Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Muksut tappelee koko ajan ja huutavat! Korvat soi tilliä jatkuvasti. Eivät usko mitään, itsekin saa ääntänsä korottaa :( Aamusta iltaan toisten ehdoilla; pese, pue, ruoki, pese pyykkiä (joka pirun päivä 2-4koneellista), ulkoile yms. Ei hetken rauhaa.. Illalla väsyneenä nukkumaan, että yöllä jaksaa herätä lohduttamaan yhtä painajaisten takia, toiselle laittamaan peittoa, antamaan pulloa... Ja aamulla väsyneenä ylös ja koko rumba alusta.

Joskus sitä on niin vi**uuntunut tähän ja väsynyt. Että välillä tekisi mieli vain häipyä jonnekin. Ja toivoo että ei ois ikinä noita pentuja tehnyt... Huoh.

Sivut

Kommentit (19)

Jaksat paljon paremmin sitä rumbaa ja lapsetkin todennäköisesti iltaisin leikkii enemmän sovussa, kun ovat päivän erossa toisistaan (olettaen siis, että menevät eri ryhmiin päiväkodissa).

Laita lapset hoitoon ja mene töihin! Itse tein näin 7 vuoden "kotiäiti-uran" jälkeen. Kaikki voi paremmin. Itse jaksan hyvin, illat jaksan olla iloinen ja kärsivällinen lasten kanssa. Ennen en jaksanut oikeastaan koskaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ihan yhtä usein pitäis pyykkiä pestä. Ja yöllä herätä.

Olisko muuten perhepeti teille ratkaisu? Ei tarttis lähteä mihinkään lohduttamaan tai peittelemään.

2-4 koneellista pyykkiä joka päivä? Meillä on kolme lasta ja tulee 2-4 koneellista pyykkiä viikossa. Ja aina on puhtaat vaatteet joka päivä.

Ja yöt ovat nukkumista varten ei passaamista. Normaalit lapset näkevät harvoin painajaista (jollei päivät ole yhtä painajaista...), yöpulloa en ymmärrä muuta kuin ihan vauvalla (mikset imetä jos on kerta vauva?) ja miksi nouset peittelemään lasta? Kai se itse osaa peiton alle ryömiä jos on vilu ja jos ei ole (ja tuskin on näin kesäisin) niin anna olla.

Ja tuosta ruokkimisesta niin helpottaa kummasti jos kaikilla on yhteiset ruoka-ajat (kai säkin syöt?).

Ja alusvaatteetko ihan TÄYTYY pestä 60:ssä? Ihan tosi? Ei kukaan ihan terve pyöritä 4 koneellista pyykkiä päivässä - ellei sitten pidä kotonaan pesulaa. Teillä on varmaan ihan hullut sähkö ja vesikulut tuolla käytöllä... Pesetkö lakanat joka päivä vai?

päivässä: mies tekee likaista työtä, meidän 2,5v opettelee kuivaksi, ja vahinkoja sattuu, milloin on petivaatteet pissassa, milloin matto. käsittäVauvalla käytössä kestot (joo joo, lisäähän se pyykkiä, mutta kun sitä tulee jo muutenkin, niin pari vaippaa siinä ei enää paljoo tee...)Voimia sulle ap, mulla välillä ihan samoja ajatuksia, onneksi nyt leikkivät nätisti, niin saa äitikin hetken hengähtää, istua, ajatella omiaan ja rentoutua.

Nyt kun olen lomalla, tämä on lomaa, vaikka mies ei lomia ehdi juuri pitämään. Saa olla kiireettömästi lasten kanssa ja tehdä mitä mielii. Työt odottavat ja kiireiset päivät. Käy maistelemassa työelämää välillä, niin osaat nauttia lasten kanssa olostakin.

Meillä perheessä on neljä henkilöä, pyykkiä tulee jo pelkästään lasten ja aikuisten lakanoista neljä koneellista. Viides koneellinen on pyyhkeitä, kuudes tummia kuusikymppisiä, seitsemäs tummia nelikymppisiä (en pese yhdessä, koska alusvaatteet TÄYTYY pestä kuudessakympissä), kahdeksas koneellinen on vaaleita nelikymppisiä, yhdeksäs koneellinen on punaisia ja oransseja vaatteita (niitä meillä paljon) ja kymmenes ja yhdestoista koneellinen on jotain kirjavia, neuleita, hienopesun vaativia tms. Kahdestoista ja kolmastoista koneellinen tulee helposti pöytäliinoista, tuolien kangaspäällisistä jne. Eli kyllä meilläkin pestään joka viikko VÄHINTÄÄN 8 koneellista pyykkiä, monesti jopa 14 koneellista, ja se tietää sitä, että kone pyörii vähintään 2 kertaa vuorokaudessa.

Toisekseen, koska kaikkia mahdollisia vaatteita ei voi pestä keskenään, voi joskus joutua pesemään vajaita koneellisia, jos perheessä on paljon jäseniä ja pesuhuone on pieni (ei mahdu monta pyykkikoria), kuten siskollani.

jos neljän hengen lakanat tekee 4 koneellista pyykkiä. hommaa isompi kone: meillä 7 kg kone ja sinne menee heittämällä parivuoteen pussi- ja luslakana ja 4 tyynyliinaa. ei tarvitse koko ajan olla konetta pyörittämässä.

mikä nykyajan äitejä vaivaa? nytkin taisi sulla olla parempaa tekemistä kuin leikkiä lastesi kanssa? voisiko heidän tappelemisensa johtua esim. siitä, että itse istut koneella ja valitat elämääsi. tee itse siihen se muutos. ole lastesi kanssa (pelatkaa, piistäkää, pyöräilkää, menkää uimaan...) ja pidä kuri. lapsillasi on tylsää, jos tappelevat päivästä toiseen.

Oikeasti, vaihdat pussilakanat tästälähin joka toinen viikko, heität ne tuolinpäälliset helvettiin ja muutenkin järkeistät tuota hommaa. Kuulostaa ihan hullulta, sori vaan...

Jos on jo, niin miksi peset vajaita koneellisia? Vai miten teillä voi muka tulla joka päivä 12-24kg pyykkiä? Ja toi on laskettu 6kg koneella...

Oletko koskaan punninnut 6kg kuivaa pyykkiä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat