Vierailija

Olin vauvan kanssa kaupungilla, joka tyytyväisenä nukkui vaunuissaan. Poltin tupakan tavaratalon edessä ja anoppihan se siihen jostain pamahti ja alkoi minulle räyhätä tupakoinnistani. Kuinka en ajattele lastani ja kuinka äidin maitokin maistuu pahalle nyt ym. Olin niin nolona, kun akka vaan paasaa ja ohikulkijat ihmettelevät vieressä. Tosi noloa!

En siis ole koskaan polttanut appivanhempieni nähden ja nyt kai vanha pieru oli niin shokissa moisesta synnistä, että meinasi saada kohtauksen.

Ei kyllä kiinnosta enää nähdä koko anoppia. :(

Sivut

Kommentit (84)

Lainaus:

Itse elän mielummin 50-vuotiaaks täysillä, kun 100 vuotiaaksi peläten kaikkea, ja luopuen jokaisesta pienestä nautinosta riskejen takia.

9

Laita tuo lausumasi johonkin talteen ja ota esiin 49-vuotiaana... Oletko varmasti samaa mieltä silloin?

Taidat olla parikymppinen tällä hetkellä?

Lainaus:

32, kerro minulle yksikin asia, missä ei ole kuolemaan liittyviä riskejä?

Eli kun kylppärissäkin voi liukastua ja kaatua ja kuolla, niin otetaan sitten kaikki mahdolliset riskit?

No, kukin tavallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lapsi kärsii sitä kautta. Muuten asia ei kuulu anopillesi pätkääkään.

t. raskauden myötä tupakoinnin lopettanut. Aloitan tod.näk. uudelleen, kun imetys ohi. Tupakanhimo alkoi heti lapsen syntymän jälkeen uudelleen.

Ja aina voi lopettaa, jos muuttaa mielensä.

Itse pitän joka vuosi 1-3 kuukauden taukoa tupakoinnista, ja koskaan ei ole vielä riippuvuusoireita tullut.

9

Olin aikoinaan apteekissa töissä ja sääliksi kävi yhtä keski-ikäistä tupakoitsijaa. Liekö ollut keuhkosyöpä tai copd tai astma tai kaikki yhdessä, mutta happipullojen ja -viiksien kanssa joutui kulkemaan. Olisi varmaan pitänyt häneltä kysyä niistä hyödyistä.

Lainaus:

Ette halua olla lähelläkään ihmistä joka polttaa.

Minäkään en haluaisi nähdä teitä läskiperseiset ämmät,jotka selluliittireidet tytisten pilaatte minun näköalani.

Kuinka teidät saisi kiellettyä lailla?

Kaikilla meillä on riippuvuuksia, toiset vaan eivät ole tappavia. Jos joku aikuinen haluaa polttaa riskit tietäen, se on mulle aivan sama, kunhan ei samalla kärytä muita. Eli ensinnäkin tupakoitsijat täytyisi eristää jo ihan siitäkin syystä, etteivät olisi esimerkkinä nuorille.

Jos joku äiti polttaa odotusaikana, niin se on kyllä ala-arvoista, minusta suorastaan rikollista. Minua ei kiinnosta arvottaa äitejä, mutta sen voi kyllä suoraan sanoa, että odotusaikana polttavat ovat äitien pohjasakkaa. Aivan sama kuinka vaikeata se lopettaminen on. Myös alkoholistiäitien ja huumeriippuvaisten täytyisi hakeutua hoitoon odotusaikana, mutta heille se on varmaan vaikeampaa kuin tupakoitsijoille. Alkoholismi ja huumeriippuvuus kun ovat kokonaisvaltaisempia riippuvuuksia kuin tupakointi.

Summa summarum, jokainen aikuinen saa tehdä omat valintansa kunhan eivät vahingoita muita.

...ongelmia keuhkojen kanssa :(. Äitinsä oli polttanut koko kaverini lapsuusajan ja väittänyt, ettei tupakanhaju tms. tee mitään. No, nyt sai sitten tietää että kyllä tekee...

ovat jotain ihan järkyttävää. Ikenetkin nimittäin saavat osansa tupakan haitoista ja vanhempana sitten hampaat alkavat tippua suusta. Ja värjäähän se myös.

Ihan sama yritänkö selittää teille kun ette sitä voi tietää.

-Minulla tupakka on yksi niistä harvoista suurista nautonnoista.

Joinakin päivinä se on ainoa asia mikä auttaa jatkamaan, toisina päivinä se on juuri se, joka auttaa pitämään jalat maassa. Melkein parempi kun paras ystävä.

Ilman tupakkaa minulla ei olisi nyt yhtäkään niistä ystävistä jotka minulla on. Tupakointi ja tupakkapaikat ovat yksi sosiaalisimmista ja huumorintajuisimmista paikoista. Mikään ei voita tupakkapaikakeskusteluja.

Kun herää huonoon päivään, ja haluaisi vain jäädä sängynpohjalle, tupakanhimo saa liikkeelle, ja käynistää päivän.

Tupakka rentouttaa, purkaa stressiä ja auttaa vitutukseen.

9

Kolmatta kesää alapuolellamme asuu ketjupolttaja, joka siirtyy polttamaan parvekkeelle heti kun onriittävän lämmintä. On sanomattakin selvää, ettei meillä ole parvekekautta ollenkaan. Edes pyykkiä ei siellä voi enää kuivata.

Että tällaista suvaitsevattomuutta täällä.

haluaa lopettaa tupakoinnin ja kaipaa siihen anopin tukea? Teillä tupakoimattomillaon sitten hauskat käsityksen, että okainen tupakoitsija kärsii ja ajattelee vain lopettamista. Minä voin ainakin sanoa, että en tupakoimista halua lopetttaa, enkä lopeta muutakun pakonedessä. Raskaudet olen ollut polttamatta, eikä ole koskaan ollut ongelmia lopettaa. Itse vaan näen, että tupakoinnin antama hyöty on paljon suurempi kun haitta. Tätähän te tupakoimattomat ette ole koskaa pystyneet ymmärtämään, ja aina jos joku näin sanoo on kyse teidän mielestänne vain siiitä, että kyseinen ihminene i vaan pysty lopettamaan, ja on luovuttanut, ja nyt puolustaa itseänsä. Juuri niin.

Mutta kyllä on taas vastauksia täällä, huh huh. Se, että ap nyt polttaa, ei tarkoita, että olisi raskausaikana polttanu -jota vastaan siis minäkin periaatteessa olen.

Mutta kyllä se vaan niin on, että koska tupakkaa ihan laillisesti kaupasta saa, niin jokainen aikuinen ihminen tehköön valintansa senkin asian suhteen itse.

Onneksi oma piponi ei ole ihan noin tiukka kuin näillä tämän palstan superäideillä. Ajatella, että pystyn tähän asenteeseen, vaikka itse en todellakaan polta, en silti ole mikään moralisti joka kyylän silmin vahtaa muiden tekemisiä.

Anoppisi oli ap törkeä, koska ensinnäkin riehuminen jossakin julkisella paikalla on vähän noloa, ja toisekseen, eivät sinun ja sinun perheesi ratkaisut ole hänen käsissään. Mielipiteensä voisi anoppikin varmaan sanoa asiallisemmin, vaikka joskus voisivat anopit myös pitää ihan suunsa kiinnikin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat