Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Moi!

Olen uusi täällä palstoilla ja ekaks täytyy kiittää mukavista/hyödyllisistä viesteistä! Tuota miesten kommentteja synnytyksissä oon nauranu kovasti, kyllä miehet on... :)

No asiaan,

Onko teillä ollut minkälaisia oireita kun jätitte pillerit pois?

Mulla eka oma kierto menossa pitkän pillerijakson jälkeen (17 vuotta pillereitä, eli ihan teinistä, joten en pahemmin muista omia luomu kiertoja).

Mulla on ollu laskennallisesta oviksesta lähtien nännit tosi arat, kosketusarat. Turvotusta tuntuu kans olevan, sormukset ei mahdu sormiin jne. Näitä oireita on ollu nyt reilun viikon, tuskin siis liittyy ovulaatioon (jos sellaista olis ollu). Kai nämä voi olla oman hormooni toiminnan käynnistymis juttuja, mut kysäisen nyt josko olisi jollekkin tuttu juttu.

Vauva olis meille tervetullut, mutta en kovinkaan paljon toiveita uskalla elätellä kun oma historia on mikä on (endometrioosi leikattu pari kertaa). Kai niitä pieniä ihmeitä kuitenkin joskus tapahtuu :)

Kommentit (5)

kun lopetin pillerit. Eli eka luomukierto oli n. 60 päivää, sen jälkeen sitten tasottui 30 kieppeille. Onneksi tasottuivat sitten saman tien ihan itsestään.

Muita isoja oireita ei lopettamisesta tullut, ainoastaan iho meni todella huonoon kuntoon. Lisäksi erilaiset nippailut ym. lisääntyi ihan merkittävästi, eli oma elimistö heräsi henkiin.

Itse jätin pillerit pois 11/2006. Olen syönyt niitä 13 vuotta, mutta välillä on ollut pari lyhyttä taukoa. Menkat on aina (niin kuin nytkin) alkaneet suht normaaleina.

Mulla on ollut hyvin samanlaisia oireita kuin muillakin kirjoittajilla. Hämäävää on, että oireet on TODELLA samanlaisia, kuin millaisia raskausoireita olen kuullut ihmisillä olevan. Toiveet on siis olleet suhteettoman korkealla joka kuukausi. Mulla oli viime kierto 52pv, ja epäilen km:a (lisäoireena oli jatkuva kuvotus). Tiedä häntä...

Mutta tsemppiä sinulle! Koeta malttaa mielesi, sillä oireet todella voivat olla myös pillereiden poisjätön aiheuttamia.

Itse toivon kevätvauvaa, nähtävästi emme mieheni kanssa kuuluneet niihin, jotka heti pillereiden syönnin loputtua muutamassa kuukaudessa plussaavat. Tuttavaperheisiin on yhteensä tulossa 12 vauvaa, eli olo on hieman ulkopuolinen. Jatkuvat vauvauutiset ja omat pettymykset harmittavat ihan hirveästi -samalla kun tietenkin on onnellinen toisten puolesta.

-Omppu-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itsellä takana ensimmäinen pilleritön kuukausi. Oireet alkoi kans suurinpiirtein oviksen aikaan. Ja niitähän riitti: nippailut, finnit, nännien turpoaminen, nystyjen ilmestyminen nännipihaan, vihlaisut, alaselkäkipu, mielialan vaihtelut, sormien turvotus, päänsäryt jne. Oireista huolimatta kuukautiset alkoivat. Luomukiertoni oli 26 päivää, joten ei ainakaan venynyt ylipitkäksi. Nyt uutta yritystä kehiin punaviini/greippimehukuurilla =)

itsekkin epäilen enemmän sitä oman kierron heräämistä kun raskautta, kun vielä lisää sen että ei olla mietenkään päiviä laskettu ja sen mukaan yritetty. Ajateltiin antaa mun elimistön tottua ensin tähän pillerittömään kauteen ja sitten alkaa yrittää enemmän. Söin kuitenkin niin kauan pillereitä. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi silloin teininä ehkä pitänyt antaa luonnon olla voimissaan vähän pidempään... tarkotan sitä että aloin syömään pillereitä vajaan vuoden menkkojen alun jälkeen kun olin niin kipeä. Oonkin naureskellu miehelle että elän kai nyt sitten sen teini ajan uudelleen kun luomu kiertoa odottelen.

Tsemppiä kaikille yrittäville ja toivotaan plussakasta kevättä :)

Mie jätin kans pillerit pois ja nyt on toinen yrityskierto menossa. Toi nännien arkuus oli viime kierrossa ihan uus juttu ja ihmettelin mistä se johtuu (toivoin tietenkin....), mutta se loppui vähän ennen kuukautisia. Nyt oottelen tuleeko taas oviksen aikoihin. Muita oireita pillerien lopetuksen jälkeen oli limakalvojen kuivuuden loppuminen (liukuvoiteet roskiin!!), mahan nippailuja pitkin kiertoa, runsaammat, mutta kivuttomat menkat. Niin ja pillereiden aikaan kuukautiset alkoi heti kunnolla, nyt oli pari tuhrupäivää ensin. Yököttävää oloakin muka loppukierrosta itselleni kehittelin, mutta siinä oli osana varmaan mielikuvitus eikä pillerien lopetus. :)

Onnea teille yritykseen ja tällä palstalla sen on kyllä huomannut, että niitä ihmeitä todella tapahtuu! Mukavaa vappua ja lähestyvää kesää!

Sabam kp 8/30

Uusimmat

Suosituimmat