Vierailija

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Veisteli välittömästi sillä sormeensa. Nyt on puukko unohtunut " kuivumaan" pariksi vuodeksi, joten kesällä lienee aika kokeilla uudestaan.

Mummolta linkkuveitsen ja tädiltä mora-puukon... Lahjatoiveena oli jotain pihatekemistä, ajattelin että josko toisivat palloja tms. Kai mä olen sitten ylisuojelevainen, koska en ikimaailmassa ostaisi viisi-vuotiaalle puukkoa. Enkä varmasti ainakaan kenenkään toisen pojalle! (ap)

Tärkeintä on että lapsi on sen ikäinen että ymmärtää että se ei ole lelu vaan työkalu. Jos hankit sen puukon niin hyviä sääntöjä jota kannattaa opetella lapsen kanssa on...

1. Se ei ole lelu.

2. Puukon kanssa työskennellään rauhassa, ei saa riehua tai häiritä toista jolla on puukko kädessä.

2. Sitä käytetään vaan paikallaan, mielellään istuvillaan.

3. Puukkoa kuljetetaan aina tupessa.

4. Vuollaan aina poispäin itsestä, EI KOSKAAN itseenpäin.

5. Ei vuolla puukko sylissä tai jalan päällä.

6. Puukko ei ole saha.

7. Lapsi ei saa antaa/ lainata puukkoa kavereille, pienenmille sisaruksille ilman lupaa.

Helpointa on aloittaa vaikka kaarnan vuolemisesta se on sopivan pehmeää lapselle. Ja veneitä on mukava tehdä.

Jos vuoltava materiaali on liian kova lapsi helposti kääntää puukon itseensä päin, koska vetämällä saa enemmän voimaa kuin työntämällä. Vaikea selittää mutta siten sattuu helposti vahinkoja.

Alussa lapsella pitäisi olla lupa käyttää omaa puukkoaan vaan aikuisen seurassa/ valvonnassa.

Joillakin vanhemmilla on tapa tylsistyttää lapsen puukon terä, esimerkiksi hakkaamalla puukon terää kiveen. Itse en kannata sitä koska tylsällä terällä sattuu helpommin vahinkoja, se lipsuu mielestäni enemmän.

lapsi vaan teloo itsensä, jos haluaa vuolla makkaratikkuja niin voi kyllä varmasti lainata vanhemmilta puukkoa, ja sitten teini-ikäiset viiltelee itseään, tai kulkee puukko taskussa vappuna helsingin keskustassa ja puukottaa jonkun viattoman nuoren...

no joo, yleistystä, mutta meidän pennut (heh, tällä hetkellä yksi tyttö) voi ostaa puukkonsa kun täyttää 18.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat