Vierailija

Minusta nämä eläinsuojelijoiden, kettutyttöjen, Koijärven, rauhanliikkeen ja ydinvoiman vastustajien esimerkkiä noudattavat anarkistinuoret pitäisi laittaa linnaan koko porukka!

YLE:n uutiset

" Helsingissä ryhmä nuoria on yrittänyt VR:n makasiinien valtaamista. Kärhämä muuttui väkivaltaiseksi, kun osa nuorista kivitti paikalle tulleita poliiseja.

Nuoret sytyttivät myös alueelle useita tulipaloja, jotka palokunta sai sammumaan aamuyöllä. Poliisin mukaan makasiineilla oli enimmillään 150 - 200 nuorta, joista kymmenkunta otettiin kiinni.

Useita poliiseja loukkaantui lievästi yhteenotoissa. Makasiinien alue on edelleen eristettynä.

Lisäksi nuorisojoukko yritti sytyttää paikalta paetessaan tuleen muun muassa kaasupullon. Nuotiossa ollut pullo ehdittiin sammuttaa juuri ennen sen räjähtämistä.

Myös yksi poliisiauto tuhrittiin ja sen ikkunoita särjettiin ja kahta paloautoa vaurioitettiin. Myös vartiointiliikkeen yksi auto töhrittiin ja rikottiin.

Poliisin mukaan nuorten motiivina oli globalisaation ja kaupallisuuden vastustaminen. Kyse on osittain samasta nuorisojoukosta, joka heitteli sunnuntaina mielenosoituksessa pulloja ja hajotti liikkeiden ikkunoita.

- Olen ollut 34 vuotta alalla, enkä muista,. että ikinä ennen on sattunut tällaista. Että auttajiin käydään käsiksi. Mihin tämä maailman on menossa, kysyy palomestari Sandy Nyman Helsingin pelastuslaitokselta."

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ärsyttävää, että kakaroitten/nuorten idioottimainen käytös pistetään aina vanhempien piikkiin. Kyllä niitten nuorten kuuluu ottaa itse vastuu omasta käytöksestään ja teoistaa. Ja tätä ei tarvitse tehdä, jos syitä lähdetään etsimään lapsuudesta ja kotikasvatuksesta, ei nuoresta itsestään.

Mun mieheni ollut hyvinkin kapinallinen nuorena (minä käytän termiä idiootti) hyvästä kotikasvatuksesta ja " paremmasta" perhetaustasta huolimatta.

nuoret oli mobilisoitu liikkeelle juuri sillä tarkoituksella, että päästäisiin eroon niistä makasiineista?

Siis että yllyttäjän todellinen motiivi ei ollut globalisaation vastustaminen vaan se, että makasiinit poltetaan ja saadaan tilaa uusille julkisille rakennuksille?

Nuoret itse eivät varmaan tätä tiedostaneet.

" Keskeisenä teemana tapahtumassa oli oikeuksien ja toimeentulon haltuunotto, ja se konkretisoitui, kun tapahtuman aikana osa kulkueesta vieraili One Way -vaateliikkeessä ja hieman myöhemmin Alkon myymälässä Kaivokadulla. Sambaryhmän soittaessa ja tanssiessa ihmiset ottivat mukaansa vaatteita ja juomia."

http: //www. prekariaatti. org /keskustelu /viewtopic. php?t=164

Tää siis aiemmin EuroMayDay 2006-tapahtumassa... Asiahan on tärkeä, mutta eipä tuo toteutus oikein fiksulta kuullosta. Kiljupunkkarit on niin tosissaan ja luulevat isoja itsestään. Valitettavasti tässä on tultu kyyniseksi vuosien varrella, tiedän, että tuollainen ei aja mitään asiaa eteenpäin. Mutta onhan se hyvä, että edes osa nuorisosta ajattelee muutakin kuin itseään!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat