Vierailija

Tunnen olevani liian riippuvainen miehestä, myötäilen enkä uskalla yksin tehdä suuria päätöksiä. En koskaan repäise tai tee mitään unelmieni toteuttamiseksi. Millä lisätä rohkeutta, itseluottamusta, itsenäisyyttä?! Ihailen ystävääni joka on oman elämänsä herra, ei pelkää tehdä suuria päätöksiä, jne. Huomaa, miten miehetkin arvostaa tollasta!

Kommentit (5)

että tajusin elämän rajallisuuden kerta kaikkiaan. Että jos en nyt ala elämään, en kenties koskaan ehdikään. Samalla hetkellä tuli hyvin voimakkaana tunto " paskat muista" . Eli siis tajusin, että se ei voi minua vahingoittaa vaikka naapurin akka tai kotikaupungin juorukello ajattelisivat mitä tahansa minusta.

Minä olen minä. Jos en kelpaa aitona omana itsenäni, niin oma on häpeänsä ja heidän tappionsa. Elämässä ei ole aikaa tuhlattavaksi ilkimysten mielistelyyn tai muuhun toimintaan, jota teet puoliväkisin tms.

Sinä olet hyvä ihminen. Juuri sellaisena kuin olet. Kykenet varmaan huomaamaan, etteivät sinua mollaavat henkilöt ole täydellisiä. Tai jos sattuvatkin olemaan, niin mikään taho ei vaadi sinulta sitä.

Teatteri/kuoro tms. ilmaisutaidollinen harrastus yleensä rakentaa itseluottamusta.

tämän voi aloittaa ihan pienistä asioista, yhdestä harrastuksesta, kurssista tai jostain muusta. Sitten kun saat itselle uudesta asiasta paremman mielen rohkaistut ottamaan uuden askeleen ja sinusta tulee onnellisempi ja itsenäisempi. Äläkä anna lannistavien kommenttien tai toisten väheksynnän vähentää innostustasi ja itseluottamustasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on ihan onneton itseluottamus. Sitä on pohdittu ja ratkaisu tai ainakin askel eteenpäin olisi kuulemma, että saisin onnistumisen kokemuksia. Ensin pieniä ja siitä sitten enemmän. Vähän niinkuin lapsillekin kasvatetaan tervettä itsetuntoa..

Harmi vain, että oon koko ikäniuskonut siihen, mihin mut kasvatettiin pienestä eli et musta ei ole mihinkään ja oikeastaan ei kannata edes yrittää, koska taatusti menee pieleen.

Mutta siis tee jotain pientä, mitä haluaisit ja kun onnistut, tee lisää. Päätä joku asia, iloitse siitä ja seurauksista.

Kuulostaa helpolta kai, mutta on pirun hankalaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat