Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Valitunnilla kavin sitten teella opettajienhuoneessa tauolla ja kun olin lahdossa tulivat valkkavalvojat sisaan ja kertoivat miten tokaluokka taas riiteli jalkapallosta. Tyttareni on juri tuolla luokalla ja olin opettajan kanssa lahtemassa takaisin luokkaan ja sitten kuulin oman lapseni nimen ja opettaja siihen heti pikkaisen hadissaan etta 'tassa on muuten X:n aiti'. Onneksi lapseni sai vain kehuja kun oli ollut puuttumatta koko riitaan, olisipa ollutkin niin herkullinen tilanne jos tuo valkkavalvoja olisi haukkunut lastani.... Kaikki siina sitten nauroivat etta, huh helpotusta, onneksi satuttiin kehumaan tyttoasi!!

Sivut

Kommentit (57)

Lainaus:

kaikki on ymmärtänyt että ap ei asu suomessa. Sitä en itse tajunnut, miten kaikki oli niin helpottuneita, että onneksi satuttiin kehumaan tytärtäsi? Siis minä ymmärtäisin sen niin, että yleensä asia olisi toisin? Olen kai outu, mutta mulle tulisi sellainen olo, jos tuota tilannetta pitäisi alkaa oikein selostamaan vanhemmalle ja huh, helpotusta hokemaan. Tosin olen suomalainen ja asun täällä, joten en sitten tiedä miten muualla toimitaan.

Siis tuo kaikki kavi aivan mutkattomasti, eika mitaan ihme kyrailyja tuossa tilanteessa ollut. Eika siina mitaan sen suurempia helpotuksen huokauksiakaan paastelty. Ihan huumorilla ja naureskeltiin vain etta, heh heh onneksi ei nyt mitaan tuon pahempaa sanottu...

Olisikohan tassa joku kulttuurien valinen ero, small talk maa vs. ei sellainen? Kun tuossa tilanteessa ei minun mielestani ollut mitaan kauheaa vaikkakin kylla opettaja aika nopeasti minut siina sitten esitteli, mutta en nyt olisi pyortynyt vaikka lapsestani olisi jotain sanottu. Ihan normaaliahan se on, ollaan kaikki kuitenkin ihmisia.

Kiitos muuten viela muista kirjoituksista, kiva etta tajusitte jutun!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

saaaaaaaairaan kateellisia jollekin anonyymille "vierailijalle", joka netissä kehuu tytärtään. Jpjep, kaukaahaetumpaa kateuskorttia saa hakea.

Ps Aloitus oli todella säälittävän tyhmä

jos ei pärjää väittelyssä!

Taisi olla niin että oikeastikin pelkäsit, että sinun tyttöäsi haukuttaisiin, ja olit vaan sanomattoman helpottunut, kun niin ei käynytkään.

No, koomista tarinastasi ei saa kirveelläkään, mutta tottakai iloinen saa olla jos omaa lasta kehutaan koulussa.

Ja todellakin, kateudesta ei ole kyse, jos ei ymmärrä viestisi pointtia. Ziisus! :D

Lainaus:

saaaaaaaairaan kateellisia jollekin anonyymille "vierailijalle", joka netissä kehuu tytärtään. Jpjep, kaukaahaetumpaa kateuskorttia saa hakea.

Ps Aloitus oli todella säälittävän tyhmä

kun en tajunnut viestin pointtia mutta ap haukkui heti tyhmäksi.

Sen jälkeen voi ehkä olettaa ettei kauhean myönteisiä viestejä välttämättä tule.

käydään aika kauheeseen tyyliin keskustelua lapsista ja niiden vanhemmista.

Kyllä vasta aloittaneella opettajalla on monta kertaa korvat helottanu punaisena kuunnellessa miten "sekin äiti on ihme ämmä kun aina jaksaa rutista joka asiasta" tai "se poika kuin itse piru"...

=( Mietin vaan että ansaitseeko joku tuollaista kohtelua? Edes selän takana? Ei mielestäni vaikka olis millainen persoona tahansa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat