Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (51)

Pipsa: Täällä ei tosiaan muita oireita kun nää jatkuvat menkkakivut jo nyt alkanet taas puoltoista vkoa ennen kun ees menkkojen pitäs alkaa. Ei hyvä. Tätä tää on ollut joka kuukausi, eikä nää nippailut kyllä enteile raskaudesta¿Onko sulla ollut mitään raskauteen viittaavia ¿lupaavia¿ oireita? Ja lämpimät onnittelut uuteen ammattiin valmistumisesta. =)

Nonna: Hienoa, että aukiolotutkimus sujui ilman suurempia kipuja ja ennen kaikkea, että torvet oli auki. Harmi, että ne clomit oli jäänyt sultan saamatta. Harmittaa kun tuo aika lipuu käsien välistä, mutta jollekkin muulle se on ¿vaan yksi kuukausi sinne tai tänne¿¿meille se aika on kultaakin kalliimpaa.

Hannele: Minkälaisia oireita sulla on tuosta endosta?¿Tai mistä sitä on alettu epäilemään. Itellä on alkanut tuntua, että onkohan mullakin jossain sielä vikaa kun muilta osin pitäis suht kondiksessa kait olla? Pannarista tuli mieleen, että pitäskö tänään tehdä lettuja? Namskis!

Maria: Taitaa olla tuo menkkajuilimiskipu olla turhaa toiveajattelua raskautumisesta. Niitä on ollut nyt joka kuukausi, eikä se ole kyllä raskautta tarkoittanut. Vielä jokunen kuukausi sitten sitä kovasti toivoin. Sinullakin on kyllä nyt jänskät päivät käsillä. Olishan se mahtava homma, jos sielä pikkuinen olis jo kovaa vauhtia ¿tarraamassa¿ kiinni. =D Mutta piinaillaan täälläkin jo vaikka, ei kyllä ole mitään raskausoireita. Katotaan putoonko heti jo la tai su kyydistä jos tiputtelu taas alkaa.

Jumppis: Sulla on matka on ihan käsillä. Ihana varmaan päästä vähän relaamaan. Mulle se meidän matka oli ainakin tarpeen. Mulla ei ole ennen viime syksyä ollut lentopelkoa. Sillon kun putoili niitä koneita monta peräjälkeen alas¿onneksi me ehdittiin just sieltä Kreikasta takas Suomeen. Nyt kun piti tälle Kanarian reissulle lähetä, niin huomasin, että jännitin tuota lentoa ihan kauheesti. Otin sitten vähän punkkua koneessa, niin se vähän rentoutti. Toivotaan, että pelkosi helpottaa. Ajattelet vaan niitä rantoja mihin pääset sen lentomatkan jälkeen. =)

Katri: Toivotaan, että menkat antaa nyt vaan odottaa itseään. =) Todella harmi se teidän koiruli. Kyllä on nyt sitkeessä se juttu kun ei antibioottikaan tehoa. Kurjaa kun ei pysty oikein itse mitään auttamaan asiassa. Ei kai siinä auta kun uudelleen vaan lääkäriin toinen viedä, jos ei tuosta muuta kun pahemmaksi muutu. Toivotaan, että pian haukku olis taas kunnossa.

ON: Jotenkin on ihan turtunut olo. Eilen oli jo aikas koviakin menkkamaisia jomotuksia alavatsalla ja tänään aamulla sama vaan jatkui¿ja jatkuu täällä töissä edelleen. Lisäksi mulla on alaselkä kaiken aikaa kipee. Eksyin tietysti tuolla netissä eilen vielä tuonne endojen sivuille ja meinasin saada hertslaakin kun tajusin niitä oireita lukiessani, että mullahan on ne kaikki. No eihän se mitään silti tarkoita, mutta ihmetyttää oikeesti kun on näitä aikas kovia mensuoireita kuitenkin suurimman osan ajan kuukautta, sitä tiputteluvuotoa ja selkäkipua ja on myös ollut sitä ihmeellistä lonkkakipua, jota olen ihmetellyt. Lääkäri ei varmaan ensisijaisesti ole ajatellut, että multa mitään endoa löytyisi kun olen kuitenkin jo kax kertaa raskaaksi tullut, mutta eihän sekään silti sitä tarkoita, etteikö sitä endoa voisi olla. No ehkä olen viisaampi niiden ens viikkosten verikokeiden jälkeen, jos siitä tiputteluvuodosta on tuo keltrauhashormonin vajaus pois suljettu. Noita jatkuvia menkkakipuja ja selkäkipua se ei kyllä silti selitä. =( Ja onhan tässä edellisestä km:sta kuitenkin taas jo hurahtanut 8kk:tta ilman tuloksen tynkää. Ovistikut on käytössä ja mielestäni ollaan kyllä aktiivisesti touhuttukkin makkarin puolella, mut kun ei niin ei. No toivotaan, että tää selkäkipukin on vaan muusta johtuvaa. Aina mulla on huono selkä ollut ja se on kipuillut, mutta nyt olen siihen erityisesti kiinnittänyt viimeisen puolen vuoden aikana huomiota¿sen lisäksi menkkojen yhteydessä tai ennen on ollut aikas kovaakin kipua oikean puolen lonkan seudulla. Kyllä sitä tärisee silti tän toisen puolikkaan kuukaudesta joka kerta vaikka yrittää olla relasti. Ei nytkään tosiaan ole mitään oireita tai aihetta epäillä raskautta¿ihan pain vastoin. Mikähän siinä silti on, että sitä aina elättelee niitä toiveita. Onhan tässä joka kuussa tietysti mahdollisuus olemassa. Simppoja laiteltiin ainakin ahkerasti liikenteeseen pitkin kuukautta, joten siitä ei pitäis ainakaan kiinni jäädä. Noh tässähän mennään vasta pp7:n tai 8:n paikkeilla, joten tosi aikaista vielä muutenkin.

Ja töitäkin tarttis tehrä¿! =)

Aurinkoista torstaita kaikille. Jos lenkille lähtis heti töiden jälkeen ja illalla vielä leipois. Omat vanhemmat ja miehen vanhemmat tulee jo etukäteen mun synttärikaffeille. La pyhitetään yhteiselle ololle miehen kanssa ja mennään illalla leffaan kattoon sen Cruisen MI-3 leffa ja sunnuntaina tulee vielä sisko ja muutama kaveri synttärikaffelle.

titi75

Täällä kaikki kuten ennenkin eli stressiä stressin perään. Matkalla pitäisi lähteä sunnuntaina ja töissä iso pino tekemättömiä töitä. Samoin koulujutut on kasaantunut pahasti. Lauantain kyllä pyhitän pakkailuille, joten menispä nämä kaksi kiireistä päivää nyt vauhdilla..Loma tulee kyllä tarpeeseen..

Saan paniikkikohtauksia lentokoneessa, joten sekin nyt alkaa jo huolettamaan. Oon lentänyt koko ikäni, mutta parikymppisenä alkoi kaameat pelot. Hyppäsin laskuvarjollakin yksin 1000metristä, mutta pelot vaan pahenivat..Asiaa ei auta, että kuulin lentokoneen olevan TURKISH AIRWAYS!!!No, jälleen luon itselleni jo valmiin pelkotilan, joten ei hyvä, ei hyvä:( Alkoholi onneksi auttaa, joten taidan ottaa aamukännit ennen lentoa..

Tällasta tänne! Monella jännät päivät tulossa, joten toivotaan, että saatais teistä oikein moni tuonne odotus-puolelle juhannukseen mennessä:)+++

Paniikkiterveisin,

Jumppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tatskasta : (Hannele ja Titi): Niin aioin ottaa enkelinsiivet selkään tai siis lapoihin. Mul on ennestään 5 tatskaa, tribaali toisessa olkapäässä, toisessa enkeli, rinnan yläpuolella tribaali, nilkassa Betty Boop :) ja toisessa pohkeessa pegasos-hepo. Katoin tuolta netistä useammasta paikasta ettei suositella raskauden aikana tulehdusriskin takia ottamaan, joten aattelin tehä maanantaina aamulla raskaustestin ja sitten perua ajan jos siltä näyttää. Ei oo kyl yhtään raskautunu olo taaskaan, mut parempi varmuudeks testata niin ei sit jää vaivaamaan...

Apuva, nyt ei kerkee enempää kommentoimaan!!! Hurjat kp:eet muuten jo sulla Hannele!!!!!

Tänään kävin labrassa vielä, huomenna selviää, onko raskaushormoni laskenut normaalisti. Kyllä meinas taas itku tulla siellä labrassa, sanoin labrahoitajallekin, että toivottavasti tämä oli viimeinen kerta, kun vielä tarvitsee tuon km:n takia juosta lääkäreillä ja hoitajilla. Toivoa sopii, että kaikki edelleen kunnossa ja saisin nauttia keväästä täysin rinnoin.

Kyyneleet tulee niin helposti, kun km:sta puhuu, tuntuu että pää hajoaa. Sitten taas, kun elän vaan normaalia ihanaa arkielämää, on kaikki paremmin. Ootteko te käyneet puhumassa jollekin ammatti-ihmiselle km:sta? Mä kun oon miettinyt, että oonko purkanut tätä nyt tarpeeksi vai pitäiskö asiaa sittenkin vielä käsitellä lisää. Oon nimittäin lähinnä kirjoittanut tänne nettiin ja odotuskirjaan, puhunut yhden hyvän ystävän kanssa sekä mieheni aiheesta. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että en jaksaisi avata tätä aihetta enää kenenkään ammattiauttajan kanssa...kun kuitenkin tuntuu, että elämä voittaa... Mitä kokemuksia teillä muilla on?

Nonna-80: Pikaista parantumista! Onnea painonpudotuksen johdosta ja pahoittelut tädistä. Kyllä se joka paikkaan ehtii...

Ria73: Voi sua... Liikaa suakin koetellaan. Miten kaikki voi kasaantua noin? Paljon voimia vaan! HALEJA ja JAKSUJA Toivottavasti saat pian fysiikan kuntoon. Vain viikko sairaslomaa!! Kuulostaa vähältä, kun kerrot millaisessa kunnossa olet. En voi muuta sanoa, kuin että jaksamista vaan, tärkeintä on, et hoidat itses kuntoon.

sani-74: Kiitos. Tänne on hyvä purkaa mieltä, kun tuntuu, et joku ihan oikeesti saattaa ymmärtää miltä tuntuu. Toivotaan sulle nyt sitä plussaa+++++++

porkkana05: Huh, mitä kipuilua sulla. Jaksamista sinnekin päin! Ehkä ajallaan sitten aloitatte uuden vauvaprojektin tai sitten ei. Anna itelles aikaa vaan. Ja koeta nauttia vaikka keväästä! Ainakin täälläpäin se piristää mun mieltä.

Itse olen täällä vähän kurjissa tunnelmissa vapun viettänyt. Tuli sitten vielä tulehdus kaikenlisäksi ja jouduin antibioottitiputukseen. Sit sain kahdet antibiootit jotka ei tunnu purevan. Kuumetta pukkaa vaan joka päivä ja maha tosi kipeä. Tulehdusarvot vaan nousee. Jos ne viel huomen on noussu niin taas sinne tippaan:( Mua oikeesti jo itkettää tää hirvee rumba. Kaavinta, leikkaus, munatorvenrepeytyminen, tulehdus...pelottaa et saanko mä enää lapsia edes. Ja kauanko tää toipuminen kestää????Siis ihan fyysinen toipuminen. Saa nähdä. Viikon sain lisää sairaslomaa. Alkaa ottaa päähän tää kun ei jaksa mitään tehdäkään muuta kun maata sängyssä.

Sori tää omanapainen synkkä teksti. Mulla on vaan tosi paha mieli.

...vai olikohan ne nyt nuo nimeltään mitkä pitäisi siinä verikokeessa tsekata? On annettu aikaväliksi että kp22-25 välillä kokeissa on käytävä ja klo 9-14 välillä.

Olen ollut tosiaan vähän maissa tänään. Alkoi oikein hirvittää, kun aloin oikein miettimään näitä mun oireita, että hittolainen jos sielä onkin jotain endometrioosin tynkää. Oikeesti nää mun lonkkakivut ja selkäkipu on olleet nyt oikeestaan tän viimeset puol vuotta yhtä tuskaa. Oikein suoraksikaan ei selkää tahdo saada, muuta kun oikein hitaasti kun sen yrittää vetää. Mitään äkkinäisiä lähtöjä soffalta tai työpisteen ääreltä ei voi tehdä ilman, etten kulkisi 3m ensin " etuviistossa" ...huvittavan näköistä, mutta alkaa ottaan hermon päälle pikku hiljaa. Mulla on aina ollut huono selkä, mutta ei se tällästä jatkuvaa ole koskaan ollut...ja tuo lonkkiin säteilevä särky ja vihlonta tekee tosi häijyä...sitten on nyt tietysti nää pahenevat tiputusvuodot, jotka tuntuu aina alkavan vaan kierrossa aikaisemmin.

Pitää nyt varmaan soittaa sinne yksityiselle huomenna josko joku hoitsu osais jotain mua valaista. Jos runsaimmasta edellisistä vuotopäivistä lasketaan ekat kp:t, niin ens ti olis kp24, mikäli runsaampi vuoto ei nyt ala ennen sitä. Toivottavasti ei, että saatais nää kokeet nyt otettua. Näähän oltais jo otettu viime kuussa, mut kun oltiin just sillon sielä Kanarialla. Siirty sit tälle kuulle. No mutta kun saan ne tulokset ja saan soittoajan lääkärille, niin pitää sitten ottaa esille myös tuo endo-kysymys jos verikokeista ei mitään ilmene. Näillä vuodoill kyllä vähän ihmettelen jos keltarauhashormonit on kohdillaan.

Tietääkö joku kauanko noiden progesteronin ja prolaktiini kokeiden tulosten saanti kestää. Meneekö pari päivää, vko vai enemmän. Mulla ei ole mitään tietoa.

Nyt syömään iltapalaa ja kölllimään soffalle ukon viereen katsomaan telsua. Se on ollut tänään niin ihana kun kerroin, että taas tuo perä alkoi jo temppuilemaan ja tiputtelemaan....niin se on hemmotellut mua koko illan kun tietää, että mua harmittaa, olen kipeä joka paikasta ja mieli vähän maissa. Oikeesti...mulla on ihana mies. =)

Nyt tuli IHAN PELKKÄÄ OMAA NAPAA, mutta pakko purkaa tuntoja...ja mihkäs muualle kun tänne. Kiitos Sani ja Pipsa tsempityksistä ja neuvoista. Mihkäs joutuisin ilman teitä haahulaisiakaan. =)

titi75 selkä- ja lonkkavaivaisena rampana... =/

Mikä lie väsyttää kun ei taho jaksaa tännekään vaivaantua. Pitkät viikonloput ei ehkä sittenkään oo niin hyviä kun kerkiää tottua väärään unirytmiin...

Juu lähettäkää vaan niitä menkkasäteitä! Tänään on tasan 7 viikkoa kaavinnasta, eikä vieläkään tätiä näy. Voi pahus! Alkas nyt oikeesti pian, minusta on aivan kohtuutonta että ensin viiään vauva ja sitten vielä mahollisuus saaha semmonen... Noh, EI TÄSSÄ VOI ENÄÄ MENNÄ KAUAA!

Sen verran kävin viimeksi kertomassa etttä mies ei tosiaan ollu suostuvainen vielä vauvauluihin. Harmi. Tuli tapeltuakin aika rajusti. Mutta sitten lauantaina mies vonkas seksiä niin minä sanoin että ei nyt innosta kun kuitenkin siemenet lasketaan johonkin muualle... Niin mies edelleen vonkas ja sitten me harrastettiin ehkäisytöntä seksiä! Ja sitten se reppana näki seuraavana yönä unta että tuosta yhestä kerrasta seuras kaks viivaa raskaustestiin!

Alkais nyt äkkiä ne menkat niin ei tarttis ukonkaan kans taistella. Vaikka eipä tässä toisaalta mitään taisteltavaa oo, mun on uskottava miehen mielipide ja ooteltava ne menkat. Muttakun välillä tulee niin paha mieli tästä kaikesta. Kuus viikkoa kun tuli täyteen niin siitä seuras hirveä itku ja mielipaha, olin kai etukäteen aatellut että VIIMESTÄÄN kuuden viikon kuluttua on jo uus yritys päällä! :' o(

MARIALLE plussasäteitä ~~~ Piinaava viikko sulla edessä! Eikös tämä nyt ollu ensimmäinen yrityskierto joka on menossa? Voi vimpulat kuinka täällä niitä plussia kaivataankaan! Piru jos se täti tulee äitienpäivänä... Toisaalta testaus ja plussa sillon niin voisko parempaa äitienpäivää tullakaan, mutta toisaalta sitten nega äitienpäivänä ois aika karmiva.

KATRI: Täälläkin täytetään pian vuosia, lauantaina tulee 25 vuotta. Meilllä mies ei ole mikään lahjoja joten saapa nähä miten muistaa. Ollaan reissussakin minun perheen kans sillon, joten tuskin mitään erityistä saan mieheltä vaikka siemeniä kyllä pyysin lahjaksi kun se kysyi mitä haluaisin. ;o) Ei aikonut antaa =o(

LIZIE: Mukava kuulla että jälkitarkastus meni hyvin. Onko teillä nyt sitten yritys päällä vai olikos teillä koko ajan keskenmenon jälkeenkin? Minä en oo kellekkään ammattiauttajalle puhunut vaikka minun mies sanoo että pitäis kun en näytä yksin selviävän. En tiiä mitä se sitten oikeen oottaa, eihän aikaakaan oo kulunut kuin 7 viikkoa. Välillä menee paremmin ja välillä taas on surun murtama.

NONNA: Tervetuloa takaisin! =o) Harmitus kun se tätikin osas sut sinne paikantaa! Että se on viheliäinen...

RIALLE voimia! On sulla kyllä tosissaan ankarat koettelemukset! Onko yhtään vointisi parantunut?

SANILLE myös plussaisia tuulia! Äitienpäivänäkö meinasit testata jos saat testit pysymään käyttämättöminä siihen asti?

LILIANE: Koska sinä aioitkaan testata? Minkälaisen tatskan meinaat ottaa? Minä en tiiä onko sen ottamisesta haittaa jos on raskaana, mutta itse en kyllä ottais mitään riskejä. Kyllähän siinä kuitenkin neulalla pistetään joten ainahan on riski olemassa että saa sitten vaikka hivin tai jotain... Vai kuvittelenkohan liikoja... No esim. verenluovutukseen kun menee niin sielä kysytään että eihän oo neulalla pistetty, joten kai se on joku turvallisuusseikka. Eivät ota vastaan varmaankaan jos on neulalla pistetty.

Siinäpä kaikki tällä erää

Mukavaa viikkoa, keskiviikossa jo mennään

HANNELE kp 51

Jumppis: Oikein hauskaa matkaa sinulle. Tulehan palattuasi sitten kertomaan Turkin kuulumiset ja ehditkö missään muualla käymään siellä ollessasi vai menikö kaikki aika sillä alueella ollessa.

ON: Täällä ollaan nautittu aurinkoisesta kesäpäivästä parvekkeella. Syötiin siellä ruoka ja kohta suunnataan takaisin. Ihanaa, kun vihdoin tuo lämpömittarikin on kivunnut yli 20 asteen. =)

Nyt ollaan päivää lähempänä ens kuun matkaa, sillä menkat eivät ole vielä alkaneet. Eikä kyllä siltä ihan tunnukaan, että ainakaan muutaman päivän sisällä alkaisivat. Toivotaan näin. ;)

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!

nyt kp31/28, vieläkään ei oireita suuntaan ei toiseen. Toisaalta tekisi mieli testata et sais varmuuden, mut se pelko että näyttää negaa. Yritystä on takana kuitenkin jo 1v10kk ja sen takia ei turhia haaveita ja toiveista viiti yllä pitää, on niin paljon pettymyksiä jo takana, toisaalta tuntuu et ei täs tosiaan voi olla raskaana, mutta toisaalta olo on et miksikäs ei.

Oireita ei tosiaan oo, mutta se oli kyllä sama homma esikoisenkin kanssa pahaolo tuli sillonkin vasta rv8, sellasia menkkamaisia oireita on kyl jonkin verran (mutta vähän), mutta niitä oireita oli joka kuukausi kun esikoista odotin, just niinä aikoina ku ne normaalisti olisivat olleet ja ne oireet kuulemma kuuluu ihan normaaliin raskauteen.

Nyt oon kahen vaiheilla testaanko aamulla vai en!?

nippula joka nauttii siideriä (alkoholitonta kaiken varalta ;) )

[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]

[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]

[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]

[color=blue][size=1][b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.

[b] Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Nyt toivomme pikku kolmosta ja odotamme milloin tärppäis:)

[b]Hannele-81[/b] Oulusta. Tuulimunaraskaus todettiin rv 12+ ja kaavittiin 03/06

[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.

[b]katri72[/b] Olen 33-v ja aviomies 33-v. 10-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05 ja 12/05.

[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.

[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.

[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6

[b]maria80[/b] minä olen vm 80 ja mies 73, lapset; poika ' 97 ja tytöt ' 99 ja ' 04, neljännelle annettiin lupa tulla 04/05. Tärppi tulikin toisesta kierrosta, mutta onnea kesti vain rv:lle 15+4, jolloin todettiin sikiön sydämen pysähtyneen.

[b]memmuli24[/b] Olen kesällä 26v täyttävä äippä pohjoisesta, mies kohta 27 ja esikoinen aikamoinen nassikka ;) kohta 1,5v. Spontaani keskenmeno 12/2005 rv 10+6.

[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.

[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05 ja km 01/06 rv5+.

[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.

[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.

[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.

[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.

[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06

[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.

[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).

[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.

[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]

[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]

[b]viiru-74[/b] plussa 28.7.2005, la 1.4.2006

[b]Miikuko[/b] plussa 23.8.2005, la 4.5.2006

[b]joanna04[/b] plussa 24.8.2005, la 30.4.2006

[b]Bisquit[/b] plussa 7.9.2005, la 12.5.2006

[b]petjuska[/b] plussa 8.9.2006, la ?.5.2006

[b]Mauku75[/b] plussa 17.9.2005, la 26.5.2006

[b]uba-aba[/b] plussa 23.9.2005, la?

[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la?

[b]Aapeli_77[/b] plussa 9.10.2005, la 16.6.2006

[b]Kengu76[/b] plussa 11.10.2005, la 13.6.2006

[b]kuutar-74[/b] plussa 20.10.2005, la?

[b]wannabemami[/b] plussa 24.11.2005, la?

[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la 3.8.2006

[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006

[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006

[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006

[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la

[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006

[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la?

[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la?

[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la?

[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la?

[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006

[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006

[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006

[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006

[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?

[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?

[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]

[b]Nimimerkki:[/b] Hannele-81

[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 157/63; 25,6

[b]Ongelmakohdat:[/b] herkut ja iltapalat

[b]Keinot:[/b] Ei herkkuja eikä tylsyyssyömistä, apuna kalorilaskenta

[b]Tavoite:[/b] -8 kg

[b]Nimimerkki:[/b] maria80

[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI, vyötärö-lantiosuhde:[/b] 174/83; 27,4; 0,91

[b]Ongelmakohdat:[/b] suklaa ja muut herkut ovat heikkouteni

[b]Keinot:[/b] Herkut ainostaan viikonloppuun, kahvihetken herkkuja myös vähemmäksi sekä päivittäisten lenkkien lisäksi myös n. kerran viikossa (tai kahdessa =)) uimahalliin ja/tai kuntosalille...

[b]Tavoite:[/b] 8-15 kg pois

[b]Nimimerkki:[/b] nonna80

[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat

[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri

[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!

[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois

[b]Nimimerkki:[/b] VM1974

[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8

[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset

[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.

[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois

NONNA, hieno homma, että röörit on auki, ja sait clomit!! Mulle antoi gyneni heti clomireseptin, kun todettiin PCO-tyyppiset munasarjat, harvat ovuloinnit ja pitkät kierrot (jotka siis johtui PCO:sta). Toisesta clomikierrosta tupla-annoksella sitten tulikin tämä ylläriplussa (=kun ovuloin vasta kp35 jälkeen). Sun hieno painonpudotus auttaa myös varmasti raskautumisessa, koska sehän on paras hoito PCO:hon. Nyt sitten vaan toimintaa makuuhuoneen puolelle, ja ihan varmasti olet pian exissä -kenties kaksosmasukkien;) kera! Tsemppiä! ;)

Kaikille teille oikein hirmuisen paljon plussasädetyksiä ja ihanaa kesän odotusta!!

Ulriina rv18+1

Taas sitten lähti uusi viikko käyntiin. Meneekin varmaan tämä viikko tosi äkkiä, kun on miehelläkin vajaa työviikko tän vapun takia. No, sehän ei mua haittaa, meinaan se, että mies on enempi kotona. ;)

Mites teillä meni vappuaatto? Me päästiin ensimmäistä kertaa istumaan parvekkeelle ja nauttimaan auringon lämmöstä. Ehdinpä jo vähän ruskettuakin. =) Muhun kun tarttuu aurinko aika herkästi. Istuttiin miehen kanssa varmaan nelisen tuntia parvekkeella. Välillä haettiin juotavaa ja sitten lämmiteltiin vielä itse tehtyä pizzaakin iltapalaksi ja syötiin sekin parvekkeella. Tosi ihanaa. =)

Nyt mies on öljyämässä meidän parvekekalusteita. Eilen oli muuta hommaa, niin jäi sitten tälle päivälle. Eikä silloin viitsinyt sitten iltapäivästä tehdä kun aurinko paistoi. Tuon öljypullon ohjeessakin luki, ettei sais aurinko paistaa kohtisuoraan kun niitä öljyää ja silloin olisi sen juuri tehnyt.

Mutta oikein aurinkoista päivän jatkoa kaikille!! Täällä on ainakin jo tosi hieno ilma.

Kylläpä sullekkin on noita tatskoja kasaantunut... ;-) Niihin kun tulee himo, tiedän kokemuksesta. Olen saanut jollain ilveellä pidettyä tuon tatska-lukeman tuossa kolmessa ja varmaan olis jo tosiaan se neljäskin jos tätä vauvaa ei oltas ihan tosissaan alettu touhuamaan. =) Ja mä luulen, ettei ukkokaan tykkää jos olisin ihan " kuvallinen" .

Ihan hyvä, että päätit tehdä noin, että ensin tsekkaat maanantaina mitä r-testi sanoo ja jos on tärpit käynyt, niin siirtelet sitten tatskan ottoa...mutta jos ei ole mitään, niin sinne vaan. =) Ihana idea nuo enkelin siivet. Wau! =)

ON: Omaa napaa tässä samassa vielä sen verran, että kurjasti on tänään jo alamassua nippaillut menkkamaiseen tapaan. Jos siis oikein olen käsittänyt ja kp:t menee sen mukaan, niin olis se pp10 ja sillon yleensä se tiputteluvuoto jo alkaa. Saas nähä miten käy. Ei ole itelläkään mitenkään " raskautunut" olo. Rintoja ehkä vähän aristaa, mutta tätä samaa se on ollut joka kuukausi ja täti tulee aina. Harmittaa vaan kun tuo masukipuilu alkaa joa näin ajoissa aina ennen menkkoja. Blääh!

Meen kans kattoon töllöä.

titi75

täällä jännätään viel kp32/28 ja en oo viel testannu, monesti on kyllä mieli tehny mutta en haluis sitä negaa testata. Josko nyt kuitenkin testais viimeistään ennen äitienpäivää, jos vielä on aihetta ;) No joo kyllä taidan jo tiistaina tai keskiviikkona viimeistään testata jos mitään ei näy.

Jos tästä kierrosta ei oo tärpänny ni miehelle oottaa lähete labraan simenneste-analyysiin, katotaan pääseekö mies pälkähästä.

Ihanaa ku on ollu tosi lämpimiä ilmoja ja on saanut ulkoilla tosi paljon.

Toivotaan että nää kevät säät saa meille kaikille isot pysyvät plussat aikaseksi.

nippula

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat