Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Heips!

Meillä on hääpäivä sovittuna kesälle -07 ja alkuperäisen suunnitelman mukaan aloitetaan vauvayritys vähän ennen häitä eli vuoden päästä.. Nyt kuitenkin ollaan asioista puhuttu ja todettu että molemmilla on kova vauvakuume ja meidän elämäntilanne olisi mitä suotuisin vauvalle. Ajateltiinkin että voitaisiin tässä pari kuukautta kokeilla jos vaikka sattuisi tärppäämään, silloin lapsi syntyisi helmi-maaliskuulla, jolloin olisi muutaman kuukauden häiden aikana.

Haluaisimme kuitenkin ihan " normaalit" isot tanssihäät niinkuin aluksikin suunnittelimme, onko kellään kokemusta kuinka onnistuu pienen vauvan kanssa? Pitäisikö meidän sittenkin malttaa odottaa vielä vuosi?

Sivut

Kommentit (27)

Miten se vauva oikein kärsii häiden vietosta? Kertokaapa mullekin?

Pitääks sen vauvan kanssa olla vaan omassa kotona makuuhuoneessa että se on onnellinen? Meillä on vauva mukana jopa raksalla, nukkuu omassa huoneessa ja vaunuissa ulkona sekä syötetään patjalla maaten. Ja vauva on tosi tasapainoinen ja tyytyväinen. Ilmoittakaa lastensuojeluun, aiomme sen viedä vielä häihimmekin!!

Jos olet Ap reipas ja aikaan saava ihminen, niin anna palaa vaan! Jos olet herkästi stressaantuva ja väsyvä, niin mieti sitten vielä. Jos vauva on yhden päivän toisen ihmisen hoidossa, tai edes osan päivää, niin se ei siitä traumoja saa. Nää paasaajat täällä on näitä ylisuojelevia supermammoja jotka tietää kaiken kaikesta, älä pahoita mieltäsi.

Onneksi mä en lukenut tuollaisia kommentteja kun omia häitä mietittiin.

ei se ihan niin välttämättä ole, että 2-kuisella on jo selkeä rytmi, käy illalla nukkumaan ajoissa johonkin takahuoneeseen jne. Mitäs jos lapsi valvoo ja huutaa koko juhlien ajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

On teissä nykynuorissa sitten itsekästä ja ajattelmatonta. Toivotan sinulle kaikkea hyvää ja elämää jonka kestät pää pystyssä kulkea.

Kyse on yhdestä päivästä... " oma perse menee edelle ja vauva kärsii" Taidat olla niitä mammoja, joiden oma elämä loppui vauvan syntymään.. Säälittävää..

Eli meilläkin on vauva sitten 5kk. Olen koko raskaus ja vauva ajan ollut töissä raksalla, järjestänyt häitä ja ristiäisiä ja mulla ei tekis tiukkaa juhlia jo nyt. Hoitajia riittäisi omasta takaa, mutta otan silti MLL:n hoitajan, ettei sukulaisten tarvitse lähteä kesken seremonian jos vauva alkaa itkeä. Pidämme siis hoitajan varalta koko ajan (koska ne on tosi halpoja) mutta sukulaiset ja itse olemme vauvan kanssa minkä ehdimme häissämme. Samalla hoitaja voi hauskuttaa muuta pikkuväkeä jos vauva nukkuu hyvin.

Kaikki riippuu niin omasta jaksamisestasi sekä vauvan luonteesta. Meillä on helppo vauva ja olin itse koko raskausajan TODELLA aktiivinen, joten vointini on erinomainen, paino jo normaali ja kunto hyvä. Mutta kyllä mekin siirrettiin häitä aluksi kuukaudella eteenpäin kun huomasin olevani raskaana, jotta vauva olisi jo mahdollisimman iso.

Nyt kun se on 2 kuukautta, se viihtyy kaikkien sylissä yhtä lailla kuin äidinkin. 5 kuisena saattaa alkaa se vierastaminen. Koskaan ei voi tietää. Mulla oli paniikki kun oli jo häät varattu ja vauva ilmoitti tulostaan, että nyt on häät pilalla, mutta kyllä kaikki näyttää menevän omalla painollaan, vauvankin kanssa. Isot tanssihäät runsaan alkoholitarjoilun kera meillä tiedossa.

Vierailija:

Lainaus:

järjestää häitä samaan aikaa. Muistan vielä miten vasta illalla saatoin päästä suihkuun kun päivät oli yhtä imettämistä, nukuttamista ja vaippojen vaihtoa. Mies kun tuli töistä olin vielä yöpuvussa. ;)

että ei tämän ketjun tarkoitus ollut riitaa haastaa vaan nimenomaan kyselin mielipiteitä että kuinka onnistuu tuollaisen n. puoli vuotiaan kanssa JOS sattuisi niin että tärppäisi parina seuraavana kiertona jolloin vauva syntyisi joko helmikuun tai maaliskuun alussa. Enkä ole itsestäänselvyytenä pitänyt että heti tulen raskaaksi, jos niin ei käy niin vauvayrittämiset laitetaan taolle siksi ensi vuoden kevääksi asti.

Ap

Meillä oli aika isot perinteiset tanssihäät aamuyölle asti alkoholitarjoiluineen.

Lapsilla (meillä oli myös 2,5-vuotias esikoinen) oli hoitaja, joka huolehti lapsista. Myös mummot, kummit, tädit, serkut yms. sylittelivät ja auttoivat ruokailuissa yms., mutta periaatteena oli, että hääjuhla oli myös mummoille ja ukeille (vanhemmillemme) tärkeä päivä, eikä haluttu sen menevän lasten hoitamiseksi. Hoitaja vei lapset nukkumaan ja huolehti heistä siihen saakka kun tulimme itse aamuyöllä nukkumaan. Kävin vain välillä imettämässä vauvaa.

Sujui hienosti. Itse jaksoin hyvin kaikki järjestelyt ja sain ihanat polttaritkin.

niin väsynyt ja poissaoleva olo, etten olisi kyllä pystynyt häitäni juhlimaan. Kaikki oli niin uutta että muuta ehtinyt kuin keskittymään vauvaan.

tuntuu ettet ollenkaan ota vastaan negatiivisia viestejä koskien häitä + vauvaa. Ettei sinulla vaan olisi liian ruusuiset kuvitelmat vauvan suhteen? On se toki ihanaa, muttei mitään täydellistä.

Tilanteen pelasti se, että tein lähes kaikki järjestelyt ja askartelut heti kun sain tietää olevani raskaana, koska tiesin ettei aikaa ole enää kun vauva syntyy ja alkaa olla muutto lähellä uuteen kotiin samaan aikaan.

Nyt mulla on enää oma puku tekemättä ja jotain pientä. Jos vasta nyt keväällä oltais aloitettu järjestäminen, niin sitten olisi aika kiirettä vauvan kanssa.

Tämä vaan vinkkinä jos päädytte lapsen tekoon; aloita ajoissa järjestäminen. Mutta onnistuu se!

ja heiltä onnistuu mikä vaan ilman vauvaa ja kun sinua kuuntelee niin taidat olla heitä. Sinulta varmasti onnistuu mutta itse sydämestäni toivon , ettn ole kutsuttu teidän häihin. Minusta tuo kuvio olisi vaan liian outo ja epäinhimillinen. En osaisi itse kuvitella moista ja tiedän ettei omassa piirissäni tuollaisia häitä tanssittaisi jos vauva olisi pieni.

Edelleen KAIKKEA ei voi saada. Voit saada isot prinsessahäät, mutta vauvasi siinä kärsii, mutta jos sinä et siitä välitä niin älä sitten.

Jospa murehtisit asiaa vasta sitten kun olet raskaana.. Mun mielestä on tuollaista asiaa aikalailla turha murehtia ennen kuin on käynyt edes yrittämään sitä lasta! Tiedätkö ettei se vauva ees välttämättä saa heti alkuaan? Siihen voi mennä vuosikin, jos toinenkin ja voi käydä niinkin huonosti ettei tärppää ollenkaan! Minusta tuntuu että sinä olet vähän sellainen ihminen joka tahtoo kaiken heti. Nyt pitäs se vauvakin saada ja silti viettää isoja häitä. Mikseivät ne teidän häät ole nyt tänä kesänä?? Olisiko nyt ihan mahdotonta siirtää niitä tälle kesälle? Jospa ottaisit nyt asiat ihan rauhallisesti, yksi kerrallaan. Sitten JOS lapsi ilmoittaa tulostaan, murehdit vasta sitten noita häitä. Naimisiin voi mennä muutoinkin kuin isosti tanssihäitä viettäen..

Tyttö oli silloin siis n. 5 kk. Meidän mielestä juhlat onnistuivat kivasti ja juuri niinkuin toivottiin. Hoidettiin itse lasta juhlien aikana (syötöt, vaipan vaihdot, nukuttamiset yms.). Itestähän se on paljon kiinni onnistuuko juhlat vai ei. Meillä ei esim. mitään alkoholirellestystä ollut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat