Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tähän ketjuun syitä Helsingin inhoamiseen. Kehujat aloittakoot vaikka oman ketjunsa. :) Lisäksi voisitte kertoa mielestänne parhaan asuinpaikan, siis Suomessa.

Minä inhoan, koska siellä on liikaa ihmisiä. Ihmisillä on ankea asenne elämään ja kaikkeen pääkaupunkiseudun ulkopuolella olevaan. Itsekeskeisyys on minusta siellä valtavaa.

Mieluiten asuisin Etelä-Pohjanmaalla. Oikeastaan kaikki paikkakunnat paitsi Seinäjoki kelpaisivat. Lisäksi viihtyisin Lapissa, Oulun seudulla tai jossain ulkosaaristossa.

Sivut

Kommentit (28)

En ole huomannut kuin Helsingissä ja Turussa tämän asian. Muualla saattaa olla sellaista leikkimielistä naljailua mutta ei samanlaista kuin noissa kahdessa kaupungissa.

seiska

Sisältö jatkuu mainoksen alla

- ilmasto on kalsean raaka niin kesällä kuin talvella verrattuna sisämaahan

- ihmiset ovat kiireisiä ja kopeita

- asiakaspalvelu monessa paikassa on tympeää

- muita paikkoja ja ihmisiä pidetään junttimaisina

- välimatkat ovat pitkiä

- liikaa ihmisiä ja liikennettä

Helsinki-fanit eivät sitten voineet pysyä poissa, vaikka pyysin. Lisätäänpä inhoamissyyksi vielä joko asukkaitten lukutaidottomuus tai kyvyttömyys pyyntöjen noudattamiseen.

Kiitos asiallisista vastauksista niille, jotka ovat niitä antaneet.

t: ap, joka ei ole ikinä asunut pääkaupunkiseudun lähelläkään, mutta käynyt siellä riittävän usein ja tavannut helsinkiläisiä muualla maassa.

Ja vastaukseksi sille, joka kyseli Seinäjoen vikoja: suurin vika on valtava Vaasa-vastaisuus, jota entisenä vaasalaisena en voi sietää. Toinen vika on se, että se on kaupunki. En ole ikinä perustanut kaupungeista.

mutta auta armias, jos sen teet: heti olet kapeakatseinen nirppanokka ja ties mitä. Muualla Suomessa asuvat kyllä saavat sorsia helsinkiläisiä ihan niin paljon kuin huvittaa. Mielenkiintoista.

t. Hgissä syntynyt ja täällä yli puolet elämästään asunut joka ei allekirjoita yhtäkään Helsinkiin/helsinkiläisiin yleisesti liitettävää negaatiota

Vierailija:

Lainaus:

En ole huomannut kuin Helsingissä ja Turussa tämän asian. Muualla saattaa olla sellaista leikkimielistä naljailua mutta ei samanlaista kuin noissa kahdessa kaupungissa.

seiska

Eli mulla liittyy Helsinkiin inhottavia henk. koht. muistoja. Asuin siellä siis lukiovuoteni, olin onneton ja jälkeenpäin muistellen muistuu mieleen nuo ajat niin, että aina olisi satanut räntää ja ollut märkää ja kylmää ja tuulista ja surkeaa - vaikka toi kai olisi meteorologinen mahdottomuus.

No mutta en kyllä oikeastaan vihaa Helsinkiä. On siellä mukaviakin paikkoja ja olen viettänyt mukaviakin hetkiä, sitten noitten lukioaikojen. Jotenkin kiva pieni kaupunki, jossa silti on paljon mukavaa. Pidän turisteista, mutta en niinkään paikallisista ihmisistä. Jos Suomessa olisi pakko asua tahtoisin asua jossakin eteläisessä Suomessa, mutta maaseudulla. Ehkä jossakin Helsingin ja Hangon välissä? En oikein tiedä.

Asuin välillä 5 vuotta pikkukaupungissa ja sen jälkeen sopeutuminen takaisin on ollut vaikeaa.

Helsingissä on liikaa ihmisiä, päivittäin joudun tekemisiin kaikenmaailman juoppojen ja huumehörhöjen kanssa ihan tavallisessa elämässä. Kaikkialle on pitkä matka. Asioiden hoitaminen tuhottoman vaikeaa. Pienessä kaupungissa ne hoituvat " kipaisten" . Liikennettä ihan liikaa! Melkein kaikki kaverinikin ovat muuttaneet halvempien asuntojen perässä pois.

Saispa vaan töitä jostain muualta!

Olen muualta muuttanut tänne ja olen alusta asti tykännyt tästä kaupungista. Monet perusteista, joita täällä esitetty vastaan, ovat minusta yleistyksiä.

Vierailija:

Lainaus:

Ja vastaukseksi sille, joka kyseli Seinäjoen vikoja: suurin vika on valtava Vaasa-vastaisuus, jota entisenä vaasalaisena en voi sietää. Toinen vika on se, että se on kaupunki. En ole ikinä perustanut kaupungeista.

mutta niinhän se on kaikkialla rannikolla. Mulle ainakin meri on niin tärkeä (se tuoksu, nämä maisemat..), etten ikinä voisi kuvitella asuvani sisämaassa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat