Vierailija

Monet tuntuvat olevan sitä mieltä, että on jo liian vanha äidiksi jos ensimmäinen lapsi syntyy naisen ollessa 35 v. Toisaalta nainen ei olekaan liian vanha äidiksi jos viides lapsi syntyy äidin ollessa 40 vuotta.

Mitä mieltä olette? Useinhan ollaan sitä mieltä, että ensimmäisen lapsen pitäisi syntyä johonkin tiettyyn ikävuoteen mennessä.

Milloin nainen on liian vanha saamaan ensimmäisen lapsensa? Ja milloin vastaavasti mies on siihen liian vanha?

Sivut

Kommentit (33)

Ottaen huomioon että miesten keski-ikä kuolleisuudessa on matalampi kuin naisten, niin miesten pitää tottakai myös olla ton alle 30...

Mut toisaalta, kaikki tyylillään

Äiti 21v ja isi 23v

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun perheemme iltatähti syntyi. me muut olimme yli 10-vuotta vanhempia jo silloin...En suosittele lasten hankinta noin vanhoina, nyt velipoika vasta reilu 20 vuotta ja vanhempani aika sairaalloisia...

..jaksaa vielä 40 tai yli tehdä lapsia, ja hoitaa niitä, on se HÄNEN asiansa. Mitä me ollaan sanomaan kuka on liian vanha siihen? Sittenhän voitais spekuloida kuka yleensä on tarpeeksi hyvä äiti tekemään lapsia ylipäätään! Itse olen 31, 2 lasta enempää ei tule, mutta esim. tätini sai lapset yli 40 v. Ja hyvin jaksaa hän.

isän on parempi ollakin 60-70-luvuilla syntynyt, että jaksaa tehdä jotain. Nykyiset parikymppiset kun keikahtaa kahdentoista minuutin lenkillä.

Onneksi luonto on päättänyt asian niin, että kun naisella käynnistyy vaihdevuodet, niin hän on kaikin puolin liian vanha äidiksi. Ei pitäisi olla av-mammallakaan vaikeuksia ymmärtää tätä.

Muuten minusta on tosi paljon asenteesta ja fyysisestä kunnosta kiinni. Asenteella tarkoitan avoimuutta elämän ilmiöille, ettei jämähdä omiin näkökulmiinsa ja siihen, että maailma muuttuu aina vaan huonommaksi jne. Se on huono asenne vanhemmuuteen minkä ikäiselle vain, mutta uhkaa ehkä enemmän tuossa neljän- kuin kahdenkympin korvilla... Fiksu ja kuuntelevainen pitää vanhemman olla minkä ikäisenä tahansa.

Niin ja oma esikoinen syntyi, kun olin juuri täyttänyt 30, ja olin mielestäni ihan nuori tyttönen silloin vielä (ja olen yhä 33-vuotiaana ;)

Vierailija:

Lainaus:

..jaksaa vielä 40 tai yli tehdä lapsia, ja hoitaa niitä, on se HÄNEN asiansa. Mitä me ollaan sanomaan kuka on liian vanha siihen? Sittenhän voitais spekuloida kuka yleensä on tarpeeksi hyvä äiti tekemään lapsia ylipäätään! Itse olen 31, 2 lasta enempää ei tule, mutta esim. tätini sai lapset yli 40 v. Ja hyvin jaksaa hän.

Tämä 42vuotiaana lapsensa saanut taas on elämänsä kunnossa ja jaksaa touhuta tämän kanssa. Vaikka ikäeroa näillä äideillä aika vähän, niin toi 45v näyttää ihan mummolta joka raahustaa lapsensä perässä, lapsi nyt jo eskarilainen, eli äitinsä jo 50v. Että eiköhän ole kiinni ihan omasta kunnosta ja itse kai sen jokainen tietää, milloin vielä lastentekoon uskaltaa ryhtyä.

30-vuotiaana tekee lapsia. t.ap

Vierailija:

Lainaus:

No mitä sillä on muka väliä minkä ikäisenä saa ensimmäisen?

Mielestäni kukaan ei ole liian vanha saamaan lasta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat