Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mulla niin kihisee päällä. Sori, et puran sitä täällä. Mutta meillä on kotona sääntö, ettei tietokonetta käytetä päivisin. No, parina päivänä aupair on jättänyt juttuja tekemättä, siis jos sille on yhden jutun antanut hoidettavaksi, niin ei oo sitä tehnyt.

Tänään sit kävin ihan huvikseni yhden aopairin tykkäämän bändin chatissa ja huomasin, et tyttö oli lähes 2h ajan sinne kirjoitellut. Eli kun olisi pitänyt olla lapsen kanssa tai hoitaa niitä juttuja mitä eilen ei tehnyt, niin olikin chatissä.

Mä mietinkin miten kysyn tytöltä hienovaraisesti et onko se ollut netissä ilman et se saa tietää mun "kyylänneen" se chattiä. Vähän menee luottamus siihen tyttöön kyllä ihan täysin.

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lopulta passitin tytön kesken kaiken kotiin. sanoin, että voi yhtä hyvin surffata joensuussa, me emme hyödy hänestä tarpeeksi tällä tavalla eikä hän hyödy briteissä olosta surffaamalla netissä.

että tarvitset silloin tällöin myös apua kodinhoidossa, ja odotat, että pyytämäsi askareet hoidetaan ajallaan. Mainitse vielä uudestaan, että nettiä saa käyttää vain iltaisin, mutta älä sano mitään, että tiedät hänen sitä käyttävän päivisin.

Itse olen ollut au pairina, tein 8-12 tuntisia päiviä, siivosin koko talon joka päivä, hoidin lapset kouluun, kävin puistossa, laitoin ruokaa jos äiti ei ollut kotona. Palkkaa sain muistaakseni about tuon 300e, eli aivan törkeää riistoa. Ja silti napistiin, ettei lavuaari kiillä tms.grrr

Mutta jos teidän au pair ei joudu paljoa hommia edes tekemään, niin toki voit hänelle asioista huomauttaa.

salasanan, jolla se vain aukeaisi? Jos hän haluaa katsoa nettiä illalla, niin voit avata koneen hänelle?

Minkälainen sopimus teillä on? Meidän au pair sopimuksessa sanotaan mitkä ovat hänen tehtävänsä ja sopimuksen irtisanomisehdot sopimusrikkomusten varalta. Silla voi välillä muistuttaa, jos tuntuu, ettei hommat tule hoidetuksi.

Ja sillä olis 2kk jäljellä. maksan 300e kuussa. Se on kerran vienyt roskat ulos. ei oo siivonnut. olen kyllä asiasta sanonut. Eilenkin piti pojan huonetta järjestellä, kun isompi oli mummolassa, niin pienen päikkäreiden aikana olis ehtinyt siivota.

Ekan kerran eilen teki mun pyynnöstä ruokaa, ihan helppoa et jauhelihan vaan paistoi lasagnetteen. Olin pyytänyt et ruoka olis valmis kun tuun töistä kun meillä oli illalla menoa. alkoi vasta tekemään kun tulin kotiin ja sitten jätti mulle tiskit. mä siis kokkaan joka päivä eikä se ikinä ole edes ruuasta kiittänyt, saati sitten auttanut rtiskien kanssa.

vähän alkaa pinna kiristymään- Pitää kai otttaa johto mukaan töihin. Sitten se ehkä keskittyis työntekoon eikä bändeihin.

ap

mutta maksetaanko aupaireille tosiaan noin vähän, 300 euroa kuukaudessa. Joutuuko sillä rahalla tekemään töitä kahdeksan tuntia päivässä?

Moi

Au pairin hankkimisesta kiinnostuneille voin suositella nettisaittia au pair world (googleta, niin löydät). Palkkiot ja olot ovat riippuvaisia maasta, esim. Suomessa työaika on max 30 h / vko, ja taskuraha (täyden ylöspidon lisäksi) 250 euroa.

Itse olen tehnyt aina viikkoaikataulun jääkaapin oveen, jossa lukee, mitä tehdään minäkin päivänä. Mutta - ihan sama ongelma meilläkin on ollut, au pair roikkuu netissä silloin kun pitäisi olla lasten kanssa. Ihan helppoa ei ole löytää uuttakaan tyttöä, joten tuo erottaminen/irtisanominen on viimeinen vaihtoehto.

Uusimmat

Suosituimmat