Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Paljonko olette maksaneet lastenhoitajalle? Tarkoitan sellaista kotona käyvää tyttöstä, joka tulee n. tunniksi kerrallaan, että äiti pääsee kauppaan tai yms.

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itse ainakaan (15v sitten) sain 15mk/tunti ja silti mielelläni lukiolaisenakin kävin hoitamassa naapurin lapsia. Usein olin n. 3h ja silloin sain 80mk ja se oli iso lisä omiin rahoihin.

Eri asia on palkata joka päiväinen lasten hoitaja verokortilla mutta eipä sitä näillä tuloilla paljon yli 4e/h pysty makseleenkaan esim kuntosalimaksun päälle. Tosi mielellään vahti on tullut ja lapset tykkää. Olemme toki pitäneet hänestä muutenkin huolta eli kun oli vielä 18v kuskasimme hänet kotiin hoitokeikan jälkeen. Sai usein kyydin meille. Nyt kulkee omalla autolla. Annamme hänelle joululahja, synttärilahja ja pidämme muutekin meille läheisenä ihmisenä. Hän tekee muitakin töitä mutta edelleen tulee meille mielellään jos hänen aikatauluihin sopii.

Toimin kahdella lapselle lapsenvahtina silloin tällön ennen omia mukuloita.

Yleensä oli ilta painotteista eli lapset sänkyyn ja itse katoin leffoja kunnes nukahdin.

Ja yleensä olin paikalla noin 6h. Mut siis tosi helppoa ja vaivatonta ja sain noin 25e.

Yhtenä vappunakin oli sama homma ja sain 50e.

Se oli hieman tilanteen mukaan ja siitä että miten kovasti he halusivat viihteelle että paljonko sain kohotettua palkkaa. =)

Mutta jos olisin ollut lasten kanssa 5päivänä viikossa ja kolme tuntia niin 50e ei olisi todellakaan riittänyt.

Voi riippua tietysti lapsenlikan iästä.

14 vuotiaana se olisi ollut iso raha mutta 19vuotiaana naurettavaa.

25e/tunti + matkakulut (2x seutulippu/taxiraha). Verojen kautta.

Mun mielestä (omien) lastenhoito, on niin arvokasta työtä, että halutaan maksaa enemmän, kuin esim MLL hoitajien taksa. Meillä käy opiskelijoita ekstraamassa tulojansa lastenhoito tehtävillä, joten mielellämme tuemme opiskelijoita rahallisesti tällä tavoin. Suht hyvä palkka motivoi hoitamaan ja puuhaaman lasten kanssa entistä enemmän. Muksut 4v 8kk, 2v 4kk, 4kk. Mutta palkka aina sama, oli sitten muksuja hoidettavana 3 tai 1.

Pihi systerini käyttää paljon MLL hoitajia ja maksaa asianmukaisen MLL palkan tai jos käyttää ulkopuolisia hoitajina, niin se on 4-5e/tunti (pimeästi).

Siinä menee kuitenkin aika iso osa päivästä (keskellä päivää varsinkin jos nuo kolme tuntia ovat, ettei esim. heti aamulla). Niin on se aika onneton korvaus 10 ¿/päivä.

olen tietysti itse kotona koko ajan. Lapsi vaan vaatii niin paljon seuraa ja seurustelua, etten ehdi keskittyä esim. harjoitustöihin, jos ei ole " kaveria" .

Kerralla tarve on 1-2 tuntia ja vanhemmat ovat tykänneet järjestelystä. Mietin vaan joskus, että joku pitäisi omituisena järjestelmää, jossa 11-vuotiasta käytetään " työvoimana" .

Pahimmillaan matkat vie enemmän aikaa kuin itse " työ" !

Pitäähän siitä jotain hyötyäkkin, että työtä tekee! Eli kunnon aika kerrallaan (esim 4 tuntia) ja siitä esim 7 euroa tunti tai joku könttä summa!

Tienaisin nimittäin muksujasi hoitamalla suunnilleen saman kuin nykyisessä työssäni, ja olisi varmasti stressittömämpää!

t. KTM vaativissa asiantuntijatehtävissä

:D

niin maksetaan 17 e per päivä, ja töitä on 6 tuntia päivässä. Tämä taksa siis yläasteikäisille / lukioikäisille nuorille!

Itse olin erään keski-pohjanmaalaisen kunnan päiväkodissa töissä, kuusi tuntia päivässä, viisi päivää viikossa, 500 mk viikko. Eli laskekaapa siitä mikä tulee tuntipalkaksi!

Itse maksaisin lastenhoitajalle 5 euroa tunti. Ei myymäläapulaisenkaan minimipalkka ole kuin reilut viisi euroa, ja on paljon rankempaa työtä kuin yhden tai kahden lapsen hoitaminen...

Uusimmat

Suosituimmat