Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (77)

Kiitos laralei ja kaikki muut plussaonnitteluista, jos en ole vielä muistanut kiittää:)! On kyllä niin ihana ja onnellinen olo nyt, kun on vihdoin raskaana! Toivottavasti tämä onni kestää ja saamme tammikuussa oman pikkuisen!

Täällä palstalla on ollut melko hiljaista nyt viikonloppuna...ovatkohan kaikki ulkoilemassa ja nauttimassa kauniista kevätsäästä=)

Nyt taitaapi olla täällä meneillään rv4+4 ja raskausoireita ei mitenkään hirmuisesti vielä ole..jotain pientä oiretta tietysti löytyy, mutta pahoinvointia ei ainakaan vielä ole ilmennyt. Missäköhän vaiheessa sitä alkaa tulemaan? Taitaa kyllä olla aika yksilöllistä ja eihän kaikille sitä edes tule koko raskausaikana...joten katsellaan, mitä tulevat raskauspäivät ja -viikot tuovat tullessaan!

Olipas muuten hassua, kun muutama päivä sitten postilaatikkoon oli ilmestynyt Vauva-lehden tilaustarjouspostia! Onko muille käynyt samalla tavalla=)? Lähettävätköhän ne kaikille plussanneille tarjouksen lehdestä, kun näkevät keskustelupalstoilla plussauutisen? Tuleeko muuten kenellekään teistä kyseinen lehti? Kannattaako tilata? Olen tässä miettinyt, että jonkun vauva-aiheisen lehden haluaisin tilata:)

Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa jokaiselle Enskalle ja kaikille pikkuisille masuihmeille:)!

Viipuli ja Muru

Piti vaan tulla Viipulia onnittelemaan, kun olen ihan unohtanut. Eli onnea plussasta:) Vauvaliimaa ja tarrasukkia mukaan!

Myös muille uusille onnea. Tervetuloa mahtavaan joukkoon:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kylläpäs tuli nukuttua tänään..

Tieten alkaa unen tarve taas lisääntyä ;)

Kuuden tunnin yöunet ja pari tuntia hereillä, sit päikkärit viis tuntia!!

Just kerkesin postin hakea ja ruuan laittaa ennen ku ukko-kulta tuli töistä.. Nyt hän on puolestaan paapimassa :)

Larsku85. Mullakin alussa paino meni muutamia kiloja alaspäin.. Se on aika tavallista! Kohta sullaki rupee kirimään kiloja takaisin :)

Mulle tullut takas kaikki ja pari ylimääräistäkin!! Masu alkoi näkymään vasta joskus 20 viikon tienoilla ja siitä se sitten on paisunut tasaiseen tahtiin.. Älä huoli!

Listasin tuossa tarvikkeita mitä vauvalle on hankkimatta.. Aikapaljon sitä vaan tarvii kaikenlaista että alkuun pääsee!!

Kaikki suuret hankinnat on jo tehty.. rasvat, pesuaineet ym. täytynee hankkia viim. heinäkuun aikana!

Mammat hoi! Mitä kaikkea sitä oikeesti sieltä apteekista kannattaa ostaa etukäteen??

Saas nähdä onko meidän tiiti sitten kuinka kiireinen tulemaan malimaan.. Minä oon syntyny rv 40+4 ja mies 40+3, että aika tarkkoja ollaan molemmat oltu :)

Miehellä alkaa kesäloma sillon ku mulla rv 39+1. On kyllä suuri helpotus että on kotona sen loppu ajan.. (Mikäli tiiti ei päätä tulla jo ennen sitä!) Sit pitää kerralla kaikki isyysloman.. eli saa olla yhteensä 7 viikoa putkeen kotona :)

Minä täällä jo innolla odotan synnytystä..

Huomenna mennään yhdessä neuvolaan ja ajattelin vaihteeksi kysellä.. että mitä mahdollisuuksia meidän synnärillä on " luonnolliseen" kivunlievitykseen..

Toivoisin että olis " amme" ku pystyn rentotumaan vedessä todella hyvin :)

Joo.. huomenna oon taas paljon viisaampi! Varataan mulle aika sokerirasitukseen :( Kiva olla ku tulee migreeni heti kun ei syö tai juo..

että melkonen rasitustesti mulle!!

Iski itelle sellanen pelko peikko kun on toi kissa..

minä vaihdan sen hiekat ja " neidin" ruokapaikka on tiskipöydällä!!

Muutenki kulkee pöydillä ja tunkee ittensä aina ruokailun aikaan pöydälle jos vaikka jotain sais :)

Eli se toksoplasmoosi mua huolettaa..

Kirjoittaisko neuvolan täti lähetteen, että testattais onko mulla sitä??

Varmaan mulla on vasta-aineet sitä vastaan ku on ollu kotona kissoja ku oon ollu pieni!

Tulipas sepustus.. Nyt alan valmistautumaan kävelylle!

Niamey ja tiitiäinen rv 26+5

Joo mä olen nyt alkanut tuuduttautua siihen uskoon, että noi vatsakivut on vaan jotain rasituksesta johtuvia lihaskramppeja/kolotuksia. Kun ne tulee touhutessa, ja lähtee sitten itsestään pois kun lepään. Eilenkin alkoi vatsaan sattua, kun olin 7h kassalla (töissä siis) kauheissa vapunjälkeisruuhkissa, ja siihen seitsemään tuntiin sain ruhtinaalliset kaksi 10min taukoa, joista toiselta jouduin vielä tulemaan ruuhkan takia kesken pois! Teki mieli huutaa niille asiakkaille, että " menkää pois ku mä oon raskaana ja väsyttää ja sattuu!" :)

Oletteko te kaikki muuten maksaneet siitä yksityisestä alkuraskauden ultrasta? Kun itse olen ajatellut olla menemättä - se on täällä Helsingissä niin älyttömän kallis. Kaikki raskaudestani tietävät tutut ovat sanoneet, ettei kannata tuhlata rahojaan siihen. Toisaalta, olisihan se ihana tietää, että tuolla kohdussa on ihan oikeasti pieni vauvanalku. Mutta aion nyt neuvolassa kysäistä, josko siellä jo saataisiin dopplerilla sydänäänet kuulumaan. Tod.näk. ei, koska mulla on niin aikaisin se neuvola. Mutta joillainhan on kuulunut tosi aikaisin, joten olisi kiva edes kokeilla..

Sori omanapaisuus, mutta meidän kone on nyt jostain syystä niin hidas, etten päässyt lukemaan kaikkia kirjoituksia..

Neiti nukkuu sylissä ja hymyilee unissaan oikein hytkeen kera=D

Queen, sitä raskausaikaa on kyllä kieltämättä ikävä, samoin kuin synnytystä... Jännä, kun sitä ensin pelkää että nyt se ei aio syntyä ollenkaan ja sitten haikeana kaipaa kuitenkin sitä isoa mahaa! Mutta tähänhän se väistämättä johtaa...

Synnytyksestä oon palautunut mielestäni hyvin, en kyllä oikeastaan revennytkään. Pari tikkiä tuli, nekin tuossa " etupuolella" eli väliliha säästyi ja nuokin mitä tuli oli kuulemma lähinnä pikku haavoja. Paikat oli ekan viikon tosi kipeät mutta pari viikkoa kun meni oli jo ihan " normaali" olo ja eilen aloin jo vähän jumppailemaan ja varovasti hölkkäämään.

Kiloja on jäljella ne mitä raskautta ennen+parin ekan kk:n aikana omalla mässäilyllä ja laiskuudella hankin, eli varsinaisia raskauskiloja ei oikeestaan oo. Eli ihan kivasti on mennyt!

Tosiaan, vauvapuolelle seuraavaksi sitten Lisa=) Täytyy taas todeta että kyllä tuo aika lentää..!

Miehen vanhemmat on tulossa vapunviettoon ja isäntä onkin jo takapihalla grilliä virittelemässä..meillä oli vuosipäiväkin lauantaina joten yhtä juhlaa on ollut;)

Pakkaan tytyn vaunuihin ja lähdetään mekin ulkoilemaan..vielä kerran hauskat vaput kaikille!

-Ankka & Prinsessa huomenna täydet 4 viikkoa!-

Täällä myös yksi, joka kyllä lueskelee ahkerasti, mutta kun omassa napaseudussa ei ole kauheasti uutta, niin kirjoittelu jää harvemmalle.

Kivoja ultra ja neuvolakuulumisia monella ja ihan uusia potkujakin tunnettu (ainakin burde) Hienoa! =)

Toivottavasti kandin masu asettuu ja huoli on turhaa!

Tervetuloa Viipuli ja onnea ja tarrasukkia sinne näin virtuaalisesti!

Varmaan meitä kaikkia on aluksi jännittänyt tai pelottanut nuo km:n ym. mahdollisuudet, mutta turha kai sitä on etukäteen murehtia. Vaikka kyllä se vielä itselläkin käy mielessä välillä, jos oikein vatsaan koskee tai jotain.

Ja vielä Viipulille, että meitä alkaa olla aika hyvä joukko opeja tai sellaiseksi opiskelevia tai joskus opiskelleita täällä ensikoissa. Minä olen luokanope ja taitaapa olla tuo ykkösopekin. (Ja olikohan fiolla saman alan opintoja takana?) Ja taisipa olla joku muukin. Mutta onhan meitä tässä maassa niin pakjon, että kumma olis, jos ei useampi tännekin osuisi... ;o)

Q:lle onnittelut opiskelu-urakan päätöksestä! Ja Queenille terkkuja, että anna hyvä ihminen itsellesi lupa herkutella - vauvakin sitä vaatii... ;o)

Me saatiin tänään mun ystävältä turvakaukalo ja hoitolaukku EkaVekaralle. Samasta paikasta saadaan lähemänä syksyä vielä jalallinen amme, rattaat, joihin saa tuon kaukalon kiinni ja varmaan jotain muutakin. Muutamien vaatteiden lisäksi siis ekat vauvatavarat nyt kotona. Ja miehen äiti kertoi eilen, että heillä on vanha itse tehty suvussa kulkenut kastemekko, jota saamme sitten aikanaan käyttää. Ihanaa!

Nyt kuitenkin takaisin tuonne ihanan lämpöiseen auringonpaisteeseen. Voikaa hyvin!

-Amy ja EkaVekara rv 15+0 *tuulettaa taas uutta viikkoa* =)

Quiero3: Juu se meijän 4D-ultra on 24. viikolla. Jossain oli joskus, että se kannattaa tehdä joskus 21-26 viikoilla..

Laralei: Meijän 4D-ultra taitaa maksaa 140e!? Jos muistan oikein.

Viipero: Mä oon sairaanhoitaja ja jaan kutakuinki joka työvuorossa lääkkeitä (tabl. & mikstuuroja), enkä todellakaan tartte mitään suojaimia. Eri asia tosiaan on sit jos on jotain haitallisia hengittää noin muutenkin. Että ihan huoletta voit jakaa... ja niinku joku sanokin, niin voithan kysyä työterv.lääkäriltä jos huolettaa.

Osborne: Kysyit, että ketä kirjottelee päiväkirjaa... Mä tein Liberon sivuille Penni-Ennille omat sivut, johon oon kirjottanu päiväkirjaa aina kun jaksan ja ehdin. Se on sillain kiva, kun kauempana asuvat perheenjäsenet (mun perhe + suku) voi pitää itteensä sitä kautta ajan tasalla.. =) Siellä on kaikki ultra kuvat ym.

MiaMik: Voi kumpa mäkin jo tuntisin jotain liikkeitä. =) Aina kun oon koittanu rauhottua ja kuulostella niitä, niin mä nukahdan. =) Noh... kai mäkin ne jossain vaiheessa alan tuntee...

Burde & Penni-Enni rv 18+1 (jee -> enää 2vkoa puoliväliin!!!!)

että vaan silmäilin nuo teidän jutut...

Quierolle onnea opintojen loppuun saattamisessa.

Muille onnittelut mukavista masukuulumisista. Tulee ihan haikea olo, kun niitä lukee. Tuntuu, etten tajunnut raskauden aikana, että se ensimmäinen raskaus on ainutlaatuinen. Taisin aika vähän tutkiskella masuani, mutta kun on aina olevinaan niin kiire (vaikkei mitään olisikaan).

Alkon käytöstä joku huolehti. Itse join raskauden aikana ehkä 3 lasia punkkua ja pari pulloa olutta. Mutta plussaa edeltävänä vkonloppuna olin totaalisessa änkyräkännissä, ihan tolkku pois. Mielestäni joinkin ihan normisti. Olisikohan ollut jokin hälytyskello. Seuraavana aamuna jotenkin tiesin olevani raskaana... Krapula oli aivan erilainen kuin ennen. Muistan lukeneeni (en ole varma pitääkö paikkansa, mutta on siinä järkeä) että jos se ei ole vielä kiinnittynyt, niin äidin elintavoista ei ole haittaa.

Itselläni meni vappuaatto selvinpäin baarissa. Olin 8 tuntia töissä. Ihan kivaa vaihtelua. Oon aina ollut kova menemään, joten välillä tuntuu, että seinät kaatuu päälle, vaikka K onkin niin ihana. Nukkuukin aika usein sellaiset 7h putkeen yöllä =D Masu vaan tahtoo vaivata, mutta mun maito on vissiin aika rasvasta, koska neiti syö suositusten keskimääriä tai jopa vähemmän ja painoa hänellä oli eilen 6viikkoisneuvolassa jo huimat 4610g ja pituutta 54,5cm (vastaavat syntyessä 3245g ja 49cm). Painoa oli tullut kahdessa vkossa 700g!!!

Itse lähden huomenna humputtamaan tyttöjen kanssa. Saas nähdä kestääkö mamma olla pois. Pakkasessakin on maitoa vaikka moneksi päiväksi, että puhdasta ravintoa on tarjolla =)

I ja K, 6vkoa

Lisa: juu, meiltä roihin on kuta kuinki 150 km. Eli nyt varmaan jo kaikki meiltä päin olevat arvaavat mistä olen kotoisin :) Tosiaan toivon et synnytys ei tapahtuis aivan yhtä nopeasti kuin mitä itse olen syntynyt.. Olin kuulemma tullu niin vauhilla et hyvä kun oli lääkäri kerenny koppia ottaa :) Näin siis meidän sukulaiset vitsailevat asiasta.. Vaikka toisaalta toivoo et menis vain nopeesti niin ei tarttis lääkkeistä kauheasti ottaa siinä vaiheessa..

Heidi: Juu, siis tämä np-ultra piti olla minun tapauksessa viikolla 11+4 eli ihan " normaaliin" aikaan, mutta siellä ultrassa selvisi että vauva on kahdeksan päivää pienempi. Tulostakin epäilivät sen takia kun niin alkuvaiheessa oli, mut kaikki kumminki pitivät mittausta sen verran luotettavana ettei uudestaan tarvii mennä.

Täällä on kans yks joka kärsii tästä lämmöstä.. Vaikka mahaa ei vielä olekkaan niin koko ajan ahistaa kuumuus ja hikoilutus.. :( Sääli tosiaan niitä jotka viimisillään ovat heinäkuussa..

Q:lle myös täältä onnittelut valmistumisesta!!

Tämä lähtee nyt tutkailemaan vaunuesitteitä, et joskos löytyisi jotain miellyttävää.. Joko muut olette ostaneet vaunut? Tai päättäneet mitkä ostatte? Osaatteko suositella jotain tiettyä merkkiä??

fiorella rv 10+6

Burde(?): Meillä on perhevalmennuksen 2 ekaa kertaa synnytyksestä. 3. kerta vauvan hoidosta ja 4. vain naisille tarkoitettu imetyksestä. Eli samassa on synnytysvalmennus ja sit muuta tarpeellista vauvan kanssa elämiseen tarvittava tietoa. Synnytyssairaalaan saa mennä erikseen tutustumaan. Kuulemma noin kuukautta ennen laskettua aikaa, mut meidän pitää varmaan soitella sinne jo vähän aiemmin, kun haluttais päästä englanninkieliselle esittelykierrokselle eikä niitä varmaan ole niin usein kuin suomeksi.

Me saatiin tänään uuden kodin avaimet!! Muutetan tosin pikkuhiljaa niin, että vasta kesäkuun alusta asuttais siellä. Siivoamista ja tapetointia on ainakin vielä edessä ennen tavaroiden viemistä. Toi siivous ym. urakka alotetaan vasta kun kummanki koulut on loppu eli parin viikon päästä.

Alkaa jotenki vähitellen tuntua siltä, että aika loppuu kesken. Muuton lisäksi ois vielä paljon asioita mitä pitäis tehdä ja paljon tavaroita mitä pitäis hommata. Lisäks olen vähän päättänyt, että vauva sais syntyä jo joskus heinäkuun puolessa välissä :) Vaikka kai se on isältään perinyt uppiniskaisuutta sen verran, että on jo ton mun päätöksen takia päättänyt syntyä vasta elokuun puolella..

Jenni 28+0 (oman " suunnitelman mukaan enää 10 viikkoo ;) )

Heipsan enskat ja kiitos kaikille onnitteluista!! =)

Päästiin tänään kotiin Pacon kanssa ja iso Ihaa-vappupallo on sängynpäädyssä =) Onneksi mun vanhemmat oli ostanut sellaisen,ettei tarvinnut lähteä mihinkään vapputorille pallon hakuun¿ ei oikein toi kävely tunnu kauheen kivalta vielä. Meidän pikkumiehen kuva löytyy nyt tuolta www.syntyneet.fi. Siellä TAYS ja työnimenä tietysti Paco =) Liitän tähän vielä synnytyskertomuksen¿

Lisalle tsempit viimeisiin päiviin!!!! Muuten en vielä ehtinyt/jaksanut pinoa isommin lukea.

Tässä sitä synnytyskertomusta nyt sitten tulis.

Eli tosiaan perjantaina 28.4. oli meidän pacon laskettu aika. Edellisenä iltana vielä tuskailin, että ei oo mitään merkkiäkään siitä että synnytys olis lähestymässä¿ Lasketun ajan aamuna kuuden aikaan heräsin siihen, että jotain lorahti. Kipittelin vessaan ja siellä lorahti lisää. Epäilin, että olisi lapsivettä mutta en kuitenkaan ollut varma. Tunnin verran siinä vierähti ihmetellessä kunnes seitsemän aikaan alkoi supistukset ja tulivat heti viiden minuutin välein. Puoli kahdeksan aikaan soitin synnärille ja sieltä käskettiin tuota lorahtelua seurailla ja sanottiin, että supistusten puolesta voi heti lähteä kun siltä tuntuu. Kasin aikaan sitten soitin miehelle, että nyt kotiin ja äkkiä¿ puoli ysi lähdettiin ajamaan sairaalaan ja autossa supparit tuli kolmen minuutin välein.

Synnytysvastaanotolla oltiin yhdeksän aikaan. Olin hetken käyrällä ja sain peräruiskeen. Kolme senttiä olin auki siinä vaiheessa joten saliin päästiin melkein heti. Kymmenen pintaan oltiin salissa ja siinä alettiin heti valmistella epiduraalia. Supistukset oli järkyn kipeitä. Imppasin ilokaasua epiduraalia odotellessa. Vähän ennen yhtätoista epiduraali laitettiin ja se oli taivas! Kipu hävisi kokonaan ja supistusten aikana tuntui vaan painon tunnetta. Puolisentoista tuntia meni helposti kunnes supparit alkoi taas sattua. Epiduraali uusittiin vielä kun auki olin vasta 5 senttiä. Taas meni puolisentoista tuntia helposti. Iltavuoron kätilön tullessa saliin supparit sattui taas jo kovin ja kätilön tutkiessa olinkin jo kokonaan auki. Kätilö katetroi ja sen jälkeen antoi luvan alkaa supistusten aikana pikkuhiljaa ¿ähkimään¿ että vauva laskisi kunnolla. Lopulta painon tunne oli jo niin kova, että alettiin ponnistamaan. Puolen tunnin ponnistamisen jälkeen voimat alkoi olla ihan loppu. Mulla nousi kuume 38 asteeseen ja supparit alkoi heiketä ja harventua. Kätilö soitti lääkärin saliin ja alkoi valmistella imukuppia. Imukupin avustuksella saatiin sitten meidän ihana pikkumies maailmaan klo 16.12. Pojan mitat oli 3220g/49cm. Repeämiä ei tullut, mutta eppari tehtiin imukupin vuoksi. Tikkejä siihen tuli kolme.

Synnytyksestä jäi hyvä mieli vaikka imukuppiin jouduttiinkin turvautumaan. Mies oli aivan ihana koko ajan eikä edes mennyt möläyttelemään mitään mitä saisin tuonne isien möläytysketjuun.. =D

Sairaalasta kotiuduttiin tänään kun poika on 3vrk:n ikäinen. Oltaisiin lähdetty jo eilen, mutta poitsulla oli sokerit vähän matalat. Joutui pieni sitten sokerikäyrälle ja arvot oli onneksi koko ajan hyviä.

[color=red]pikku-milli & paco 3 vrk! =)[/color]

Rauhallisesti on vappua vietelty :)

Eilen päivällä käytiin kävelyllä kaupungilla.. Ostettiin ekat irtojätskit ja istuskeltiin puistossa niitä maiskutellen :D

Illalla laitoin hyvää ruokaa ja sit käytiin ajelemassa uusia rakennus alueita läpi.. hienoja taloja on taas ihmiset rakentanut!

Tänään käytiin anopilla kyläilemässä ja viivyttiin taas kolmisen tuntia! Kovin se jo innoissaan odottaa uutta tulokasta :) Muut lapsenlapset on niin kaukana että näkee niitä aika harvoin.. mutta meidän tiitiä saa kyllä tulla hoivaamaan ihan milloin vaan ;)

Kiva kuulla että millillä kaikki hyvin :)

Lisalle paljon suppareita!!

Mutta nyt meen pukeen ja sit kävelylle! Täytyy pitää ittensä liikkeellä ettei väsähä tonne sohvan pohjalle..

Niamey ja tiitiäinen rv 26+4

Ihana ilma tosiaan:)

Mukava päivä oli muutenki, käytiin töiden jälkeen äipän kanssa hennesissä ja kappas, löytyi ihanat valkoiset pellavaiset äippähousut just sitä harvinaista kokoa s..mutta eipä mahtunut pullan yksiö millään niihin housuihin vaikka muuten ois ollu just hyvät..piti ottaa m-koko:) käytiin vielä syömässä kanarullat ja söin jopa jälkkäriks jäden,hyvä,hyvä:)

Tervetuloa uudet odottajat!! Nythän on tosiaan oikea plussabuumi:)

Lisan kuulumisia on pakko käydä vähän väliä kurkkimassa, josko se lähtö tänään tulis;)

Jotain piti viedä kommentoida mutta en muista mitä?..no tuun löpisemään taas kun se jokin tupsahtaa päähän..

Queen ja Pulla rv 26+2

ainiin, ihan pakko vielä vähän hehkuttaa kun tossa hoksasin että mulla on enää 15päivää töitä:))))))) 3viikon päästä alkaa kesäloma ja sitte se äippäloma.jes!

nimim. työmotivaatio nolla;)

En ole täälläkään kerinnyt käymään varmaan kahteen viikkoon, kun oon ollut töissä aina iltavuorossa ja kun sitä tulee puol kympin aikaan kotiin, niin ei jaksa ku kaatua sänkyyn.

Ilmeisesti täällä ollaan sillä välin lisäännytty, Pikku-millille (muistaakseni, uusi kun olen, niin en ihan noita nickejä muista vielä:)) paljon onnea!!

Vappu meni mulla rauhallisesti. Oltiin Tampereella vapputorilla miehen ja sen vanhempien kanssa. Oli ihan kivaa, vaikka muut olikin aika humalassa ja terassillakin tilasin aina vaan kolaa tai jaffaa. Mut täytyy kyl myöntää, että mun teki niin paljon mieli yhden ravintolan omaa mustikkasiideriä, että join sitten yhden semmosen. Ja kyllä maistui hyvältä :) Illalla sit grillattiin ja voi että maistui grilliruoka pitkästä aikaa taivaalliselta! Nam!

Äsken tulin neuvolasta ja olen vieläkin hieman järkyttyny; mulla oli paino pudonnu yli kaks kiloo!! Onko muille käyny näin? En ymmärrä... Pahoinvointia oli kyl alussa pari viikkoo ja nytkin oon silloin tällöin oksentanu, mutta oon kuitenki syöny hyvin! Ja koko ajan on nälkä.

Ja sit mua ihmetyttää ku maha ei kasva millään! Ei musta vieläkään huomaa, että oon raskaana. Itse kyllä tunnen, että on se vähän koholla, mutta ei se oo kasvanu mihinkään. Minä niin jo haluaisin vauvamahan. Onko teillä muilla ollu tässä vaiheessa jo näkyvä masu?

Mutta ei mulla tällä kertaa tän ihmeempiä, taidan mennä sänkyyn makoileen ja vähän lukemaan päivän postia.

-Larsku 16+2

Allergian kourissa poteville ihan ensin vinkki: Ostin tänään Nasaleze nimistä nenäsuihketta, ei sisällä mitään lääkeaineita vaan tekee suojaavan pinnan limakalvoille, on semmosta " puuteria" . Mulla ainakin helpotti heti ja mulla allergiaoireet on voimakkaat..aamulla pärskin ja niiskutin koko työmatkan niin että keuhkoihin sattui:( Tuotetta saa apteekeista ja luontaistuotekaupoista ja on kuulemma täysin turvallinen raskaanaoleville ja pikkulapsillekin kun siitä ei imeydy mitään elimistöön ja sisältää vain selluloosaa vai mitä lie olikaan..hinta oli kyllä rapea 18e..mutta pitäis riittää kauan, itse ostin ikivireästä:)

Lisa: Voi kun vauva jo tulis:) Jaksamista ja pitkää pinnaa viimemetreille!

Burde: Onnea liikkeistä:) On se niin ihanaa:)

Masua odottaville lohdutuksia, kyllä se sieltä pömpsähtää ja on yhtäkkiä jo kunnon pallo;)

Mä meen nyt väsäämään salaattia..oon kyllä semmonen tiukkis etten osaa näköjään ees raskaana ollessa herkutella kunnolla ilman huonoa omaa tuntoa, en tietty masuasukkiani nälkään näännytä mutta pitää syödä niiiin terveellisesti tai tulee kauhee morkkis. Vappuna söin yhen vaivasen munkin ja join pari lasia ja siitäki kehitin kunnon morkkiksen ja paksun olon..saa nauraa;) Oon oikeesti kade Lisalle kun pystyt ihanilla herkuilla itteäs hellimään..toivottavasti mäkin pikkuhiljaa saan vähän löysemmän vaihteen päälle, hullu nainen:/

Queen ja Pulla rv 26+0

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat