Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Onko täällä ketään joka olis kokeillut? Näin jonkun aikaa sitten sellasen kaupassa ja jäin miettimään. Kiitos jos joku viitsii vastata.

Kommentit (4)

Uteliaisuuttani kyselen, että mihin jogurtin teossa tarvitaan konetta? Mitä se kone siis tekee? Itse olen tehnyt jogurttia ihan kannellisessa lasipurkissa ja hyvin onnistui. Jogurtin tekemisestä on aikaa useita vuosia mutta muistaakseni, laitoin siihen vähän Bulgaria-jogurttia " juureksi" , maitoa ja maitojauhetta. Maito piti kai lämmittää.

Sitten vain suljettu purkki vuorokaudeksi huoneenlämpöön ja jogurtti oli valmis. Jogurtin teosta on tosiaan aikaa, joten en tarkkaan muista, kuinka homma meni.

Meguro

asun belgiassa, ja täällä näin kaupassa jugurttikoneen. En muista mikä merkki, ei ehkä philips tms, koska se olis jäänyt mieleen jos olis ollut merkki tuttu. Kuulostaa tosi yksinkertaiselta... Mitenkä kauan ne omat jugurtit säilyy jääkaapissa hyvinä? Entäs miten niihin saa makua, esim hedelmän makua tms. siis aitoa hedelmää, ei mitään esenssimakua. Soseutetaanko vain ja sekoitetaan mukaan " kypsymään" vai tuleeko luonnonjugurttia ja sitten vaan hedelmän palat lopuksi syödessä mukaan?

kiitos jos vielä kerrot jugurttisalaisuuksiasi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oikeestiko näit jogurttikoneen jossain??? Mä näin joskus vuonna 1995 ja meinasin ostaa, mut se sit jäi. Sitten kun muutaman vuoden päästä päätin moisen ostaa, niin niitä ei ollut yhtää missään. Haaveilin moisesta kapistuksesta monta vuotta kunnes pari vuotta sitten bongasin kirppikseltä. Jogurttikone toimii näin yksinkertaisesti: sekoitetaan 2 dl jogurttia ja vajaa litra maitoa ja sekoitetaan ja jaetaan niihin kippohin. Meillä on just tuolla satsi valmistumassa, menee noin 8-12 tuntia aikaa.

Muistatko minkä merkkisen näit?

Siis ihan luonnonjogurttia tehdään ja sekaan sitten ihan oman maun mukaan marjoja, hedelmiä, mysliä tai hilloa tai mitä ikinä keksiikään. Mitä tuohon jogurtin tekoon tulee, niin mä olen ymmärtänyt, että viili toimii tuolla tavalla huoneen lämmössä, mutta että jogurtti vaatii lämpimämmän eli noin 37 astetta. Käytännössä siis tuo kone pitää tuon 37 asteen lämpötilan. Muistelisin kyllä, että täällä joku kertoi, että on tehnyt jogurttia ihan termarissakin eli on lämmittänyt jogurtin ja maidon sopivan lämpöiseksi ja sitten se on pysynyt tuolla termarissa riittävän lämpimänä. Mä en valitettavasti hirmuisen hyvin tiedä tästä asiasta, kun mulla on vaan tuo kone, jonka ostin kirpputorilta ja siinä ei ollut edes ohjeita mukana. Täältä sain silloin se ohjeen ja sen suurinpiirtein pidettävän ajan. Luulisin siis että kone lämmittää maito-jogurttiseoksen vain tuonne 40 asteen korville. Liian kuumakaan se ei saa olla, ettei bakteerit kuole (jogurtti ja viilihän on bakteerien erittämää limaa, jos joltain sattui tämä " tieto lisää tuskaa" tieto puuttumaan =)))).

Uusimmat

Suosituimmat