Seuraa 

Sivut

Kommentit (29)

Mulla on ainakin kova luottamus siihen, että tästä pinosta löytyy plussaajia ihan piakkoin lisää! Kaikki me tällaisia nuoria ja melko taudittomia, niin onhan se jo todennäköisempää että tärppää pian kun että ei! :) Kun vaan kaikki saavat miehet mukaan ja elämänsä vauvalle sopivalle mallille, niin kohta ollaan kaikki odotuspuolella..

Pitäisi mennä ulos, kunhan saisin vaatteet päälle ja itseni liikkeelle.

Meillä oli eilen ne tiedekunnan vuosijuhlat, ja oli pikkaisen tylsää olla yksinään selvänä siellä. Ei ne juomalaulutkaan iskeneet samalla lailla kun parin snapsin jälkeen yleensä ;) Mutta kyllä mä vähän kieltäni kostutin viinilasiin, join ehkä kaksi pientä suullista sitä. Sen verran, että tuli hyvä punaviinin maku suuhun. En kyllä viitsinyt koko lasillista juoda, vaikka monet odottajat ovatkin sillä linjalla, että vähän voi ottaa.

Minks, np-ultra on siis se, missä katsotaan sikiön niskaturvotus. Siis se eka kunnallinen ultra, mikäli niitä on kaksi tarjolla. Yleensä kai jossain viikoilla 11-13.

Mutta ehkäpä mä ryhdistäydyn ja lähden ulos..

Kandi 6+1

selasin vanhoja viestejä ja tosiaan taitaa olla, että monella on peiton pöllyttelyt tulossa tai sitten juuri menneet. Jonkin ajan kuluttua saadaan sitten toden teolla jännittää. Ei muuta kun hauskoja hetkiä makkarissa kaikille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiva että teillä kaikilla kuulostaa Vappu sujuneen hauskasti. Meillä meni vappu oikein railakkaasti. Perinteiset kuviot Mantan lakituksinenn ja Ullanlinnanmäen piknikkeineen. Mäkin pysyin -ikävä kyllä- bilettämään ihan kunnolla kun la illalla täti päräytti käymään. No onneksi se on kohta jo pois ja voi suunnata kohti uutta yritystä. Kivaa!

Ei nyt ole ehtinyt kauhiasti kirjoittamaan, kun työt ja muut häiritsee pahasti.

Kandivaihe: toivottavasti olo helpottaa ja kaikki hyvin! -varmasti näin.

Iloista viikon jatkoa ja tsemppiä yritykseen!

maria kp 4/21-28

Vielä.. Sähän olet sitten jo kuudennella raskausviikolla (5+jotain), kun sulla on noin pitkä kierto.. Eli aika samoissa mennään! Tosin sulla varmaan la myöhemmin, koska ovis varmaankin myöhemmin. Mutta silti!

PomppuX: Minä myös menen esikoista kohti, joten uutta ja ihmeellistä on kaikki.

TiggerX: Kyllä sulla juhannukseen mennessä tärppää, kunhan saat sen miehen kaadettua petiin oikeeseen aikaan! Oliko sulla se, että mies hakee töitä? Miehet on kyllä sellaisia, että haluavat eka turvata sen talouden ja selustan ennen kuin voivat muuta miettiä... mutta onhan siinä 9kk aikaa vielä etsiä töitä. On se raha vaan inhottava, kun ratkaisee näinkin isoja asioita. Kunpa voisi elää ilman rahaa..

Surullinensiili: Kiva, jos toisen plussa tekee iloiseksi ja antaa toivoa :) Eiköhän sullakin onnista pian ja päästään sit työnteleen kärryjä yhdes täällä Etelä-Tampereella!

kandivaihe: Soitan luultavasti maanantaina neuvolaan. Huomen aamulla testaan toistamiseen ja kyllä mä siitä sit uskon. Oli toi eka testikin niin selvä plussa, oikeastaan ei mikään haamu, ainoastaan himmeämpi ku se kontrolliviiva. Mikä np-ultra? Mäkin vähän mietin onko kaikki kunnossa, kun mulla ei ole oireita. Toivon jopa että iskisi huono olo ja rinnat alkaisi aristaa.. Ainoa oire on ollut päänsärky, jota eilen oli koko päivän. Ja satunnainen heikotus ja flunssa olo. Lämpöä mulla on ollut 37 astetta jo pitkään. Onkohan normaalia?? Johtuuko keltarauhasen toiminnasta?! Normaalilämpö mulla on 36 tai jopa alle.

En usko että menen yksityiselle, tai riippuu onko kunnalliselle hirveet jonot tai muuten epämiellyttäviä ihmisiä tai jos ilmaantuu jotai erikoista raskaudessa. Totta, parasta on vain olettaa että kaikki on kunnossa eikä murehtia liikaa. Siihen pyrinkin.

Ostin apteekista 2+ monivitamiinivalmisteen. Tarkoitettu raskausajalle ja raskautta suunnitteleville (vink). On kaikkea kalsiumista rautaan ja foolihappoon. Suositus 1-2 tbl/pv. Yhdellä aattelin mennä, koska syön kuitenkin monipuolisesti enkä halua liikoja ylimääräisiä tabletteja popsia.

Oon tän päivän katellu masuani :) Ihan kuin se olisi jo kasvanut ihan tosta alhaalta, se on jotenkin norm. pyöreämpi. Tunnen kehoni hyvin ja minusta se ei ylhäältä katsottuna ole ennen ollut jotenkin noin pyöreä. Peili nyt ei näytä mitään muutosta.. Mutta hauskaa odottaa että masu kasvaa :) :)

Minkipinki vk 5+6

Huh, päivä vasta puolessa ja minä olen jo ihan puhki... Käytiin aamulla tyttöjen kanssa viemässä kaatopaikalle peräkärryllinen puutarhajätettä. Sieltä sitten tuotiin kärry kotiin ja lähdettiin näyttämään noita meidän vaunuja lastentarvikeliikkeeseen, kun niistä on mennyt toinen akseli rikki. Sitten piti käydä vielä ruokakaupassa ja puutarhamyymälässä. Olisi pitänyt käydä vielä ostamassa autoon uusi akku, mutta en jaksanut lähtä enää sinne ajamaan, kun tytöilläkin alkoi olla jo aika kova nälkä...

kandivaihe; Luultavasti nuo kivut ovat ihan asiaankuuluvia, mutta jos oikein kovasti huolestuttaa, voit ottaa yhteyttä neuvolaan tai äitipolille.

Vappu meni aika kivasti, ihan tässä kotona vaan oltiin. Vappuaattona vietiin lapset ajelemaan mopoilla ja illalla grillailtiin. Vappupäivä menikin tuolla pihalla kukkapenkkejä laitellen. Illalla taas sitten grillailtiin.

Mä toivoisin että meille mahdollisesti joskus tuleva vauveli olis hyvinkin pieni varsinkin itseni kannalta olisi mukavaa :) Mut tietenkin täysiaikainen. Mulla yhden tutun vauva oli niin iso että oli 50 senttiset vaatteet melkein alusta asti pieniä, vaikee arvioida vaatekoko ennakkoon. Kai se on vaan ukko sit laitettava ostaan pienet vaatteet kun on laitoksella :)

Tässä tulee niin kärsimättömäksi kun on jo useammalla tärpännyt. Ja aina saa kuukauden odottaa ennen kuin on uutta toivoa, on se odottavan aika vaan pitkä, siis odotusta odottavan ei odottavan odottavan :)

ON: kp 8 ja kovasti odottelen että pääsis tositoimiin.

Aivan upeita uutisia :)

Mielettömästi onnea Minks!

Toivottavasti kaikki tullaan kohta perässä odotuspuolelle.

Älä nyt kuitenkaan jätä meitä. Minusta olisi kiva kuulla miten raskaus etenee. Itse tässä esikoista kuumeilen niin kaikki on uutta ja ihmeellistä. Mukava kuulla miten muilla menee, jos joskus itsekin pääsisi samaan tilanteeseen.

Vielä kerran onnea!

Meillä on maria123 sitten sama kierto mulla menossa nyt 5/26 tosin vasta toka luomukierto joten tosta pituudesta ei kyllä voi päätellä mitään.

Kestikös sinulla PomppuX viimeksi neljä kuukautta ennen kuin ekat menkat tuli? Toivottavasti nyt tulis nopeammin kyllä noi viime viikon oireet viittais ovikseen eli jos ei niin onnellisesti ole käynyt että olet raskautunut niin kyllä se täti sieltä kylään varmasti pian löytää. Kun mä kävin lääkärissä niin se sanoi että joillain voi mennä vuosi ennen kuin ekat menkat tulee pillereiden jälkeen eli ilmeisen normaalia ettei vielä ole näkynyt ei siis syytä huoleen.

Mä harrastan lenkkeilyä, sauvakävelyä ja muuta jumppaa. Harjoittelun jälkeen joka siis loppui helmikuussa olin niin poikki etten jaksanut jumpille mennä joten tää kevät on menny kotona jumppaillessa ja lenkkeillessä. Talvella hiihdin aika paljon. Kotoa löytyy kaikenlaisia jumppavälineitä mm. käsipainoja ja kuminauhoja, pallo meni rikki kun kissa vähän kokeili sitä... Ilmiömäisellä itsekurilla jumppaan noin kolmisen kertaa viikossa, lenkkejä saman verran. Pitäis kyllä jumpata enemmän että sais selkänsä siihen kuntoon että se raskauden kestäis.

Katsoitteko eilen Akuuttia: Maa ilman lapsia? Siinä kerrottin että varsinkin korkeasti koulutetut eivät halua lapsia ja että Euroopan väkiluku alkaa laskea jos jokainen nainen ei saa vähintään kahta lasta, nykyinen laskettu keskiarvo on muistaakseni 1,5? Että hyvällä asialla kaikki ollaan!! Se on siis meidän velvollisuus hankkia lapsia eli taitaa sitten meilläkin alkaa kova yritys jo nyt :) Siinä oli paljon juttua myös kotiäitiys vs. uraäitiys. Oletteko itse pohtineet sitä asiaa? Jäädäkö kotiin ja jos jäädä niin kuinka pitkäksi aikaa? Ja onko edes taloudellisesti mahdollista jäädä kotiin tai kumpi yleensäkin jää kotiin? Vaikeita juttuja.

Vielä vaan pyörin täällä, vaikka olen kyllä jo pari kertaa kirjoittanut odotuspuolellekin. Tuntuu vaan niin kummalliselta siirtyä sinne, kun vastahan oikeastaan kotiuduin tänne kuumeilupuolellekin.

Eilen ja tänään on ollut melkein tippa linssissä, kun on alavatsaan sattunut niin paljon ja jatkuvasti. Kohdunulkoista pelkäsin, mutta ehkäpä siinä tapauksessa kivut olisivat huomattavan kovia. Nyt ne ovat ihan siedettäviä, mutta jatkuvat monta tuntia kerrallaan. Kai ne ovat normaaleja. Johan tossa kerkisikin muutama seesteinen päivä olemaan, jolloin en hätäillyt juuri mistään ;) On tämä vaan sellaista tunteiden vuoristorataa, ja nyt siis vasta rv5+2!

Marialle tsemppiä tulevaan piinailuun, johan sulla viikon päästä alkaa olla jännät ajat :)

Mutta mitenkäs teidän vaput sujuivat? Itselläni kamalan tylsää, kun ei voinut juoda. Ei opiskelijavappua voi viettää selvinpäin! Päädyin lähtemään bileistä iltayhdeksältä kotiin, kun en kestänyt katsella kavereita siinä tilassa. Joten vähän lässähtänyt tunnelma.

Tänään oli kyllä kivaa, kun näin ystäviäni ja heidän kohta 3-kuukautista tytärtään. Käveltiin ympäri Helsinkiä ja katseltiin vappuhulinoita. Kaivopuisto oli ihan täynnä opiskelijoita, ja suurin osa oli piknikillä suoraan edellisen yön bileistä! Vitsi mikä bilekunto..

surullinensiili, TiggerX: Kiitos kysymästä, kyllähän täällä piinaillaan :) kp 38 eikä kuukautisista tietoakaan! Edelliset kierrot olleet pillerien jälkeen 39, 33, 31, 38. Epäilen että tuo viimeisin pitkä kierto johtui tenttistressistä ja tämä nykyinen taas voi johtua fyysisestä stressistä kun sairastelin. Eli en vielä liputa vauvan puolesta.. tai liputan mutta en uskalla toivoa liikoja. Mies kyllä toivoo :) Aattelin, että testaan viikonloppuna ellei sitä ennen täti tule. Viikot kun olen täällä töissä poissa kotoa niin en viitsi nyt testata, haluan että mies pääsee kanssa tunnelmaan ja mahdollisesta plussasta jännämään yhdessä.

Oireita ei juuri ole ellei lasketa flunssaista oloa (voi johtua ihan flunssasta itsestään jota on liikkeellä) ja satunnaisia kk kaltaisia tuntemuksia alavatsalla. Voi olla että kuvittelen ne, koska eivät ole vahvoja.

surullinensiili: Pahoitteluni tädin saapumisesta. Minäkin pelkään sitä koko ajan..

En käynyt katsomassa fuksikastetta, kun ei jaksettu lähtä minnekään. Niin vähän ollaan yhdessä että vaan nautittiin ulkona omalla pihalla auringosta, hyvästä ruoasta ja toistemme seurasta. Meidän sisäkissat oli ihan innoissaan kun saivat olla tuntikausia pihalla valjaissa :) Oppivat jo hyvin pysymään omalla pihalla venkoilematta vastaan kun fleksi toppasi.

surullinensiili; Varmasti nuo ensimmäiset menkat yrityksen aloittamisen jälkeen tuntuvat kaikkein raskaimmilta, mutta sitten niihin kai " tottuu" , vaikkakin ovat aina pettymys. Toivottavasti sun ei kuitenkaan tarvisi tottua, vaan pääsisit niistä eroon piiiiikäksi aikaa! *lohtuhali*

ON: kp 17/28-30 ja alavatsalla tuntuu lähes koko ajan jotain nippailuja??? Ei mulla ikinä ole ollut oviksen jälkeen mitään tällaista, toivottavasti kaikki on tuolla alhaalla kunnossa...

Moi pitkästä aikaa! Vappu meni täällä hyvin, oltiin Hesassa! Juhlittiin oikeestaan kaveripariskunnan kanssa jo la:na, oltiin ensin Serenassa polskimassa ja sitten baariin! Sunnuntaina oltiin kaivarissa piknikillä! :)

Kivasti meni siis vappu! Mites teillä??

surullinensiili: juu, ovis alkaa olla käsillä, kp13 menossa ja bongasin tänään taas hillittömät limat...huh sentään! Pupuilusta ei ole ollut tietoakaan...ensin hirvittävä tenttistressi ja sitten vloppuna yksinkertaisesti niin poikki ja noh, humalassa ...heh, ettei jaksanut. Joten tässä kierrossa ei ole tietoa piinailusta. Ja ihan hyvä, koulua enää niin vähän jäljellä tälle keväälle ja tenttejä vielä on, joten ei piinailua, niin voi keskittyä lukuihin! MItes sinulla?

MItes muilla, kuka piinailee? :) Minks, PomppuX?

Maria80: oletko tehnyt kevätsiivousta? :) Mä sain tänään jonkun ihme hypomanian, kun tentti oli ohi ja ei nyt viikkoon tartte lukee mihinkään, niin pesin lattiat, mies vei matot ulos ja imuroin ja pyyhin pölyt!! WC:n pesu jää huomiselle! ;) Mutta nyt on ihanan rentouttavaa kun ei tartte lukee vähään aikaan ja voi nauttia taas keväästä!! ;)

Onpa täällä hiljaista. Missä kaikki olette? Mulla kun on tätä puuhaa tietokoneella niin kummasti aina eksyn tänne :)

Mikäs Minks sun tilanne on? Onko vielä toiveita/tietoa plussasta?

Onko pomppuX sulla lupaavia oireita vai oliko vasta ovisjuttuja? Koska sä lopetitkaan pillerit? Muistaakseni mä lopetin aika samoihin aikoihin. Mä lopetin 29.3 ja mulla ensimmäinen kierto vaan 26 päivää. Ihan kummallista.

Pitäisköhän sitä keskittyä yhteen asiaan kerralla? Meinasin jo toisen pellillisen sämpylöitä kärväyttää kun tässä kirjoittelin koulujuttuja ja tätä :)

Mitäs TiggerX joko sulla alkaa kohta ovis oleen käsillä?

Missä muuten kaikki ne ihmiset on jotka tänne alkuunsa kirjoitteli paljon? Oonko missannu plussat vai onko kevätkiireitä? :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat