Seuraa 

Taisin aikaisemmin lukaista jonkun jutun noista suonikohjuista, mutta kysäisen vielä! Eli onko suonikohjuista alapäässä ollut jotain " haittaa" synnytyksessä? Kun musta tuntuu, että, kun ponnistaa(esim. kun käy kakalla) niin tuntuu että alapäässä verisuonet " räjähtää" ! Tosi inhottava vaiva! Niin ja sitten se että miten niitä voisi nyt hoitaa? Olen aina illalla nostanut jalat ylös, mutta onko jotain muuta?

Auttakaa jos teillä on kokemusta samasta!

Kommentit (6)

Huomaan aina, jos en ole käyttänyt tukivyötä päivän aikana, että alapää on paljon turpeampi ja kipeämpi ja näin siis myös ne kohjut. Eli osta tukivyö, kun vielä oot noinkin vähäisillä viikoilla, ap!

Synnytyksestä en tiedä, mulla oli ne kohjut alapäässä esikoisestakin, mutten tiedä, tapahtuiko siellä niiden suhteen mitään synnytyksen aikana....repesin nimittäin niin pahasti, että oli alavärkki muutenkin aika sohjona vähän aikaa....

sitruska rv 30+1

Paranivat ihan tosi vikkelästi, en kiinnittänyt koko kohjuihin mitään huomiota synnytyksen jälkeen - taisi olla alapää sen verran turta... Nyt ajattelin varautua suonikohjujenkin osalta hankkimalla tukivyön viimeistään raskauden puolivälissä. Ainakin maha on nyt alussa jo ensimmäistä raskautta suurempi, joten voisin kuvitella, että " vaivat" ilmaantuvat aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on kans ollut kaikissa raskauksissa kohjut alapäässä ja ovat sitten kipeitä! Mutta eivät millään tavalla synnytyksessä vaikuttaneet, eivätkä vaivanneet. Synnytyksen jälkeen vaiva parani pikapikaa.

Mulle lääkäri sanoi, että se voi tosiaan puhjeta synnyttäessä, mutta ei välttämättä. (Itselle tuli sektio, niin ei kokemusta.) Ne on sitten vissiin varautuneet siihen tilanteeseen, samoin kun muihin repeytymiin jne. Tosin yleensä se " pullisteli" seisoma ja istumaasnnossa enemmän, kun makuuasennossa, eli jo esim. makuuasennossa ponnistaa, niin sehän ei sitten välttämättä edes pullistele. Riippuu kai tapauksesta. Mulle lääkäristä sanottiin, että päivän mittaan vaan pitää mahdollisimman paljon olla kyljellään, kun se edistää verenkiertoa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat