Seuraa 

Pitäisi tässä pian päättää kumpaan aikoo lähteä synnyttämään... Millaisia kokemuksia teillä on Jorvista ja Naistenklinikasta, kumpaan menisitte? Kaveri ois töissä Jorvissa, mutta Naistenklinikalla apu ois lähellä, jos on jotain vakavaa...

Ja kannattaako pyytää perhehuone, jos se on mahdollista?

Kiitos, jos viitsitte kertoa ensisynnyttäjälle!

Kommentit (4)

Synnytin itse esikoiseni Jorvissa ja olimme mieheni kanssa erittäin tyytyväisiä!!

Itse synnytys sujui hienosti, kätilöllä ei tainnut olla lisäksemme muita hoidettavia vaan ehti viettää paljon aikaa kanssamme. Hän oli erittäin ammattitaitoinen ja luottamustaherättävä. Ammeeseen pääsin heti kun halusin ja siellä olisi saanut olla niin pitkään kuin haluaa. Jorvissa on vain yksi amme käytössä mutta yleensä kaikki halukkaat kuulemma pääsevät sitä käyttämään.

Epiduraalipuudutuksen sain alle vartissa sitä pyydettyäni(kiireiseen päivystysaikaan viive saattaa tietysti olla pidempi) ja sen jälkeen olo oli seitsemännessä taivaassa!!! Suosittelen;)!!! Käytössä oli myös ilokaasu (yök, nopea nousuhumala) ja huoneessa oli keinutuoli ja jakkarakin muta itse köllähdin heti sängylle enkä siitä noussut vaan puoli-istualtaan synnytin.

Osastolla saimme perhehuoneen ja siihen olimme tosi tyytyväisiä. Mies oli iloinen kun sai olla mukana tutustumassa uuteen perheenjäseneen alusta asti. Oltiin vähän kuin vauvanhakulomalla täyshoidossa!:) Olimme sairaalassa kolme päivää, kahden jälkeen olisivat päästäneet kotiin mutta halusin itse olla vielä yhden yön.

Voin siis suositella Jorvia todella lämpimästi, sehän on myös iso sairaala eli henkilökunta on ammattitaitoista ja osaavaa ja sectioon pääsee tarvittaessa viidessä minuutissa. Tosin NKL:sta olen kuullut myös hyvää, perhehuoneita siellä tosin ei taida olla. Mutta me suuntaamme Jorviin uudelleen lokakuussa, toivottavsti kaikki sujuu silloinkin yhtä hienosti!! :=))

Minulla on yksi synnytyskokemus Jorvista (2004) ja toinen vuosien takaa muualta. Minulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa Jorvista. Toisin kuin edellä, nukutuslääkäri oli oikein mukava ja jopa kannustava epiduraalia laitettaessa. Kätilöitähän (kuten muutakin henkilökuntaa) on kaikenlaisia, kuten ihmisiä muutenkin ja hyviä ja huonoja löytyy varmasti joka sairaalasta. Jorvissa on aika lähiaikoina rempattu huoneet, joten enää ei tarvitse edes yhteissuihkussa käydä, vaan jokaisessa huoneessa on omansa. Kuten edelläkin minäkin olisin halunnut hiukan enemmän tukea imetyksen käynnistämiseen, ajattelivat varmaan, että kun ole vanha tekijä niin ei tarvitse niin paljon tukea. No, loppukesästä ollaan taas menossa Jorviin synnyttämään ja nyt aion tarvittaessa vaatia enemmän tukea imetykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse olen kuullut taas pelkkää positiivista naistenklinikasta, samoin kyllä jorvistakin. Naistenklinikalla miinusta on kyllä " sairaalamaisuus" , jorvi ja kättäri taitaa olla vähän kodikkaampia.. Nkl:lla on kyllä perhehuoneita, mutta ei ilmeisesti hirveän monta. Taitaa kyllä kaikissa sairaaloissa olla omat huonot ja hyvät kokemukset, riippuu keneltä kysyy. Kättäristä olen kuullut tuttavilta ja sukulaisilta paljon huonoa, mutta täällä keskustelupalstoilla sitä ylistetään; kai se riippuu niin paljon ihmisestä ja että sattuuko sairaalassa olemaan just sillon hirveä kiire tms. Itse tein valinnan nkl:n ja kättärin välillä juuri tuttujen kokemusten perusteella, eli päädyin nkl:aan. Yksi kaverini synnytti jorvissa ja hänellä oli kyllä pelkkää hyvää sanottavaa, kaikki oli toiminut ja sujunut hyvin..

Tsemppiä valintaan ;D

mutta osastolla taas ei....NKL:stäkin olen kuullut paljon huonoa..moni perustelee sinne menoa aina tuolla lastenklinikalla, mutta kyllä se hyvä hoito on muissakin sairaaloissa...

Jorvissa siis synnytin toukokuussa 04. Repesin pahasti ja synnytys oli muutenkin vaikea, mutta meni kuitenkin ihan ok. Minä en päässyt ammeeseen, koska se oli varattu juuri silloin. Epiduraalin sain nopeasti mutta lääkärin hapuilu hieman hatrmitti (pistämisyrityksiä oli 4 puolen tunnin aikana, ei löytänyt mun epiduraalitilaa). En sitten tiedä, oliko kyseessä kandi vai mikä, mutta surkea tyyppi se oli. Kätilöt olivat erittäin mukavia ja jäi hyvä fiilis.

Lastenosaston hoitaja oli kammotus...imetysohjaus jäi mielestäni vajaaksi ja hoitajan käytös oli muutenkin inhottava tylyä. Myöskään synnytystä ei käyty läpi ollenkaan vaan heitettiin vaan filet mun luettavaksi sängylle:(

Jorvissa on just rempattu kauniit perhehuoneet ja tilat ovat tosi viihtyisät.

kaikenkaikkiaan olin kuitenkin tyytyväinen jorviin ja menisin sinne uudelleenkin, jos asuttais vielä Espoossa. Nyt haluaisin kovasti Kätilöopistolle, mutta pelkopolin takia ' joudun' naikkarille. laitos ei kyllä houkuta minua millään tavalla...

sitruska rv 30+2

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat