Seuraa 

Onko täällä kellään kokemusta vauvan poikkeuksellisen alhaalla olosta raivotarjonnassa? Itsellä siis 31. vko menossa ja vauva ollut pää alaspäin ainakin jo 26. viikon lääkärineuvolasta. Pari viikkoa sitten terkka kokeili tarjontaa ja huomasi vauvan olevan jo todella alhaalla. Nyt sitten vielä lääkärissä huomattiin, että kohdunkaula on alkanut pehmenemään, ilmeisesti juuri koska vauva niin alhaalla. Kohdunsuu onneksi kiinni ja kaulaakin jäljellä 2,5 senttiä. Supistuksia ei hirveästi ole ollut, mutta ennenaikainen synnytys on kai nyt kuitenkin mahdollinen. Vuodelepoon en vielä joutunut, mutta rauhallisesti pitää ottaa. Olisi mukava kuulla kokemuksia, onko jollain edennyt nopeastikin tällainen tilanne synnytykseen, vai onko edelleen hyvät mahdollisuudet saada vauva pidettyä sisällä heinäkuulle asti?

Kiitos kaikista vastauksista jo etukäteen!

Kommentit (2)

Minulla oli esikoisen aikaan ihan vastaavanlainen tilanne.

Viikolta 25 asti vauva oli jokaisella neuvola- ja lääkärikäynnillä raivotarjonnassa ihan loppuun asti.

Viikolla 33 alkoi kohdunsuu pehmenemään ja se oli lyhentynyt 2 senttiin. Masu roikkui todella alhaalla ja sain saikkua. Jokainen ihmetteli, että miten vatsa roikkuu ihan reisillä :)

Viikolla 38 olleesssa synnytystapaultrassa vauva oli jo niin alhaalla, että pään mittoja ei saatu otettua. Kohdunkaula oli lyhentynyt 1 senttiin, mutta oli kiinni. Kätilö sanoi, että tuskin pysyy laskettuun aikaan asti pesässään. Ennusti tulevan pari viikkoa etukäteen eli ihan pian.

Terkka totesi muutaman päivän päästä, että juu kiinnittynyt on.

Ja kun näihin lisätään vielä se, että minulla oli raskauden puolesta välistä asti supistuksia ja olin niistä sairaslomallakin, niin todellakin luulin, että vauva syntyy ajoissa.

Mutta niin vaan mentiin 9 päivää yli. Lisäksi vauva ei kuitenkaan synnytyksessä ollut kuulemma tarpeeksi alhaalla/kiinnittynyt, joten synnytys kesti pitkään. Mutta ei se mitään, kaikki meni kuitenkin hyvin sekä loppuraskaudessa että synnytyksessä.

Tässä siis minun tarinaani. Jokaisen tapaus on omansa, mutta en ehkä sinuna vielä huolestuisi tai alkaisi elämään mitenkään liioitellun varovasti.

Onnea loppuodotukseen!

Anselmi (rv 27)

Kiva kuulla, että teillä ainakin meni kaikki hyvin loppuun asti. Jotenkin helpottaa kuulla vertaisten kokemuksia, kun itselle kaikki näin ekan kohdalla uutta. Lääkäri sanoi, että suht' harvinaista tällainen on, että vauva näin aikaisin näin alhaalla. Mutta pitää yrittää varmaan suhtautua mahdollisimman normaalisti, eikä alkaa panikoimaan.

Löytyykö täältä muita, joilla vastaavia kokemuksia?

Hyvää odotusta kaikille ja toivotaan täysiaikaisuutta jokaiselle vauvalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat