Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hei, minulla on kolme viikkoa vanha vauva, hän haluaa kakkia heti syönnin jälkeen, vaippahan siinä pitää sitten vaihtaa ettei kakka polta vauvaa.. Ongelmana on että vaipanvaihdon jälkeen vauva ei nukahda ja sitten kun hän ei nuku niin hänestä tulee kärttyinen.. Ei sitä kakkaa viitsisi sinne vaippaan jättää vaikka silloin hän nukkuisikin tyytyväisenä (pari kertaa kokeillut..) Olisiko jotain nukuttamisvinkkejä? Oon kokeillu mm. tuttia, keinumista, keitettyä vettä pullosta vähän, sylissä pitämistä..

Kommentit (6)

unihuikkaa sen vaipanvaihdon jälkeen?

Minä olen ehdottomasti yksikseen nukkumaan oppimisen kannalla, mutta en kolmiviikkoisen kohdalla. Sen aika on (minun vauvoillani) myöhemmin, joskus 3 kk jälkeen. Ja puolivuotiaina on kumpikin nukahtanut yksin ja nukkunut yönsä läpi.

annoin kanssa vauvan nukahtaa kakoissaan. nukahti aina tissillä ollessaan ja jos sen vaipan vaihtoi niin heräs eikä nukahtanut uudestaan. jo sairaalassa sanottiin että jos nukahtaa niin ei tarvi vaihtaa. ei tullu meillä ainakaan mitään ihottumaa tms siitä. sitten kun kasvoi niin on loppunut tuo tissillä kakkaaminen ja nukahtaminen yhtäaikaa. myöskään en ole vauvaa nukuttanut koskaan. päiväunille joskus mutta yöunille nukahtaaa yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä taas en antaisi kakoissaan nukkua, tulee vaippaihottuma nopeasti ja sitten ei ainakaan nukuta kun kuivakin vaippa ahdistaa.

Mitä jos tekisit niin, että lähtisit vaikka syöttämisen ja vaipanvaihdon jälkeen vaikka vaunulenkille tai pitäisit vauvaa kantoliinassa ja teet vaikka kotihommia. Monet vauvat nukahtavat liikkeeseen.

Jos vain mahdollista, niin kannattaa opettaa vauva nukahtamaan itsekseen eikä nukuttaa erikseen.

Mä olen tehnyt lapsieni kohdalla niin, että olen laittanut vain selkeästi väsyneen vauvan sänkyyn ja vaunuihin ja poistunut itse huoneesta. Reagoin itkuun heti sanomalla shh, ei hätää, voi nukahtaa. Samoin kannattaa heti rakentaa joku rutiini tyyppiä, että yöunille mennään pesun ja tuutulaulun tms. jälkeen ja jokailta samalla kaavalla. Näin mä olen välttänyt nuo nukuttamismaratoonit. Mutta homma pitää ottaa käyttöön tosiaan heti. Toki ei välttämättä onnistu kaikilla vauvoilla.

vaikka hurjalta kuulostaakin, itse olen ihan loppu 7kk vauvan nukuttamiseen ja en kyllä uskaltais häntä nukahtamisen jälkeen liikauttaa mihinkään suuntaan vaan olisin tyytyväinen jos nukkuu parin tunnin taputuksen jälkeen.

Uusimmat

Suosituimmat