Seuraa 

Olen rv 30 ja aamuyöstä heräilen koko ajan että paikat puutuu ja jalkoihin ja lonkkiin särkee. Nukun tyyny jalkojen välissa, joka auttaa jonkin verran, mutta ei hirveästi.

Tuntuu että vauva on myös levoton sillon kun vihloo ja särkee. Ei kai vauvalle noista puutumisista voi olla haittaa.... Selkäasentoa olen yrittänyt välttää, koska tiedän ettei se ole hyväksi vauvelille. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä noihin kipuihin?

Kommentit (3)

itse olen nyt muutaman viikon kärsinyt samoista vaivoista. esikoista odottaessani pidin myös tyynyä polvien välissä, mutta nyt se tuntuu jotenkin hankalalta ja kömpelöltä (???). jalkoja tosiaan särkee ja yöllä kramppaa ja vettää suonta. en ole keksinyt tähän minkäänlaista lääkettä, paitsi että joskus maanittelen äijäni hieromaan pohkeita... aaaaaaah.. voisin maanitella tänäänkin x)).

venyttely ja jonkinlainen jalkoihin kohdistuva kevyt liikunta voi auttaa.

minäkin heräilen yöllä, mutta herätessä ei ole hajuakaan miksi heräsin, luulen että vauva on minut silloin herättänyt, ja sillehän nyt ei voi mitään. silti välillä V*****tuttaa kun tuntuu että unta tule tarpeeksi vaikka joskus nukkuisi yön heräämättä. päivisin on 1,5 vuotias, vilkas miehenalku hoidettavana.

eikä noista vaivoista kyllä minun käsittäkseni voi olla vauvalle mitään haittaa. miten voisikaan.

leppoisaa loppu raskautta! :)

lantio- ja lonkkasärkyyn niin hassu juttu ku tekoturkin pala sängyssä lantion alla! Ennen tota vinkkiä vietin unettoman viikon, kun säryt olivat niin kovia, mut heti kun pistin turkkia pepun alle niin johan helpotti. Edelleenkin tuntuu pientä särkyä, mutta niin pientä, ettei nukkumista haittaa:)

pricilla rv35

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ainakin Earthspritelle. Mulla auttoi tosi hyvin noihin jalkasärkyihin ja suonenvetoihin. Otan joka ilta yhden tabletin Emgesania.

Mulla oli kans tuossa 30 viikon paikkeilla tommoinen kausi kun ei oikein saanut hyvää asentoa nukkumassa. Mulla kans puutui jalat. Nyt se on helpottanut. Mulla on neljä tyynyä, kaksi pään alla, yksi jalkojen välissä ja yksi halityyny. Tuo halityyny estää kierähtämästä vähänkään mahalleen, jolloin koko selkäranka menisi hassuun asentoon. Sekin saattaa aiheuttaa niitä puutumisia. Mulla on se hyvä puoli, että on uusi ja hyvä sänky. Petauspatja on semmoinen " muistipatja" , joka muotoutuu lämmön ja painon mukaan aina uudelleen ja uudelleen.

Tytteli-83 rv 33+6

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat