Seuraa 

La lähenee ja paniikki alkaa iskeä.. Onkohan mulla nyt kaikki mitä alussa vauvan kanssa tarvitaan??

Pieniä vaatteita on jonkun verran, hoitopöytä/amme-yhdistelmä, pinnasänky, äippäpakkauksen tarvikkeet tietysti... Ja siinähän ne.

Sitterin meinasin hankkia ensi viikolla.

Mitä teillä muilla on ja mitä mun kannattaisi ehdottomasti vielä hankkia? Ajattelin että jos aluksi ei olis kauheesti kaikkea, ehtiihän sitä sitten ostaa kun vauva on maailmassa, vai ehtiikö?? :)

Kommentit (13)

en hoksannut ainakaan teksteistä että joku olisi maininnut rintakumit. (voin hyvin olla myös sokea,jos joku mainisti) Varsinkin jos nännit on jo raskausaikana rikki,niin olisi hyvä olla varastossa. Itse sellaiset olen hommannut jo valmiiksi. Ja ehkä olisi hyvä olla joku ohut vaikka fleece peitto vauvalle vaunuihin/turvakaukalon päälle.

Ja sitten vielä betantenia ja säkylääkettä!

Lilli81 35+4

Esikoisen kanssa huomasi yhtä sun toista tarvitsevansa joten tälläkertaa olen yrittänyt huomioida paremmin kaiken.

Tällaista löytyy nyt valmiina meiltä (mielestäni suurinosa on tärkeitä) :

Vaunut, Turvakaukalo, Rintapumppu, Itkuhälytin, Kantoliina !! (varalla rintareppu), Hoitopöytä, Sitteri, Puuhamatto, Imetystyyny, vaipparoskis, tuttipulloja.

Vaatteet: Pieniä 50-62cm kokoisia bodeja, potkuhousuja, yöpukuja, ulkoiluun sopia haalari + turvakaukaloon lämpöpussi

Hoitopöydälle: hoitoalusta, vaippoja, pyyhkeitä, riepuja, pehmoharja, pumpulipuikkoja, kosteuspyyhkeitä, pari tuttia, lämpömittari, bepanthen-rasvaa, vauvaöljyä, kylpyöljyä, kylpymittari, kynsisakset, kylpypyyhe.

Pinnasänky + äitiyspahvilaatikko ensisängyksi, lakanat, tyyny, pussilakana, peitto...

Mitähän vielä unohdin.

unsku rv 38+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja toinen mitä en huomannut yllä on rintaliivinsuojat, jos maitoa nousee reippaasti, niin et ihan ui. Jo synnärillä saattavat olla hyvät olemassa.

äitimiia rv 35+3

Tosi hyvä ketju tämä! Ainakin näin esikoista odottavalle tuli monta hyvää vinkkiä. Äitiyspakkauksessa näytti olevan ainakin pehmeä harja sekä tuo lämpömittari kylpyjä varten.

Itse olen kuullut, että keräkaalia kannattaa varata kotiin, jos rinnat ovat kovin kipeät. Keräkaalia on ainakin meillä kotopuolessa aikoinaan käytetty tulehdusta ja kipua poistamaan - kuulemma sitä nykyään käytetään rintoja varten myös joissain synnytyssairaaloissakin?

-Vanupuikkoja

-Pehmeää paperia

-Vauvan puhdistuspyyhkeitä (eivät korvaa säännöllisiä pesuja, mutta voivat olla joissain tilanteissa hyödyksi)

-Perusvoidetta (käytetään, mikäli iho tuntuu kuivuvan - ei varmuuden vuoksi)

-Hoitoöljyä (kylpyveteen lorautettavaksi ja vauvahierontaan avuksi)

Esim. sinkkivoidetta pahan vaippaihottuman hoitoon

Kynsisakset (vauvan kynsiä voi alkaa leikata, kun vauva on 2-viikkoinen)

-Pehmeä hiusharja (harjaamalla voi irrotella mm. karstaa, vaikka vauvalla ei hiuksia aluksi juuri olisikaan)

-Desinfiointiainetta (esim. navan tai ärtyneiden " finnien" hoitoon)

-Digitaalinen kuumemittari

-Parasetamol-peräpuikkoja yli 3 kk ikäiselle (muistathan noudattaa tarkasti pakkauksen tai lääkärin ohjeita)

-Pari pehmeää pyyhettä

-Vaippoja

-Roskis lähelle hoitopistettä

-Kylpyamme, kylpylämpömittari

Kopioin tämän aikoinaan jostakin, tästä voi poimia jotain jos ei ole tullut aikaisemmin mieleen :)

Itse lisäisin tuohon vielä mallastuotteen (helpottamaan vatsavaivoja), cuplatonin (helpottamaan vatsavaivoja), d-vitamiinin, suolaliuoksen (tukkoiseen nenään)...

Muuta ei sitten mieleeni tulekaan...

Vauvalle hajustamatonta pyykinpesuainetta,kauratyynyllä sai maidon hyvin herumaan rinnoista kun pakkautui aluksi kamalasti,sellainen joka lämmitetään mikrossa ja sitten pidetään hetki rinnan päällä,helpottaa kummasti.Pari maidon korviketta varmuuden vuoksi kaappiin,jos sattuu tarvitsemaan.Kuumemittari on hyvä olla,vaikka sellainen digitaalinen jossa joustava mittauspää,koska kuume mitataan pyllystä.

joita olen tarvinnut ensimmäisen vuorokauden ajan. Turha huudattaa lasta jos ei vielä ole omaa maitoa.

Oikeassa olet: kaupat ovat auki myös vauvan synnyttyä :)

muista vaan " pehmittää" niitä ensin hieromalla käsien välissä. Itsellä ainakin auttoivat.

Ja vinkki niille, jotka eivät raski ostaa erikseen hajutiivistä vaipparoskista niin säilyttäkää tyhjenneet leipä- ja hedelmäpussit, yms tai ostakaa kaupasta halpoja pikkupusseja, joihin kakkavaipat voi yksittäissäilöä. Rajoittaa suhteellisen hyvin hajuhaittoja tämäkin :)

Ei ollut tullut mieleen hankkia sellaista ja mies joutui sitten kotiutumis iltana lähteä ostamaan sellaisen. Onneksi YO apteekit on keksitty!

En saanut lypsettyä liikaa maitoa käsin ja rintoihin sattui kamalasti.

Käsikäyttöiset eivät maksa kovin paljoa ja niitä myydään käytettyinä esim. tuolla huuto.net sivuilla muutamilla euroilla.

Ei mene ainakaan paljoa hukkaan, jos ei tarvitsekkaan pumppua.

Lisättäväksi listaan tuli mieleen vauvan supot, pumpulipuikot ym.

Itsellesi terveys siteitä, niitä kuluu yllättävän paljon (ainakin minulla).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat