Vierailija

Tuleeko klamydiassa haavoja? Ja voivatko ne tulla iholle limakalvojen viereen? Uloimpien häpyhuulten tyvissä on kipeät alueet. Ja veikkaisin haavoja.

Vaan en ole myöskään sextannut kuin mieheni kanssa vuosiin.. Eli voiko klamydia olla useita vuosia piilevänä ja yhtäkkiä puhjeta näkyväksi?

Muistan että se on testattu ainakin odotusaikana. Ja siis en ole sairastanut ennen.

Kommentit (8)

se kyll mun mielestä voi yhtäkkiä alkaa oireileen jos tartunnasta aikaa. No, varma en ole. Herpes sen sijaan tekee haavaumia...mutta testataan myös raskaus aikana...

...voi olla piilevänä viruksena, joka aina silloin tällöin puhkeaa näkyväksi ja näyte otetaan juuri näistä näkyvistä rakkuloista /haavaumista.

Klamydia ei näy päällepäin vaan testataan virtsasta. Klamydian oireet enemmänkin vitsatietulehduksen kaltaisia oireita (kipua alamahalla). Klamydia voi olla myös piilevänä eli oireettomana pitkiäkin aikoja, mutta jos testattu raskausaikana niin sillä hetkellä sitä ei ole ainakaan ollut.

Haavaumia limakalvolle tulee helposti myös yhdynnästä tai muusta " ärsytyksestä" /hankauksesta. Kannattaa käydä näyttämässä lääkärille jos ei ole varma, että haavaumat olisi tulleet juuri esim. hankauksesta. Vaikea sanoa näkemättä mistä haavaumat ovat peräisin.

-Kätilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ainakin näkyi !! ei ollut aktiivinen silloin raskausvaiheesa. seurasivat sitä kun vaikuttaa synnytykseen...tai synnytystapaan.

Mutta on haavaumia ...ja kutinaaa...siitä ei voi erehtyä.

Mutta korostan varmaa ei ole nää mun tiedot....mutta vaihtoehtoja .

vuosia piilossa:(

Mun tapauksessa kyllä näin oli. Ei kuitenkin haavoja pitäisi tulla...

Varmaan sut pelotta ajatus että mieheltäsi olet saanut? Todennäköisesti oletkin... jos on joku sairaus. Aavistuksen verran on niitä kenellä piiloutu pidempään.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat