Vierailija

Mikä olisi hyvä toinen nimi Ukolle? Entäs jos Ukko olisi yhdysnimen ensimmäisenä osana, mikä olisi toinen? Ideoista kiitollisena...

Kommentit (13)

En usko että ongelmat häviävät sillä että yritetään olla mahdollisimman huomaamaton ja minimoida kaikki " erikoisuudet" , ettei vain kiusattaisi. Sehän on itse asiassa kiusaamisen hyväksymistä, ajatella että kiusaamisen syyt voi ehkäistä ennalta. Ikään kuin asennoituisi niin, että kiusaaminen olisi itsestä kiinni, kun syyt ovat oikeasti aina kiusaajassa. Olen aina pitänyt nimestä Ukko, sehän on hyvä suomalainen nimi, enkä aio luopua siitä siksi, että on olemassa kiusaamista.

Minusta tuo on surullinen asenne, että kiusaamista on vaikea estää tai lopettaa... helpompaa se taitaa olla kuin karsia kaikki kiusaamisen " aiheet" ;) Enkä aio ottaa tuota asennetta ensinkään. En aio hyväksyä kiusaamista tai opettaa lapselleni, että kannattaa alistua kiusaajille yrittämällä mukautua kaikkeen mitä he haluavat.

Ja nyt en enää aio keskustella tästä asiasta vaan toivon ideoita Ukon toiseksi nimeksi tai yhdysnimen toiseksi osaksi! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ystäväni pojan nimi on Ukko Oskari enkä kamalampaa nimeä ole kuullut ikinä. Poikaa myös kuulemani mukaan (tyttäreni+naapureiden lapsia samalla luokalla) kiusataan koulussa nimen takia päivittäin.

Vierailija:

Lainaus:

Taidat elää hiukan harhoissa. Koulukiusaamista on erittäin vaikea estää tai lopettaa.

sukulaispoikani on nimeltään ukko ja hän on ainakin ylpeä nimestään... (nyt parikymppinen). hänen koko nimensä on ukko eero kalevi...

Minä olen ainakin opettanut lapsille, että kannattaa lähteä pelleilyyn mukaan. Jos joku sanoo vaikka Hanna hapankorppu, niin kannattaa sanoa vaikka näin: " Niin oonkin, koska hapankorput on niiiin hyviä!" Sillä meillä on selvitetty noi kiusaus ongelmat. Ja toi hapankorppujuttu oli tosi huono vertaus, mutta en viitsi laittaa lasteni nimiä tänne.

Vastasi, että kerran yrittivät, mutta sanoin olevani tällainen tavallinen ukkeli, niin lopettivat. Kaikista nimistä keksii kiusattavaa jos haluaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat