Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulle ei sovi hormonit, ei näköjään minkäänlaiset. Aikoinaan vaihdoin pillerit ehkäisyrenkaaseen, kun olin jatkuvasti pahalla päällä niin että itseäkin tympäisi. Nyt kolmannen lapsen jälkeen otin taas renkaan käyttöön ja taas ketuttaa ihan joka asia. Voihan tässä olla muutakin, kuin pelkästään hormonaaliset syyt, mutta miehen kanssa ollaan väännetty ehkäisyasiasta kun olen sanonut etten halua itseeni enää minkäänlaisia hormoneja kokeilla. Kuulema minun pitää mennä sterilisaatioon. Mutta eikös vasektomia ole helpompi tehdä miehelle ja lisäksi luotettavampi ehkäisykeino? Meidän perhe on nyt " valmis" , lisää lapsia ei enää ole toiveissa, joten tuommoinen lopullinen vaihtoehto kävisi hyvin. Mutta kun mies ei suostu menemään toimenpiteeseen, ei kuulema ole miesten juttu. Mikä ihme siinä on, että minun on ensin pitänyt 16-kesäisestä asti syödä pillereitä ja sitten pitäisi vielä mennä sterilisaatioon. Eikö olisi jo miehen vuoro huolehtia ehkäisystä???!!! Kierukka minulla on joskus ollut ja se ei ollut hyvä joten sekään ei tule kysymykseen. Onko muilla vastaavia ongelmia ja mihin ratkaisuun olette päätyneet?

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ymmärrän kyllä miehesikin kannan. Eikä minun mielestä siihen voi ketään painostaa tai pakottaa. Ei se kuitenkaan ole mikään pikkujuttu.

Joten ainoaksi vaihtoehdoksi miehen puolelle jää sterilisaatio. Jos alan häntä siitä muistuttamaan, niin jo alkaa tulla nettiosoitteita, missä on tietoa naisille tehtävästä uudenlaisesta sterilisaatiosta (Essure). No en kai minä koekaniiniksi ala.

t. ap

Eli miksi sen pitää aina olla minä joka siitä ehkäisystä huolehtii, kuitenkin meillä mies on se innokkaampi osapuoli (kuuluu juuri näihin " seksihulluihin" aviomiehiin, joista oli se ketju joku aika sitten). Ikää meillä on yli 35-vuotta eli 16-vuotiaana hormonipillerit aloittaneena sitä hormonia on aika paljon elimistöön saanut, poislukien tietenkin raskaus- ja imetysajat. Meillä on lapset saatu heti " yrittämisen" ensikierrolla, joten semmoisiakaan taukoja ei ole tullut ehkäisyssä.

-ap

Uusimmat

Suosituimmat