Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Pidän lähes kaikki lomat/lomapäivät 4v. lapsen kanssa yksin. Mies on aina töissä. Minulla ei ole vuosikausiin ollut todellista lomaa, että voisin hengähtää!

En kohta jaksa enää.

Minulla on myös perussairaus joka väsyttää. Siksi tarvitsen normaalia enemmän vielä lepoa. Olen joutunut jättämään työni, koska en jaksa kaikkea hoitaa ja lapsi on kuitenkin tärkein.

Niin ja eronneet olemme eli mies on etäisä. Ja etäisällähän ei ole velvollisuuksia, ainoastaan oikeuksia.

Kommentit (10)

lomaa ilman lasta, siis. Viestini oli tosiaan aika epäselvä :/

Nyt en enää ole töissä mutta aiemmin kyllä olin. Käytin vuosilomani ja palkattomia vapaita että saan lapsen tarhaviikkoja lyhennettyä ja kesälomaa lapselle järkättyä ym. Mies ei pyynnöistäni ja vaatimuksistani huolimatta tinkinyt koskaan töistään tai työajastaan lapsen takia (eikä varsinkaan minun takiani).

Ero tuli. Yksi syy siihen oli tuo hänen asenteensa perhettään kohtaan.

Nyt etäisänä hän ei pidä sitäkään rippusta lomaa mitä ennen joskus piti.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meilläkin ainoa lomani on, kun lapset ovat olleet 2 vk alkukesästä päiväkodissa--

ja viikon päästä menen siskon luo, joka hoitaa apunani lapsia...

Ei tarvitse olla marttyyri äiti ja tehdä kaikkea yksin. Päivhoitopaikka laajentaa lapsesikin elinpiiriä sen lisäksi että antaa sinulle vähän omaa aikaa.

En kyllä ihan ymmärtänyt komenttiasi kaikista lomista kun kumminkin sanot että olet koutunut jättämään työsi. Mistä olet siis lomalla?

Viettääkö lapsi ollenkaan lomaa isän kanssa?

Kannatan työpaikan hakua (koko- tai osa-aikaista) ja lapselle vastaavaa päivähoitopaikkaa. Jos itse esim. olet töissä 6h/vr, niin lapsi voi hyvin olla päivähoidossa 8h ilman, että sinun pitää potea huonoa omaatuntoa. Sen jälkeen teille jää vielä kahdenkeskistä aikaa, mutta sinun kokopäivä ei ole lapsenvahtinaoloa.

Varaa aika sosiaalitoimistoon tai Pelaan ja pyydä lapselle lomaperhettä, jossa lapsi voisi olla viikon-kaksi kesällä ja vaikka yhden viikonlopun/kk talvellakin - niinä aikoina sinä voisit levätä.

Onhan tämä ihan mukavaa lomaa, kun ei tarvi mennä töihin ja saa kerrankin olla kotona lapsen kanssa. Ja tuollainen 3-vuotias on jo niin osaava ja fiksu -> äidilläkin ihan aikaa touhailla omia välillä. Nytkin haki itse maalausvehkeet ja taiteileen tuolla lattialla itsekseen.

Uusimmat

Suosituimmat