Seuraa 

Sivut

Kommentit (38)

Vappu kivasti takana, ei tehty sen kummempia. Mitä nyt vapunpäiväkävelyllä käytiin ja pojan vaunuihin iskä osti ropellin ja kuin ka ollakkaan kovassa tuulessa se lensi suinpäin maahan--ja yksi sakara poikki. Niinpä niin tyypillistä tosiaan;) Kotona sitten liimailin sen erikeepperillä entisen veroiseksi.

Meillä opittiin torstaina kääntymään selältä masulle...hiukan poju ihmetteli, että mitens tässä nyt näin päin ollaan ja hädissään parkaisikin, mutta oli selvästi innoissaan. Toinen uusi asia mikä on opittu; tissille puhuminen ja päryyttäminen, varsinkin nukkumaan mentäessä. Siis meillä alkaa aivan huvittavat unisempalot.. kädet heiluu ja jalat potkii, syödään ja päristään ja kälätetään ja tissi pidetään kuitenkin suussa. Muutaman kerran olen purskahtanut

nauruun sitä touhua katsellessani ja kuunnellessani;) ja voi mahoton kun pojan silmät SUURENEVAT ymmyrkäisiksi, että mitä tuo tuossa nauraa... ja sitten tulee niin ihanan valloittava hymy että..

YÖPUKUna pojalla on joko haalari ja sukat tai body ja puolipotkarit.. hyvin tarkenee ja peitto on milloin missäkin.

ULKONA nukkuessa on bodyn ja puolipotkareitten lisäksi ohut fleecepuku ja makuupussi alla (ei siis pussi kiinni) ohut lakki, lapaset ja sukat. Vielä ainakin sopivasti sillä nytkin nukkunut jo 2 1/2 tuntia. Tuntuu, että olen ehtinyt vaikka mitä; pestä pyykkiä, käydä kaupassa, tehdä ruokaa, etsiä myyntivaatteet kirpparille ja roikkua netissä;)

Onneksi jo kadut lakaistuja. Oli todella kauheaa vaunutella, kun tuuli ja pölisi kaikkialla, vaikka kuinka yritti reittiä valita pölyttömimmille seuduille.

Mitäs muuta... matkarattaat aiotaan hankkia. Alkaa jo tuo vaunujen tunkeminen peräkontiin raivostuttaa. joudutaan ottamaan 2 pyörääkin pois ja tuntuu muutenkin että vaunut kärsivät kun tuommoiseen pieneen kanikoppiin niitä tunkee. Varsinkin kun useamman kerran viikossa tulee mentyä jonnekin minne voisi periaatteessa ottaa vaunutkin mukaan, muttei sitten viitsi/jaksa.

Onko kukaan käynyt missään kerhoissa? Siis äiti-lapsi tai joku muu? Nyt kait ne pian jäävät kesätauollekin... Itse en ole vielä mennyt, kun on noita ystäviä joiden kanssa jutustellut ja poika ei vielä niistä perusta vaikkakin seuraa pikku-ihmisiä aivan eri tavalla kuin aikuisia, mutta syksyllä varmaankin menen...

Kiitos näätä77 kasvulistan päivityksestä, oli taas kiva lueskella ja vertailla minkä kokoisia meidän 5kk ovat.

Tiistain jatkoja kaikille,

M@ggie ja poju

Me oltiin vappua viettämässä siskoni perheen luona,oli kiva ottaa vähän siduakin kun lapset oli jo nukkumassa.Niinpä sekin meni ja Anna päätti näyttää kummeillensa ja kääntykin ekan kerran ja heti kunnolla,selältä mahalle ja siitä jatkoi taas selälleen ja oli ihan ihmeissään,no itkukin siinä pääsi kun tais pikkuinen säikähtää kun maailma alkoi pyöriä :)

Nyt on neiti ulkona unilla ja jo toista tuntia,pitkästä aikaa taas..mäkin oon ehtinyt poksautella vappupallot ja siivota sotkut,nyt saa hyvillä mielin notkua netissä :)

Oon antanut kuitenkin Annalle jo perunaa muutamana päivänä ja eilen annoin peruna-porkkana pilttiä ja se meni jo paremmin alas,peruna pelkälteen meinas tökkiä.Annakin on innostunut oikein tuosta tissinsyönnistä,tunnin parin välein pitäis saada ja söpö kun on alkanut tisuu hamuamaankin ja vähän paitaakin repiin,ennen ei oo niin ollut kovinkaan tissin perään.

Otin aamulla Annan viereen puoli ysin maissa kun heräs ja jatkoi mun kanssa vielä unia puoli yhteentoista,oli ihan huippua nukkua.Taitaa olla neiti samanlainen unikeko kuin äitinsä.

Ihana seurata miten tuo tyttö kasvaa ja kehittyy,melkein joka päivä jotain uutta pientä :) Syksyllä pitäis mennä töihin,nyyh,mutta onneks saatiin melkein naapurista perhepäivähoitajalta paikka 1.8 alkaen.Aika menee niin nopeesti,toisaalta kiva,toisaalta ei ollenkaan...

Neiti heräs,moikka ja hauskaa päivää!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

täällä ollaan vielä, vaik hiljaiseloa ollaan vietettykin viime aikoina!

Vappu suhahti ihan kotosalla.Juhlittiin aattona 10v kihlajais ja 6v hääpäivää. Kuohuviini aukaistiin kun lapset meni nukkumaan..oli kivaa!

Meillä poitsulla yöllä pitkähihainen ja lahkeinen yöpuku. Potkii peiton pois myös, mut tarkenee ihan hyvin. Välillä vähän kitisee, mut kun peiton laittaa takas nii jatkaa uniaan.

Vaunuissa on sellanen Travellen ohut haalari ja kypärämyssy. Laitan äp-makuupussiin niin et jalat on siellä peitossa ja vyötäröltä ylöspäin auki. Ja kuuma on ollut tänäänkin pojalla siellä:( Joten otan siis vaan pussin päälle nukkumaan, laitan jotkut sukat vaan jalkaan.Tosin nyt kun on luvattu jopa +20 astetta, niin eipä taida tarvita enää haalariakaan sinne. no katotaan nyt..

Poika on ollu muutaman päivän tosi itkuinen ja nukkunut/syönyt huonosti. Laitan vieläkin hampaiden tulon piikkiin nää, mut eipä näy kunnolla hampeja vieläkään! Yöt onneks nukkuu hyvin.

Meillä ollaan alettu vierastaa ihan kunnolla.Itku parahtaa heti kun äiti tai isi ei oo näkyvissä ja vieraita naamoja vaan näkyy.

No mut poika itkeskelee taas, joten yritän nukuttaa sen hetkeksi..

äitykkä ja poikanen

Olen antanut jo broilerin ja possun lihaa Mintulle. Puurona syödään valmista nestlen banaani-riisipuuroa. Seuraavaksi puuroksi ajattelin ottaa tuon Nestleen kaurapuuro valmisteen. Hedelmä soseita on syöty nyt kuukauden päivät välipalaksi iltapäivisin.

Oon lähes koko päivän väsännyt erilaisia soseita Mintulle pakastimeen. Nyt oli pakko pitää pieni tauko pussittamisessa kun vauveli nukkuu.

Kokeilin kummitytön Carenan matkarattaita kaupungilla ja oli tosi raskas työntää liikkeissä, kummityttö painaa noin 11 kg. Teutonian Rockyt siis omat vaunut olivat aivan erituntuiset ja ihanat verrattuna noihin matkarattaisiin.

Tilasin jo ensi viikon 6 kk synttäreille kakun, ei jaksa alkaa itse vääntämään. Jos pyytäis vaikka kummeja ja isovanhempia kahville. Nopeasti mennyt kyllä tää aika.

Minttu yskii, mutta ei ole tukkoinen. Kävin ostamassa pikku kengurusta sellaiset palikat tuonne pinnasängyn alle. Katsotaan nyt tuleeko tuosta nuha, toivottavasti ei.

pikaisesti niistä matkarattaista (poju häärää lattialla varpaittensa kimpussa) eli Carena Easyt on nyt päällimmäisenä mielessä. Olen jo sen verran käynyt katsomassa ja testaamassa. Onhan niissä kyllä aikast samanmoiset ominaisuudet... kuin monissa muissa. Mutta mulla kriteereinä on hinta (vaunut kun oli superkalliit, niin matkisten oltava edulliset) kokoaminen onnistuu yhdellä kädellä, saa makuuasentoon ja pyörät hieman isommat (kuin sattareissa), kuomu pitää olla ja muutenkin ihan kivannäköiset. Nämä kaikki vaatimukseni näyttävät olevan noissa em. Hintaakin vain 89,- (ja 99,- saa jo valita värin kuin värin;))

Lisäksi erään vaunukaupan myyjä suositteli juuri noita (vaikka heilläkin oli myynnissä vaikka kuinka kalliita ja mahtavia ajopelejä) sanoi, että ovat hintansa veroiset ja toimivat, ilman turhia tarpeettomia systeemejä.

Ja nyt on mentävä, kerro sit mihin päädyitte ja mikä väri...

Oli vauhdikas ja mukava vappuviikonloppu, ei tullut edes koneella roikuttua mikä on meikäläiselle kohtuullisen harvinaista. :-) Vietettiin miehen kanssa vappuaattoa mun työkaverin bileissä ja poika oli sillä aikaa mummunsa hoivissa. Hyvin olivat viihtyneet keskenään ja ennen puolta yötä haettiin poitsu kotiin tutimaan. Yli seitsemän tuntia ehti olla kuitenkin mummulassa, piiiiiiitkä aika. Mummu " tilasi" pojan jo itselleen tulevaksi perjantaiksi, on aivan rakastunut pojanpoikaansa. :-) Mennään varmaan miehen kanssa syömään ja leffaan.

Meillä tehdään taas hampaita. Hirmuiset iltahuudot oli eilen ja kun itku alkoi uudestaan parin tunnin nukkumisen jälkeen, päätettiin antaa pojalle särkylääkettä. Se auttoikin nopeasti ja koko poppoo nukkui loppuyön paljon paremmin. Tänään tunnustelin sormella pojan ikeniä ja yläikenessä kulmahampaan kohdalla tuntui mielestäni jotain terävää, josko sinne sitten seuraava hampi kasvaisi. Se olisi sitten pojan kolmas hammas.

Poika on alkanut imeskelemään ylähuultaan ja välillä myös piilottaa sekä ylä- että alahuulensa suuhunsa. Näyttää silloin ihan vanhalle papparaiselle. ;-) Kasvavia alahampaita on myös kiva ronklata sormilla, ja hammasharjaan on ihan äärimmäisen ihastunut. " Pesee" päivittäin hampaita varmaan yhteensä puolisen tuntia. Ja ikenet tulee myös hyvin hinkattua. :-)

Yöksi poika puetaan kokopotkariin ja tällä hetkellä käytetään peittona vain pussilakanaa, muuten pojalle tulee hiki. Usein myös potkuttelee peiton jalkojen päältä pois, mutta peitto jää onneksi rinnan päälle lämmikkeeksi. Tuo kun tykkää näpertää peittoa käsillään nukahtamisvaiheessa, vaikka uniriepukin kyllä olisi. Unirievun vetää usein kasvojensa päälle.

Noema: Satuitko syömään Saludissa jälkkäriksi liekitettyjä mansikoita? Ne on siellä aivan ihania. Ja sait muuten ylipuhuttua mut sen mansikkamargaritan suhteen, ehdottomasti maistan kun seuraavan kerran Saludissa käydään. :-) Salud on kyllä mukava ruokailupaikka ja siellä on mielestäni mahtava alkusalaattipöytä.

Nyt tarvii lähteä viemään poikaa taas vaunulenkille, tuo mokoma kun ei millään malta täällä sisällä nukkua päikkäreitä. Parvekkeelle porottaa tähän aikaan päivästä aurinko, joten sinnekään ei voi viedä. Noh, lenkkeily tekee ihan hyvää kaikkien vappuherkkujen jälkeen. :-)

Tän päivän Hesarissa oli etusivulla Lastentarvikkeen mainos, jossa hehkutettiin ratas-alennusmyyntiä, joka kestää keskiviikosta lauantaihin! Tosi hyviä alennuksia, kannattaa tsekata!

Meillä ollaan syöty lihaa 5 kk lähtien. Maisteltu ollaan broitsua ja punaistalihaa. Aamu- ja iltapuurokin otettiin pari päivää sitten kuvioihin, kun poika vaikutti kovin nälkäiseltä. Teen puuron kaurasuurimoista veteen.

Meillä nokkamukina sellanen pienempi taikamuki, ainun ne taitaa olla. niissä niin kätsy, kun ei tule kuin imemälllä, niin ei oo aina koko lapsi märkänä.

Matkarattaista...meillä abc desing. Toistaseksi vielä parvekkeella vain on ollu käytössä. Hyvät unet ainakin on saanu. Niissä kätsy, kun työntöaisan voi kääntää.Meillä on saman merkkiset yhdistelmävaunut ja niistä olen kyllä myös tykännyt.

Ja korvikkeena nan tai tutteli. Aamulla maitoa kuudelta tai seitsemältä. Ja ysiltä,pikku unet. Yhdentoista aikoihin kasvissosetta noin pilttipurkillinen ja pari lusikallista hedelmäsosetta. Ja maitoa päälle ja ulos nukkumaan. unien jälkeen taas maitoa ja myöh iltapäivällä hedelmäsosetta purkillinen. Maitoa n kuuden aikaan ja vielä pikku unet. Iltapuuro kasilta ja maitoa vielä ennen nukkumaan menoa. Ja yöllä pari kertaa. Kerralla syö +/-desi. ei enempää kuin 120ml.

Iltatoimien aika. =)

[color=blue]

Puurosta: En vielä tee kaurapuuroa ite. Tällä hetkellä menee Muksun " lempeä ensipuuro" vadelma-kaurapuuro.

Huomenna ku meen kauppaan niin katon jotain hiutaleita mistä sitä alkais väsäilemään ite.

Riisipuurosta poju on tykänny, vaikka alussa ei oikein " sulattanut" niitä riisejä vaan sylki ulos.

noh, kirjoittelemisiin taas!

10kaks

Poika piti eilen illalla lentoharjoituksia huonolla menestyksellä ja tipahti sängyltä lattialle. :-( Olin jättänyt pojan ehkä noin kymmeneksi sekunniksi vahtimatta kun hain iltatoimia varten rasvoja yms. Poika köllötteli imetystyynyä vasten meidän sängyllä eikä ollut edes kovin lähellä sängyn reunaa. Ei tullut edes mieleen että pikkuinen makaisi lattialla siinä vaiheessa kun palaan takaisin huoneeseen. Mutta sielläpä vaan pötkötti selällään sängyn vieressä, säikähtänyt huuto alkoi vasta siinä vaiheessa kun nostin syliin. Sen verran hämillään oli kait itsekin tilanteesta ettei tajunnut edes ihan heti itkeä.

Meillä on onneksi sängyn vierellä jumppamatto joka on vähän pehmentänyt tiputusta, mutta kyllä silti pelästyin ihan mahdottomasti. Onneksi ei käynyt huonosti. Poika itki pari minuuttia sylissä ja sitten oli taas oma iloinen itsensä. Mä taas olin tärisevä, itseäni syyttelevä hermoraunio koko loppuillan. Pakko se on jo uskoa että tuo meidän vauveli on jo iso, liikkumaan kykenevä pojan jössikkä, jota pitää ihan eri tavalla vahtia kuin vielä hetki sitten.

No höh, pitää näköjään mennä vaihtamaan lakanat pojan sänkyyn. Yritän nukuttaa poitsua päivän kolmansille torkuilleen, mutta tuollahan tuo mönkii hymysuin pinniksessään ja pukeltaa kauniin violetteja kuningatarsose-läikkiä pitkin valkoisia lakanoita. Yritä tuolle vilkkusilmälle nyt sitten olla vihainen! ;-)

Auringonkukka ja siivetön lentäjäpoika viikkoa vaille 6kk

Ihmettelin, että höh, miten täällä on jo uudelle viikolle aloitus... kunnes tajusin, että nyt ON jo maanantai :)

Meillä on nuhasta melkein parannuttu ja toivottavasti korvatulehdus tokeni myös lääkekuurilla. Ite olen jo melkein kondiksessa keuhkoputkentulehduksen jäljiltä. Olenkin pari päivää siivonnut ja järjestellyt kaappeja tms hiki päässä. Koko viikko kun meni ihan vain ollessa.

Meillä nukutaan yö yöpuvussa (paita + housut) + sukissa, eikä vielä ole tuntunut olevan liikaa. Peitto lentää meilläkin pois päältä jossain vaiheessa yötä.

Ulos olen pukenut sisävaatteiden (body + 1/2potkarit) päälle Ruskovillan villapuvun sekä kevyen lakin, sitten vaunuihin ilman peittoa ja varjoon & tuulensuojaan. Sopivalta on tuntunut tämä.

Poitsun jutut ovat muuttuneet kovasti, kuulostaa jo paljon enemmän " puheelta" , siis äänteet sun muut. Hauskan kuuloista, on myös oppinut pärisemään. Istumaan punkee sylissä kyllä, saas nähdä, joko 6kk päivänä istutaan syöttötuolissa... Odotan jo innolla, että kaveri oppii istumaan!

Meillä on muuten alettu heräämään klo 06! Se 07 oli jo aika aikaista, mutta inhimillistä. Nyt herää jostain syystä tuntia aiemmin. Ootteko koittaneet vekslata vauvanne rytmejä?

Jaaha, mutta nyt on iltatisun & yöunille menon aika.

- Näätä77

[color=blue] meillä on noi samaset (tai ainakin melkein samanlaiset) matkarattaat ku marrasfantilla.. eli emman bmx:t ja me maksettiin niistä 99+jalkapeite 19e..

Täytyy kyllä sanoa että olen meinannut myydä ne pois ja ostaa carenan semmoset pienet rattaat, niissä kun on heittoaisa. Tosin ne on isommat varmasti ku noi Emmat.

Heippa pitkästä aikaa, ei ole paljon ehtinyt koneella kun neiti on välillä nukkunut tosi lyhyitä päiväunia ...

Kommentoipas vähän mitä olette nyt puhuneet:

Yöllä meillä on vielä pitkähihainen/lahkeinen yöpuku,

tosin lämpöä meillä yläkerrassa on nyt ollut näinä

lämpöisinä päivinä joskus 25 astettakin, joten olen harkinnut

lyhythihaisen unihaalarin käyttöön ottoa.

Ostin keväthaalarin huuto.netin kautta, mietin vain

että miten noi keväthaalarit eroaa kesähaalareista?

Tietääkö joku?

Ulkona Lotalla on päällä, normaalit sisävaatteet, villasukat, tumput,

kypärälakki ja keväthaalari. Ei makuupussia, pehmeässä

kantokopassa on. Nyt tuntuu ainakin nukkuvan

pitempään kuin muina päivinä, johtuisko sitten kun on

tuo keväthaalari päällä ekaa kertaa eikä äp:n vanupuku ...

Vapputorilla käytiin ja isi osti Lotalle My little Pony-pallon

kun Poni-pallo kuulemma pitää olla kun meillä on Mustang-auto :o)

Isovanhemmat olivat ostaneet sellaisen pyörivän propellin ja vappuhuiskan, eli ensimmäinen lapsenlapsi sai sit melkein kaikkea löytyi...

M@ggie, millaiset matkarattaat teillä on käynyt mielessä?

Me ollaan kans katteltu niitä nyt ja Carena Easyt/Emmat on

kiinnostaneet meitä. Voi olla että lähdetään loka-marraskuussa

etelään viikon lomamatkalle ystäväperheen kanssa niin olisi mukava

sielläkin olla matkarattaat mukana. Mä kun aattelin olla vuoden loppuun asti kotona, ja jos lottovoitto tulee niin pitempäänkin ;o)

marrasfantti: tutulta kuulostaa tuo että unet ovat lyhentyneet.

Niin meilläkin on (tosin nyt nukkuu peräti kolmatta tuntia

ulkona, ihme!). Päiväunet on meillä olleet monta päivää sellaisia

tunnin mittaisia, kivaa omaa aikaa on sit, ehtiipä tekemään paljon kaikkea, heh heh!! Mitkä matkarattaat te ostitte? **mielenkiinnolla kyselee hän**

Te joilla on nokkamukit käytössä, kertokaas minkämerkkisiä

teillä on? Meillä kun Lotta ei oikein tuttipullosta välitä, niin

kun kiinteitä aletaan syömään, taidan yrittää antaa veden nokkamukista.

Meilläkin kiinteiden syönti alkaa ehkä piakkoin (3 vkoa olis vielä kunnes 6 kk olis täynnä) koska Lotta

on alannut puremaan mun tissejä kun syö, ja ne

2 alahammasta ei oikein tunnu mukavilta äidistä :o)

Nyt pitää mennä tekemään vielä jotain hyödyllistä kun Lotta nukkuu edelleen.

Tintta-liisa

Meillä molemmat lapsoset oksentaa. Pikku äijältä se sujuu paremmin, oksentaa ja jatkaa samantien uniaan. Kun taas neiti nötterö yrittää pidättää. Väsyneitä ovat, pikku raukat. Pyykkiä riittää tälle mammalle.

Parempaa päivää teille muille!!

Lapset nukkuvat. Esikoinen ihan poikki. Ja pikku mies on suht piertä kyllä, jaksaa hymyilä, pärisytellä, syödä varpaita... =) maitoa lusikalla koitin antaa ja vähän menikin ja vielä ainakin pysynyt sisällä, mutta aikasemmin annoin perunaporkkanaa ja sit hedelmäsosetta niin melkeen samantien tuli myös ulos. Ja maitoa ei oikeen mielellään pullosta juonut. Ja vettä vielä vähemmän. Tarkkailemme tilannetta. Näitten pikkasten kanssa saa aina vähän huolissaan olla, että saa tarpeeks nestettä.

Minä en oikeen kanssa tykkää meidän neuvola tädistä. Kun esikoisen sain, olin 19v, niin se ihan selkeesti ajatteli ettei pärjätä. Ja oli tosi yllättynyt, kun pärjättiinkin. Ja yks vuotis neuvolassa tokaisi, että ihan hyvin oleeta pärjänny. No hyvä, että edes sillon hokas. Viimeks kolmivuotis neuvolassa sanoi, että ihan fiksusti ollaan tyttö kasvatettu. tämän juniorin kanssa ei onnex enää suuremmin ole ihmetelly. Ja sitä joka kerta ihmettelee, että kuinka mulla on voinu maito riittää näin hyvin. Saas nähdä mitä ens viikolla sanoo, kun jätkä ei enää tissiä syö. Omasta tahdostaan. Jotenkin vaan on ollu sellanen olo, että jos oikeesti ois ollu jotain vastoinkäymisiä ym. en ois pärjänny/osannu tai jotain, niin en tod siltä ois mitään kysyny. Sehän ois saanu sanoo, että " arvasin" tai jotain.

Ja meillä esikoinenkin oli suunniteltu ja toivottu.

Näitä tapauksia aina löytyy.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat