Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mun on ihan pakko avautua, kun satuin lukemaan toisaalta netistä yhtä keskusteluketjua aiheesta abortti ja tuli sitten omat raskaudenkeskeytykset mieleeni.

Toinen oli nuoruuden onneton sattuma ehkäisyn petettyä ja toinen tapahtui avioliitossani pari vuotta sitten, jolloin tyhmästi luotin yhden kerran " varmaan päivään" , joka sitten osoittautuikin aivan muuksi. No, kuopus oli tuolloin vasta reilun vuoden ja itse olin juuri saanut työpaikan, joten en ajatellutkaan pitäväni lasta. Yritin pitää asian salassa mieheltäni, koska mielestäni koko juttu oli aika nolo ja tiesin, että mies nyt ei ainakaan halunnut lasta.

Mutta vähänkö häpesin sitten, kun kuopuksemme löysi paperilapun jostain, riepotteli sitä lattialla ja mies otti paperin " pelastaakseen" sen lapsen kynsistä. No, paperi oli sairaalasta ja siitä kävi selvin sanoin ilmi, mikä oli homman nimi. Ja mies tuli sitten näyttämään mulle lukemansa paperin, että vai tällä tavalla.

Sietämättömän noloa pistää vieläkin hävettämään, kun muistin tuon. Olin jo koko asian ehtinyt unohtaa.

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

olen sanonut muutamalle kaverillenikin (nuoria, toinen vasta 16), että jos raskaaksi tulevat, kun ei kumpainenkaan ehkäisyä käytä, niin olisi syytä sitten pitää se lapsi. ei se ehkäsyn käyttö niin vaikeeta voi olla.

Jo se, että on tarpeeksi tyhmä luottaakseen " varmoihin" päiviin, kertoo siitä miten pohjattoman tyhmä sinä olet.

Ehkä oli niille syntymättömille lapsille parempi, etteivät syntyneet sinun lapsiksesi. Olemassa olevia lapsiasi käy sääliksi.

Meillä on ehkäisty vuosia varmoilla päivillä. Ensin Personan kanssa opettelin tuntemaan kiertoni ja sitten mentiin limojen, kalenterin ja tuntemusten perusteella. Kun sitten vauvat ovat olleet toiveissa, on samojen limojen, kalenterin ja tuntemusten perusteella saatu raskaus alulle kohtuullisen nopeasti (2-3 kuukaudessa). Meillä ei olisi tehty aborttia, jos valitsemamme ehkäisy olisi pettänyt.

En silti pidä itseäni idioottina, vaikka käytimmekin varmoja päiviä ehkäisynä vuosia, vaikka joku jo huuteli, että varmoihin päiviin luottaminen on idiotiaa. On hölmöä kuvitella päiviä varmoiksi, ellei asiasta mitään tiedä, mutta asiaan voi myös perehtyä ja luottaa varmoihin päiviinsä, jos kierto on riittävän säännöllinen.

Ja jos kerran asia pystytään korjaamaan abortilla, se on silloin hyvä asia. Ja ihan " aikuisellekin" voi sattua vahinkoja, inhimillisiä erehdyksiä. Eiköhän tässä maailmassa ole ihan tarpeeksi ei-toivottuja lapsia, miksi niitä pitää väkisin synnyttää lisää kärsimään?

Uusimmat

Suosituimmat