ultran ja menkkojen aikojen välissä oli viikon ero. On kuulemma ihan luonnollinen semmoinen pieni heitto. Tässä ei ollut kyse keinottelusta, vaan esikoisen odotuksesta vuonna 2002. La oli menkkojen mukaan 20.6., np-ultrassa 16.6. ja lapsi syntyi 27.6. Menkkojen aika siis osui lähemmäs totuutta.

jos lääkäri suostuu siihen, ettei muuta alkuperäistä laskettua aikaa. Ja ei Kela lääkäriltä suoraan mitään tietoja saa!

Luulisin että moni yksityinen lääkäri olisi asiassa aika joustava jos ap selität, mistä kyse, ja miten iso taloudellinen merkitys asialla on sinulle. Minun kokemukseni mukaan yksityiset lääkärit ovat tämäntyyppisissä asioissa hyvin ymmärtäväisiä, ovat niin asiakaspalveluhenkisiä kuitenkin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat