Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (17)

Ihan pakko vaan kommentoida, että taitaa olla pahemman sortin lukivika iskenyt kun luin tuon aiemman viestini....mummojen raoista jne...huh!!!

Oli vähän kiire kirjoittaa kun tytär hoputti vieressä, yrittäkää saada selvää kaikesta huolimatta.

Niin ja kiva kun Marieelastakin kuului, pitkästä aikaa.

No nyt katsomaan laatuelokuvaa American Pie 2, sopii tähän mielialaan..taidan olla väsynyt kun niin naurattaa nuo kirjoitusvirheet.

t. mariadee taas

HUomenta täältä Espoostakin :)

Mies vetelee vielä sikeitä ja itse olen taas tikkana pystyssä... sama vaiva - supparit herätti eikä missään asennossa ollut enää hyvä.

Tänään pitäs levittää toi nurmikon kate tohon pikku nurtsille... johon olen lannotteet ja siemenet jo kylväny.... siinä kohtaa ei ole ikinä ollu kunnollista nurtsia.. aina jotenkin kuivaa kesällä pois... aattelin että kate auttas jollain tavalla... Onko kellään kokemusta?

[color=blue]Mionalle jaksamista... Onneksi olet tarkassa syynissä... mutta älä nyt vain tuu tänne lueskelemaan näitä juttuja, jos se aiheuttaa huonompaa oloa... tai pistä ainakin arskat päähän ;) niin ei häikäse tää näyttö niin paljon.

Hassua, että Oulun suunnalla " kohtuullinen matka" -käsite on vähän eri luokkaa kuin täällä pääkaupunki seudulla. EIkö Mionalla ollut matkaa 40km sairaalaan? Meillä päin se tarkoittaa ihan kamalan pitkää matkaa... mutta Oulussa ei vissiin olekaan samanlaisia ruuhkia.

[color=brown] Miltähän tää ruskea näyttää???

Oma (.) masu tosissaan taas hikottelee... Mulla taas tuntuu että masu olis pienentynyt (?) Täytyypä mitata toi sf... 26.. eli ei see oo pienentynyt, mutta ei kyllä kasvanutkaan ??? OIskohan vauvi taas tullu vielä alemmaks? Nivusissa kyllä jatkuvasti tuntuu kipu kun joku painaa, mutta muuten ei oo suurempaa painon tunnetta.... no ainakin vauvi riehuu ja jumppaa entiseen malliin... tosin enää ei ole kääntänyt kylkeä vaan pysyy visusti selkä vasuriin päin ja varpaat tökkii oikealle kylkeeen. Supparit ne vaan vähenee.. eli taitaa olla niin että tämä kaveri pysyy masussa vielä heinäkuun puoleen väliin :D

NInni rv 31+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vai kätilölakko, kiva kiva! En ole kyllä kuullutkaan mistään, täytyypä pitää korvat ja silmät auki.

Ihana kuulla että Mionalla on kaikki nyt hoidossa, tsemppiä vaan kovasti sinne!

Krisselle myöhästyneet onnittelut. Juu, täällä Vantaalla tuulee ihan himmeesti, muuten ihana keli, mutta karsea tuuli. Meillä lensi iso päivänvarjo olohuoneen ikkunaan, onneksi VAIN varjo hajosi eikä sentään ikkunat. Mutta ottaa pannuun se varokin kun vasta viime kesänä ostettiin ja vielä oikein mietittiin että raaskitaanko ostaa tollainen iso ja tyyriimpi varjo....

gabriela ja AnnMari jutskaili noista mummojen raoista ym., niin olen TÄYSIN samoilla linjoilla ja mulla on myös monet raivarit ja itkut niiden vuoksi ollut. Eritoten oman äitini kanssa..se kun viis veisaa mun säännöistä ja lasteni edessä/kuullen aina kyseenalaistaa mun säännöt ja jyrää niiden yli ja saa vielä lapsetkin omalle puolelleen. kyllä ottaa niin pannuun!! Viimeksi pääsiäisenä tapeltiin mökillä kun oli taas noita tilanteita että kukan määrää ja mitä. Mä EN olis todellakaan antanut lasteni käsitellä vesuria, kävellä heikoilla jäillä jne., mutta äitipä sitten ääneen lapsilleni totesi että kyllä tuo teidän äiti on hölmö kun ei anna teidän tehdä mitään ja vaan vei lapset mukanaan, noh, tappeluhan siitä tuli ja ykdi yö mökillä yhdessä riitti mainiosti. Ja tuo karkin ja herkkujen syönti on just yks meidän lempi-kiistoja. Ei niinkään hamapiden takia, koska me nähdään nykyisin niin harvoin ettei niistä juurikaan koidu varmaan reikiä mutta mua ärsyttää suunnattomasti se että äitini lahjoo lapsia herkuilla, ja heti jos tulee mielipaha niin johan mummo kirmaa hakemaan keksiä ja taas menee mielipahan ohi ns. käsittelemättä lainkaan itse syytä....näen punaista aina!!

Oma (.), ei uutta, supistelee iltaisin, ja vatsa toimii yli hyvin, outoa, sillä tosiaan aiemmin oli hirmuista ummetusta joten vähän oon ihmetellyt miksi tuo vatsa nyt niin " loistavasti" toimii. No hyvä niin, kait!

Nyt täytyy päästää tyttö pelaamaan barbien heppapeliä.....

t. mariadee 31+3

[color=blue]

Ihana ilma pihalla!! Eilen vietettiin koko päivä ulkoillen, ja niinhän siinä sitten kävi, että naama paloi.. Nätti Vappu turpa, heh :) Tuuli oli kova ja kylmä, ettei tullut edes mieleen laittaa aurinkorasvaa..

No, nyt onkin voideltu illalla kunnon kerros ja heti herättyä.. Ettei vaan alkais kesiin pois.. Olis varmaan melko hauskan näköinen..

Masu voi paksusti! Potkut alkaa olemaan niin voimakkaita, että heilahtaa koko akka, kun jysähdys tulee.. Yön sain nukkua ja olikin ensimäinen piiitkääään aikaan..

Mionalle jaksamista!! Hyvä, että olet tarkkailussa. Sairaalassa on hyvä olla, ei itse stressaa liikaa.. (?!) Tai ei ainakaan tarvitsis..

Krisselle PALJON ONNEA!!!! (samalla myöhemmällä linjalla, kuin muutkin)

Höh, mitähän siellä oli pinoiltu. Palanut lahopää!! Toi kahteen kommentoiminen taitaa ollakin jo maksimi muisti!! Kirjoittelen lisempää sitten myöhemmin.

Vappu jatkuu meillä rauhallisesti.. Lähdetään kävelylle ja luultavasti poiketaan mummulla ja papalla kahvilla..

Kivaa Vappuilua kaikille!!

MariAnn rv32+4

[color=red]

Argh, toi voi illa ärsyttävää.. Tulipa tapeltua oman äidin kanssa samoista asioista joskus. Kyllä meni hermo monta kertaa, kun poika meni hoitoon. Mummu oli varannut ämpärillisen karkkia, sipsiä ja limpparia.. Asia tulikin vielä tosi oudosti esille, kun oltiin kyläilemässä jossain ja poika (silloin n.3vee) kertoi, että mummu antaa tuttipullosta kokakolaa. Pikkasen pääsee autolla lujaa, kun silloin menin keskusteleen muorin kanssa herkkujen antamisesta..

No, vieläkin syöttää kaikenlaista salaa. Poika ei enää ole siellä hoidossa! Syy ei ole kylläkään herkut..

Tiedän sun tunteen.. Itse olen pitänyt karkkipäivät ja määrät. Ei mitään kilo-tolkulla-karkin-syöntiä-juttuja. Monesti oli herkkupäivänä jotain hyvää, mikä ei ollut edes karkkia..

Höh, en halunnut ikävöittää kenenkään Vappu-fiilistä! Joten jatketaan niistä simoista ja kivasta ilmasta!!

MariAnn rv 32+4

tulee itselle vähän parempi mieli, kun tietää, että muutkin painii samanlaisten juttujen kanssa :)

meillä onneksi nuo isovanhemmat yrittää, mutta heltyvät kyllä aika helposti, kun poika pyytää jotain. kirjoitin sit äsken sähköpostia niille, jossa laadin säännöt pojan syömisistä. perustelin sillä, että kaikille on helpompi, että joka paikassa tehdään samalla tavalla, eikä esim. toisessa mummolassa ole eri säännöt. pojallekin selkeämpää. toivottavasti en ole kaikkien mielestä hirveä nipo... mutta mieluummin otan itse nipon merkin otsaani kuin annan isovanhempien pilata pojan hampaat. silti itsestä aina välillä tuntuu, että liioittelen, kun hermostun niin helposti, varsinkin nyt raskausaikana... tuostakin herkkujen syömisestä on tullut muutamat itkut itkettyä... ihan hassua oikeastaan.

[color=red] krisselle piti vielä sanoa, että mäkin käyn aina lukemassa noita toukokuisten juttuja. yksi yö näin niistä untakin :) toivottavasti siellä on kaikki kunnossa aminalla ja nyytti turvallisesti jo sylissä!

[color=black] mukavaa vapun jatkoa taas kaikille!

gabriela

Perjantaina viimeks oon koneella käyny, hormonihirviö ollu vauhissa.. Eilen illalla lopulta räjähti ja nyt on paljo helpompi olo...

Eräätki itkut oon vetäny.. Poikaa en pysty nostamaan yhtään ku sattuu, pojan pukeminen on kans aika tuskasta. Perjantaina pelkkä kävely ja seisominen oli yhtä h****ttiä... Ja kaikkien kommentit jää varmaan loppuiäks takaraivoon...

Varastoo oon muuttoo silmällä pitäen siivoillu ja surutta roskiin heittäny tavaraa.. Tänään alkaa talvitamineitten pakkaus, oon päättäny niin, eri asia ku illassa ollaan onko mitään tapahtunu...

Vappua sen verran juhlitaan(?) et jätskillä käydään torilla.. Muutapa ei suunnitelmissa ookaan...

Krisselle synttärionnittelut, myöhäiset sellaset...

Ja Mionalle jaksamisia... Hyvä että pääsit seurantaan, hassua vaan ettet suorilta päässy tai siis ettei heti passitettu... Musta tuntuu et täällä lähetään vähemmästäki, tosin onhan täältä matkaa vähintään 100km etes johonki isompaan sairaalaan...

Poika maalaa vesiväreillä että äiti saa istua rauhassa koneella... :)

Jospa tästä virkistys....

Suhmura ja Napura 34+4

[color=purple]Mionalle rauhallisia hetkiä ja Krisselle synttärionnittelut!

Vappu meni hyvin, oltiin kavereiden luona pelailemassa lautapelejä ja syötiin herkkuja. Muut joi siinä ihan pari kaljaa, mie join alkoholitonta kuoharia. Oli muuten ihan oikean kuohuviinin makuista. Siinä oli alle 0,5 % alkoholia, joten sitä sai juoda monta lasia. Elyseessähän on 2,2 %. Enkä sitäpaitsi tykkää siitä kun se on makeeta, tuo toinen oli puolikuivaa.

Nyt on taas tällä mammalla hyvä kausi menossa. Kävely tuntuu taas hyvälle, iskias on helpottanut. Oon pyöräillyt tosi paljon, oiskohan sillä vaikutusta tuohon iskiaksen helpotukseen. No, tänään kävelin kaupunkiin ja takas (yht 1 tunnin matka), tuntui tosi hyvältä. Kävin vapputorilla, ostinpa samalla lakuja.

Huomenna on neuvola. Viime kerrasta onkin jo kolme viikkoa. Keskiviikkona mennään synnytysvalmennukseen keskussairaalaan ja ens viikolla alkaa sen alku-projektin synnytysvalmenukset. Ihan kivaa päästä näkemään muitakin odottavia äitejä. Siellä on aika paljon miunkin ikäluokkaa. Jospa sieltä sais jonkun kaverin kenen kanssa vois vaunuja käydä lykkimässä. omat kaverit on kuitenkin kesän töissä, joten on paljon yksinäistä aikaa.

Täällä on ihan hellekeli. Ulkona tarkenee t-paidassa. Aivan ihana ilma, aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta. Pitää varmaan kohta lähtee taas ulos.

Tytteli-83 rv 33+5

kävin tuossa etsimässä lillille noita tekstari runoja vauvan syntymästä ja itkuhan siinä melkein tuli kun luin sen listan läpi kokonaan :DD

ihanaa näitten hormoonien kans :)

Kiitokset teille ihanat kun ootte onnitelleet...vaikka nuo synttärit tuppaa ihan unohtumaan jo iteltä ja muistaa sitten vaan lasten synttärit

aurinko paistaa täällä vantaalla edelleen, tuulee vaan ikävän kylmästi.

hmm.. koskahan mulla oli seuraava neuvola..täytyykin käydä tarkistamassa ettei vaan unohdu TAAS ;))

no täytyy taas rientää pyykkäilemään.moro!

krisse rv33+2

suhmuran kotonakin oli hormonihirviö... kuten täälläkin. viikonlopun aikana on ollut vähän erimielisyyksiä isovanhempien kanssa pojan syömisistä ja rajojen pitämisestä :( olen aina yrittänyt pitää huolta pojan hampaista ja ollut tarkka herkkujen syömisistä. nyt sit ehkä vähän turhan helposti olen äkämystynyt isovanhemmille... mutta varsinkin oman äitini kanssa eilen meni hermot, kun poika vähän kitisi, niin johan meinasi mummo heltyä. kun musta on just pahinta se, että ensin kielletään ja sit annetaan periksi, jos lapsi on eri mieltä. tuli sit vähän tyhmästi pojan edessä sanailtua äitini kanssa :(

ja tänään mies urputti mulle siitä, kun annoin pojalle aamupalalla kaakaota, kun olen muille sokereista valittanut. tuli sit taas vähän huudettua turhan kovasti. mies ja poika sit lähti anoppilaan, eikä edes heippoja sanoneet :(

no, viikonloppu on muuten mennyt mukavasti. poika oli yökylässä ja me vietettiin miehen kanssa laatuaikaa kahdestaan :) katsottiin leffoja ja oltiin muuten vaan rauhassa keskenämme. oli tosi mukavaa. toivottavasti saadaan vielä loput vapusta viettää leppoisissa tunnelmissa, kunhan noi meidän pojat tulee kotiin.

mionalle tosi paljon jaksuja! ja jos et lue, niin lähetän täältä kuitenkin voimasäteitä ~~~

nyt taas lyö tyhjää, enkä muista oliko täällä jotain gallupeja tms.

(.) vaan kasvaa. joku muukin kertoi, että tuntuu, että nahka repeää. mulla kans vähän samoja fiiliksiä. toivon niin kovasti, että vauva syntyis jo vaikka 3-4 viikon päästä, ettei kahta kuukautta tarvis enää odottaa... mutta kai siihenkin täytyy varautua, kun voi sinne asti kuitenkin mennä, vaikka oliskin vaivoja ja supistelisi. ei ne mun supparit ennenkään ole mitään saaneet aikaiseksi, niin en usko että nytkään.

aurinkoista vappua kaikille!

gabriela rv 33+3

Jospa minäkin heitän lusikkani tähän pinoon. Edellisestä kerrasta ehkä 2 kk... Olen aika pihalla keitä tänne kuuluu ja mitä kukin on kertonut itsestään. ELi vähän vapaamatkustajana täällä, silloin tällöin kuitenkin luen pinoa.

Mulla olo on hyvä, vauveli on kova hikkamaan ja potkimaan, on pää alaspäin, hieman ehkä laskeutunut nyt viikonlopun aikana. Masu on isompi kuin esikoisesta tähän aikaan. Silti en toivottavasti saa isoa vauvaa.

Yritän kirjoitella useammin, varsinkin kun ä-loma alkaa parin viikon päästä.

Parque rv 32+6 ja neiti 08/04

Seuraava kuukausi onkin meidän!

NYT JO?!!

Vastahan siinä tikussa oli kaksi viivaa.. Niin se aika menee.

Mionalle jaksamista. Onneksi olet nyt ammattitaitoisissa käsissä..

Krisse kirjoitti kätilölakosta, muistaakseni siitä tuli jokin aika sitten uutisissakin. Saa nähdä kuinka käy, eiköhän jokainen lapsi kuitenkin kohdusta ole ulos tullut. Tavalla jos toisella.

Vappu on sujahtanut sukkelasti, vierailtiin ystävän luona vappukahvilla ja tietenkin moottoripyöräajelulla. Vapputori jäi välistä, mutta siellä oli kuulemma ollut run-saas-ti väkeä, joten olisi vain varmaankin ahdistanut. Joten eipä haittaa.

Nyt ajattelin vielä paistaa munkkeja (niitä uusia pakaste-uunissa paistettavia)(maksamaton mainos) ja juoda simaa. Joka on kaupasta hankittu, kun jäi loppujen lopuksi omat tekemättä.

Hyvät loppuvaput!

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 34+2

kirjottelinkin eilen sitten väärään pinoon...Olikos se nyt Lyten aloittama, mut samapa kai tuo. Ei täällä mitään mullistavaa kummiskaan oo tapahtunut.

Mionalle oikein iso halaus ja jaakssuja matkaan :) Täällä pidetään peukkuja että kaikki sujuu hyvin!!! Onneks on noita viikkoja jo hyvin kasassa. Täällä mietittiin Mionan tilannetta aika paljon, mut onneks nyt on hyvässä hoidossa ja seurannassa ja niin pois päin.

Eilen oltiin kavereitten tykönä juomassa simaa ja syömässä munkkeja, nam nam. Nyt ollaan pikkasen kipeitä tytön kanssa. Yskää ja nuhaa, kuumetta ei onneksi ole. kaipa tää tästä ohi menee. Toivotaan niin.

Ai niin, Krisselle synttärionnitteluja pikkasen jälki käteen! :)

Aamulla oli masussa bileet, hih. Siellä jyntättiin oikeen urakalla :) :) Synnytys on jostain syystä alkanu pelottaa ihan hirveesti. Välillä tuntuu ettei haluaiskaan synnyttää. Kumpa kaikki vaan menis hyvin!

AURINKOISTA VAPPUPÄIVÄÄ KAIKILLE!

QUEEN RV35+3 JA NEITI 1/05

[color=olive]Ensiksi Mionalle enkeleitä matkaan. Hyvä, kun teillä on asiat ns. noin hyvin. Nyt lepää ja koita olla huolehtimatta. Viikkoja on sulla niin paljon, että kyllä se myrkytys kypsyttää vaavin kehkoja kokoajan. Luonto hoitaa tämänkin asian usein hyvin, kun vauvalle tulee aiempi häätö. Ja sitten varmasti helposti ohjeitten mukaan takaisin sinne sairaalaan. Pidä huolta itsestä!

Täällä paistaa aurinko ja mies on töissä. Itse istun koneella, kun supistus herätti. Jotenkin on hassua, kun esikkoa oottaessa ei tarvinu tälläsiäkään miettiä. Nyt onneksi helpotti, kun sai mahan tyhjäks ilmasta. Jotenkin tuo kumpu oikeen venyy entisestään ja nahkaankin sattuu. Raskausarpia on tullut nyt parissa päivässä hurjasti lisää, eikä rasvoista ole mitään apua. Ilmeisesti nahka on tullut kokonsa päähän=)

Tänään ois tarkotus mennä Vappu torille, mut enpä tiedä, kun matka on just sellanen et neiti ei ainakaan takasin jaksa kävellä. Rattaiden työntäminen on yhtä kuin supistaa. Täytyy harkita vielä.

Hormoonit hyrrää ja mieli on vuoristorataa. No neiti heräsi ja tepsutti vessaan, joten palaillaan.

Lytte ja Masukki 33+2

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat