Vierailija

Menin käymään siskollani ja näin, että 2,5 vuotias oli just itkenyt. Kysyin, että miksi oli itkenyt, niin vastasi " isille tuli pipi" . Kysyin " tuliko sulle pipi?" vastasi " joo" . Kysyin " mihin?" niin lapsi vaan toisti, että isille tuli pipi" .

Olin ihan sanaton. Voiko toi tarkoittaa, että isä on pahoinpidellyt. Mun sisko oli keittiössä ja mies oli sängyssä nukkumassa krapulaansa pois.

Mä olen muutenkin niin ärsyyntynyt siihen äijään. Sisko hoitaa lapsia 24/7 ja mies viettää kaikki vapaa-ajat kavereiden kanssa. En ole asiaan puuttunut, koska sisko ei ole suoraan valittanut, mutta näen kyllä, että on tosi loppu ja onneton. Mutta nyt pitäisi ilmeisesti puuttua, jos mies on lasta läpsinyt tai lyönyt.

Onko vinkkejä, mitä voin tehdä, kun sisko ei ole ottanut itse asiaa puheeksi? Näen siskoani ja lapsia useasti viikossa.

Enhän edes nähnyt oliko isä lyönyt. Voihan olla, että lapsi oli riehunut siinä isänsä vieressä ja joku lelu oli vaikka lentänyt isän päälle, isä oli suuttunut lapselle ja lapsi alkanut itkeä.

En nyt saa unta asian takia. Surettaa sisko ja lapset. Enkä tarkoita vain tämän päiväistä tapahtumaa vaan yleisestikin sitä, kuinka välinpitämätön mies on perhettään kohtaan.

Kommentit (7)

Älä puutu asiaan, jollei siskos tunnu halukkaalta puhumaan siitä. Odota ja mieti miten voisit helpottaa siskos elämää vaikka se eläis miehensä kanssa. Tarjoudu vaikka auttaa siivouksessa tai muuta sellaista. Varo sitä, että siskosi ajattelee apusi olevan tarjolla vain, jos hän jättää miehensä.

Kertomasi perusteella en epäilisi vielä miehen satuttavan lapsiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

..puheeksi siskosi kanssa suoraan. Jos näette useita kertoja viikossa niin olette varmaan sen verran läheisiä, että voit reippasti kysyä miten siskosi jaksaa.

" Isin pipiin" viitaten, voihan olla et lapsi itki sitä et isi nukkui ja oli sanonut krapulansa syyksi pipin josta lapsi huolissaan.

Sano siskolles et olet heistä huolissaan koska välität hänestä ja lapsista.

miten heillä menee?

Sano siskollesi että hän voi luottaa sinun tukeesi aina ja että tarjoudut kuuntelemaan jos tarvis.

Älä vaan sitten kysele sellaiseen sävyyn että " olen huomannut sinun olevan kovin onneton kun ei tuosta miehestäsi ole mihinkään" .

viitaten krapulaan.

Yritän hoitaa lapsia enemmän, jotta sisko saisi vähän omaa aikaa.

Vaikka näemmekin usein, ja puhumme monista asioista, niin tuntuu, että sisko pitää paljon asioita sisällään. Viime aikoina on vaan alkanut näyttämään siltä, että kohta sillä on pinna täynnä ja voi ryöpsäyttää kaiken ulos.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat