Seuraa 

minun tyttöni tulee pian 8kk ikään mutta on todella vähäuninen.lisäksi unirytmi on hankala klo 21-05 on yöunet ja tämän lisäksi tyttö nukkuu vain yhdet puolentunnin-tunnin päikkärit. Yöunien aikaan heräilee usein parikin kertaa ja vaatii maitoa. Tuntuu että päivällä maitoa pitää oikein tuputtaa, kiinteiden ruokien kanssa ei kyllä ole ollut ongelmaa ne maistuvat hyvin. Olen yrittänyt vierottaa yömaidosta mutta itku yltyy niin että tyttö vain herää kunnolla ja on aivan mahdotonta saada takaisin nukkumaan alle kahden tunnin taistelun. Olen yrittänyt valvottaa tyttöä illalla jopa puoleen yöhön mutta herää silti viideltä aamulla ja ottaa sitten reilummat päiväunet. Esikoisen kanssa rytmittäminen sujui ongelmitta mutta tämän kanssa alan olla toivoton. aamu viideltä tyttö nousee sängyssään seisomaan ja jos nostan hänet viereen konttailee pitkin meidän sänkyä täydessä vireessä. Onko kellään mitään vinkkejä kun neuvolakaan ei osaa mua auttaa?

Kommentit (1)

* vähennä kiinteiden määrää päivällä ja tarjoa maitoa ennen sosetta esim. rintaa ja puoli tuntia myöhemmin desin pari sosetta. Vaikuttaa siltä, että tyttö syö kiinteitä päivällä ja tankkaa maitoa yöllä.

* Laita tyttö nukkumaan illalla ajoissa esim meidän samanikäinen poika menee nukkumaan klo 19-20 välillä ja heräilee siinä 5-7 välillä. Minun kokemukseni mukaan aikaiseen aamuun ei voi mitenkään vaikuttaa pitkittämällä iltaa.

* Koeta avittaa lastasi nukkumaan pitempiä päikkäreitä päivisin, 1/2h unet ovat yhtä tyhjän kanssa. varmista, että lapsi nukkuu vähintää tunnin. Mä vaunuilen, jos vauva heräilee liian aikaisin päiväunilta, pidän pääsääntöisesti vaunuissa 2h.

* Mene itse nukkumaan viimeistään kymppiuutisten jälkeen, niin jaksat herätä pikkuisen kaa kukon laulun aikaan ;DD Mä koetan mennä nukkumaan viimeistään tunnin kuluttua siitä kun lapseni ovat nukahtaneet.

Noin, eipä tuu muuta mieleen.

Jeps, nyt on toukokuu ja kohta lapsemme jo kävelevät! Kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat