Seuraa 

Eli saako raskausaikana, varsinkin ihan alkuraskausaikana rakastella oletettujen kuukautisten aikana? Vai voiko siitä olla jotakin haittaa?

Muistan vaan joskus lukeneeni täältä, että pitäisi välttää, mutta faktatietoa en ole asiasta koskaan kuullut.

Kommentit (7)

jos joku nyt olisi vaikka sattunut ihan ammatti-ihmiseltä asiaa tarkistamaan.

Minä olen kaikki kolme edellistä raskautta hoitanut läpi yrittäen olla varovainen aivan kaikessa, en ole koskaan juonut tippaakaan alkoholia, polttanut, syönyt maksaa, olen varonut listeriaa, välttänyt rakastelua mahdollisten kuukautisten aikana jne. Nyt vaan mietin kun epäsäännöllinen kierto ja mahdollisesti kuukautisten aika ja eilen illalla tuli sitten rakasteltua mieheni kanssa ja nyt pelottaa....

Mä muistan kanssa kuulleeni vai lukeneeni jostain netistä, että kolmen ensimmäisen kuukauden aikana ei kannattaisi sekstailla oletettujen kuukautisten aikana. Ilmeisesti keskenmeno riski kasvaa, mutta en sitten tiedä kuinka paljon. Ja en tiedä mihin perustuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tai muulta " luotettavalta" taholta, että raskastelua pitäisi välttää mikäli mitään ongelmia ei ole. Ainoastaan jos on verenvuotoa tai muuten km-vaara tavallista korkeampi. Ihan luottavaisin mielin ollaan rakasteltu :)

Perusajatuksena lienee, että varsinkin raskauden alussa keskenmeno tulee, jos on tullakseen. Jostainsyystä ns. huono alku poistuu jokatapauksessa. Tällä ajatuksella millään ulkopuolisella tekemisellä ei ole vaikutusta raskauden jatkumiselle. On kuitenkin niitä muita syitä, joiden takia kannattaa rakastelua välttää. Esim. istukka kohdun suun edessä. Periaatteessa silloinkaan ei ole haittaa, mikäli ei ole verenvuotoja. Eli varmimman vastauksen saat varmasti lääkäriltä, mikäli mietityttää. Koita nauttia olosta ja välttää stressiä on paras ohje, joskin hankalin toteuttaa.

Hyvää odotusta sinulle

Lytte 33+2

että oletettujen kuukautisten aikana ei kannattaisi rakastella,mutta voi olla pelkkä " uskomus" . Itse kyllä välttelen,vauvan vointi on kaikista tärkein!

Minulla alkuraskaus menossa, kuukautiskierto hieman sekava ja mietinkin että uskaltaakohan tässä rakastella ensinkään kun ei kuukautisten tarkkaa ajankohtaa tiedä. Mutta koitetaanpa nauttia olosta ja lakata huolehtimasta kaikkia turhiakin asioita.

Mukavaa vappua!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat